المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

مختصر و مفید :: جمع‌بندی منابع غیردرسی

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ

* تاریخ بیهقی

   

در خواندن المپیادی تاریخ بیهقی چند نکته را مدّ نظر داشته باشید:


۱. از متن «درک کلی» داشته باشید. ممکن است یک بند از متن در صورت سؤال بیاید و از شما بخواهند معنی کلی آن را بیابید.

۲. «فهرستی از وقایع اصلی» برای خودتان تهیه کنید یا این که وقایع را چون داستانی به ذهن بسپارید. از شخصیت‌های اصلی داستان‌ها، وقایع و اشارات متن سؤال طرح می‌شود.
   
البته امکان این که از شما بخواهند نام خدمتکاری را که یک‌بار اشارهٔ گذرایی به او شده، یا مثلاً نام شهری را که مسعود سر راهش از آن رد شده، بدانید، ضعیف و نزدیک به صفر است.

۳. «کنایه‌ها و ضرب‌المثل‌ها» بسیار مهم هستند.

۴. نکات دستوری، به‌خصوص نکات مربوط به دستور تاریخی، را مدّ نظر داشته باشید.

می‌توانید برای درک بهتر به کتاب زبان فارسی ۳ انسانی مراجعه کنید. (اگر کتاب را ندارید آن را از وبگاه کتاب‌های درسی دانلود کنید)

۵. به «شعرها و اشاره‌ها و تلمیح‌های آن» مسلّط باشید.
اگر جایی کلمه‌ای «تلفظ خاصی» دارد یا بخاطر «وزن» متفاوت خوانده می‌شود، به آن توجه کنید.

۶. مناصب و «اصطلاحات دیوانی» پرکاربرد را بدانید.
  
۷. هنگام پاسخ‌دادن به سؤالها بسیار دقّت کنید. گاهی نکات ریز و دقیقی در گزینه‌ها وجود دارد که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند.

   


* شعر معاصر

   
بررسی سؤالات شعر معاصر در دوره‌های اخیر المپیاد ادبی، به‌خصوص سال گذشته، نشان می‌دهد که برای پاسخ دادن به سؤالاتِ این بخش تنها مطالعهٔ خود متن شعرها کافی نیست. شما باید اطلاعاتی عمومی دربارهٔ اصول و ویژگی‌های شعر نو نیز داشته باشید. 
برای این منظور مطالعهٔ کتاب‌های نظری دربارهٔ شعر نو توصیه می‌شود.
   
شاید بهترین پیشنهاد برای شما، کتاب «ادوار شعر فارسی» (انتشارات سخن) از دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی باشد.
   
از این گذشته در هنگام مطالعهٔ اشعار، بیشتر به معانی نمادین اشعار توجه کنید و سعی کنید تصویری از مفهوم و سیر کلی هر شعر داشته باشید.

    

۹۴/۱۱/۲۷
المپیاد ادبی

نظرات (۱۱۵)

یک عالمه ممنون
شعر معاصر واقعا کاربردی بود
پاسخ:
خواهش :-)
۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۲ اشکبوس ، پهلوان تورانی
بچه هااا! 
چقدر آماده اید ؟
فردا میریم که بترکونیم! 
۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۳ اشکبوس ، پهلوان تورانی
بچه هااا! 
چقدر آماده اید ؟
فردا میریم که بترکونیم! 
خیلی مطالب پرکاربردی نوشتید ولی چرا اینقدر دیر؟؟؟؟کاش یه سری چیزا رو زود تر میذاشتید.
پاسخ:
این مطالب برای جمع‌بندی است و باید در روزهای پایانی مورد توجه قرار بگیرد؛ پس اگر از ابتدا کل مطالعات خود را به همین موارد محدود می‌کردید، داشته‌های ذهنی‌تان به‌حد مطلوب نمی‌رسید و ممکن بود ضرر کنید.
کاش شاهنامه رو هم بگین.
سلام
آزمون چند ساعته هست؟
به امید گند نزدنمان!
محبت کنید سریع پاسخ بدید
صد و ده الی صدو و بیست دقیقه زمان داره
دوستان دیگه از این به بعد خوندن فایده ای نداره. 
یه جورایی انگار میپره مطالب از مخت !
خیلیم فایده داره!اونی که می پره ازمخش نخونه خب!
سلام بچه ها المپیاد چطور بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من تازه رسیدم خونه 
بنظرم در کل اسون بود و خیلی افسوس خوردم که ای کاش بهتر   و بیشتر میخوندم و حداقل یکبار منابعو میخوندم اما اصلا ناراحت نیستم و میدونم افسوس خوردن اصلا کار درستی نیست 
نمیدونم...بنظرم قبول نشم :|  ۵۰ تا زدم 
عربی و زبانش واقعا اسون بود فوق العاده 
من تا قبل ازمون حالم خوب بود و استرس  نداشتم ولی جو حوزه خیلی بد بود و تا نشستم استرس گرفتم وقتیم که استرس دارم سرگیجه های خیلی بدی میگیرم 
در کل..سخن اخر اینکه هر کسی که تلاش کرده ایشالا قبول بشه و شیرینی این پیروزی رو بچشه
سلام چطور بود ؟
بیاید چک کنیم اونایی که شک داریم 
آزمون سختی بود کف می ره رو 30-35
آرررره خیلی سخت بود :(
خدا کنه کف هر چی بیاد پایین تر بهتر
واقعا سخت بود؟
یعنی سال های پیش از اینم اسون تر بوده؟
منکه نمیدونم ولی بنظرم اسون بود مخصوصا زمستان.و عربی و زبانش
اگه اینجوره..خدا کنه کف در همون حدودا که شما میگی باشع
z. f
خیلی باحالی شما!  
نه به اون نخوندن و خبر نداشتنت ، نه به این آسون گفتنت که میگی با 50تا قبولم ؟:))
امیدوارم به راه راست هدایت شی 
z.f

:|| 
خدایی من تو همین هفته اخر خوندم.بیهقیو تو دو روز خوندم.تاریخ ادبیاتو کلشو دیروز خوندم.اخوان ثالثم پریروز از رو شعراش فقط خوندم.زبانم فقط لغاتشو خوندم.....دیگه هیچی نخوندم....اخه دلیلی نداره دروغ بگم...اگه میگم اسونه نه اینکه بر من خیلی اسون بود یا مثلا من نابغه ام و جواب دادم....فقط اینکه در کل سطح سوالا اسون بود 
بعدشم من نگفتم که با ۵۰ قبولم فقط گفتم ۵۰ تا زدم...فقط همین...نکنه این درصد کمم فخر فروشی میدونید؟؟؟
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۵ محمد رضا محبوبی
حوزه ما خیلی بد بود جمعا شش نفر اون جا بودن مراقب ها هم میخواستن سریع ما رو بیرون کنن توی حوزه های دیگه چطور بود
حوزه ما شصت نفری بودن...ولی فقط صد تا مراقب داشت...اولش دو ساعت فقط گشتنمون 
وسط ازمونم دقیقا پنج بار اومدن هی زیر برگه ها رو نگاه کردن 

راستی کد چند بودین؟من۲
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۲۸ مرحوم بیهقی هستم
بنیامین برادرم بیخیال زد اف ((: 
کلا اینو بزار کنار ؛ بحث با بعضی آدما بی فایدس ((: 
خدا میدونه از کی شروع کرده بودن با چند تا استاد ! والا! 
+ باو از کجا میدونین چند زدین وقتی جوابا نیومده؟
یکی میگه شصت هفتاد زدم جوابا که میاد میفته رو سی یهو 
سطحشم به نظرم آسون نبود ؛ اینجوری که یه عده میگن خیلی ساده بود و فلان! 
من بیهقی رو نصفه خونده بودم ولی شاهنامه و اخوان رو خونده بودم اما به نظرم آسون نبود ..
پارسال در کل بهتر بود ..
سلام بچه ها!
خب دیگه ازمونم دادین!
چی کارا کردین؟
خیلی متاسفم که به راحتی در مورد هم هر حرفی دلمون میخواد میزنیم 
من اصلا دنبال بحث نیستم 
و وقتمو نمیزارم که بنشینم حرفامو ثابت کنم..
در ضمن من یه دانش اموز عادیم که تو یه مدرسه دولتی سطح پایین درس میخونم که نه دبیرای فوق العاده داره و اینکه تا حالا هیچ کلاس درسی و المپیادی چنصد تومنی و میلیونی هم نرفتم...میدونید این حرفتون خیلی درد داره که برمیگردید اینجوری میگید..به کسی که با تمام مشکلات و بدون امکانات انچنانی درس خونده..و اگرم خونده نه بخاطر اینکه مثلا از باباش فلان کادوی  ..بگیره یا بر مامانش ناز کنه و منت بزاره 
ما تو بدبختی درس خوندیم...ولی بازم خدا رو شاکریم چون میبینیم بچه هایی رو که شرایطشون از اینم بدتره 
خیلی بده که در مورد انسان های دور و برمون هر حرفی بزنیم..بعضی وقتا ما از زندگی بقیه خبر نداریم..حرفمون مث یه زخم میشه...زخم
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۵۰ مرحوم بیهقی هستم
حالا فکر کردین ما حلی ۱ میخونیم با اون اساتید توپ ؟ نه هیر خانوم ما هم شهرستانی هستیم با همون شرایط مشابه ؛ عارضم خدمتتون که من از بچه هاییم که خانوادشون مخالف ادبیاتن ، حالا تصور کنین دیگه وقتی مخالفت از جانب خانواده باشه چه قدر سخت تر میشه ؛ خلاصه اینکه این داستان تکراریه همه ادبیاست ؛ گفتن نداره.
من شما رو کاری ندارم 
خودمو گفتم 
با هیچکسیم اینجا دشمنی ندارم..همتونم واقعا برام قابل احترامید...فکر میکنم اگر من دیگه اینجا نیام..همه به خصوص شما راحت ترید...و چون واقعا همه شما بچه های ادبیاتو دوس دارم و برام قابل احترامید....میرم که راحت تر به بحث های خودتون بپردازید
من که ترکوندم. فقط 18 تا نزدم :) ... مطمئنم قبول میشم مرحله اول رو . خدا کنه امسال بتونم مرحله دوم رو قبول شم. خیلی نگرانم و واقعا دوس دارم قبول شم مرحله 2 رو.
چرا امسال دفترچه ها رو گرفتن ازمون؟؟
@sara
نمیدونم من رو کارتم جوابایی ک داده بودم رو نوشتم که اگه جوابا قبل نتایج اومد بتونم چک کنم. اصلا نمیفهمم چرا این کارو میکنن
z.f
دوست عزیز ما بزرگ شدیم دیگه بچه نیستیم که قهر کنیم بگیم اصن من میرم :) شاید من نباید دخالت کنم ولی شما هم باید حق بدی که همیشه اینجوری میگن عده ای اما نتایج که میاد ....
با توجه به اینکه توصیه بچه های سایت این بوده که جوابارو چک نکنیم با هم نظرتون چیه همینجا جوابارو با هم چک کنیم؟  D: :) 
پاسخ:
ما برای اعصاب خودتان و دوستانتان گفتیم!!! مابقی با خودتان است.
@p.z
پارسال به ما دادن اما امسال گرفتن. من وقت نکردم بنویسم . 
سوالایی که مطمئنی میشه بگی ؟ :)
بچه ها بحث نکنین. بهتره اصن کسی اینجا درباره کمیت و کیفیت مطالعه حرف نزنه. چه راست چه دروغ.
@sara 
والا من به جز 18 تا که نزدم زیر ده تارو شک داشتم. الان همه رو اینجا بنویسم؟!!! بعد الان مگه سوالا رو داری که من بگم چک کنی :/
@p.z
اااممم :D  
مث این که نمیشه :D

اگه سایت پاسخنامه تشریحی بده خیلی خوب میشه :)
@sara
حجمش ک مهم نیس حالا ولی سوالا رو نداریم. وگرنه جوابارو من دقیق طبق شماره سوال نوشتم رو برگه صندلیم و آوردم. تلگرام دارین؟ من بعضی سوالارو یادمه هنوز.اگه خواستید بیاید چک کنیم. اینجا بچه ها گناه دارن D: 
_ID: pedram_7
این سایت رو اقای علی راغبیان ( اگر اسمشون رو اشتباه نگفته باشم ) به من معرفی کرد. پارسال به ما برای مرحله دوم درس میداد. اقای راغبی اگر این کامنت رو میبینی سلام.
@p.z
من تلگرامم مشکل داره لاین دارید شما؟
@sara
نه. فقط تلگرام و یاهو مسنجر دارم.
ای دی تونو میزنم میگه اکانتی با این یوزر نیم نیست:|
@sara 
ببخشید یه _ اضافه گذاشتم آخرش آندرلاین نداره
یک چیزی که توی این المپیاد واسم جالب بود اینه که چرا فقط 25% سوالات مربوط به درسیا باشه ؟
خیلی از بچه ها مطمئنا وقتشونو گذاشتن روی منابع درسی برای جبران غیر درسیا ولی انگار باید عکس عمل میکردن. 
یعنی از تاریخ ادبیات فقط 5تا سوال ؟!
فکر میکنم اگه فقط شاهنامه رو میخوندیم راحت قبول میشدیم :||
عربی و زبانشم راحت بود. 
موافقین ؟!
@نیچه
اتفاقا اشتباه بزرگیه برای یه المپیادی ک روی منابع درسی وقتشو تلف کنه. من یک دقیقه هم برای اون ها وقت نزاشتم و به جز اون پنج تای تاریخ ادبیات به راحتی تقریبا کل سوالات منابع درسی رو جواب دادم. کار درست اینه که منابع درسی رو قبل از اینکه حتی سال تحصیلی جدید شروع بشه و همیشه تسلط کامل داشته باشید و در این برهه زمانی فقط و فقط منابع غیردرسی رو بخونید.

@p.z
اگه میشه یاهوتون رو بدین؟

احتیاج دارم فحش بدم به کمیته. :/ واقعاً یکی از اعضای سایت مسئول شه بره بهشون سوال طرح کردن یاد بده. خدای من!!!! باورم نمی شه که می شه از بیهقی نازنین من این جوری سوال طرح بشه. :/ اه. اه. سوالا جدای از سختی و آسونی، بد و چرت و مسخره و بیخود بود. :/

بچه ها فک میکنید با ۴۵ درصد میشه قبول شد یا نه ؟
@sara
price_mw3@yahoo.com
آقا تو حوزه ما کارت رو هم از مون گرفتن!!
این درسته؟
@امیر
بله از ما هم گرفتن. برای المپیاد های دیگه هم همینطور بود حتی
التونتاش:))
منم ببر.... بریم تظاهرات
باور نمیکنم ک انقدر یاید نگران باشم ....ولی الان دارم ب عواقب قبول نشدن برای اولین بار ب طور کاملا جدی فک میکنم
میشه لطفا سریع تر اعلام کنن نتایجو؟
معلومه ک با 45 درصد قبول میشید
حتی فک کنم ک امسال کف خیلی پایین بیاد ...البته این نظر منه:))
@التونتاش @گستهم
بابا خیلی آسون بود که امسال... ده تا سوال سخت داشت شایدم کمتر
@امیر
ما را هم گرفتن ولی گفتن برچسب صندلی‌تون را با خودتون ببرید!

@گستهم: بریم بریم. :/

اگه پارسال که سوالای غیر درسیش واقعاً خوب و مناسب بود، کف ۲۵ بوده امسال ۲۰ه. :-؟ نمی دونم واقعا..

آقای p.z کسی می تونه بگه فقط ۱۰ تا سخت داشت که نهایتاً فقط ۱۰ تا نزده باشه، شما که ۱۸ تا نزدین نمی تونین این حرف رو بزنین چون در این صورت بهتون ایراد وارده که پس چرا بیشتر نزدین. :-"

بعدم هرکس آزاده برداشتش از سوال ها رو بگه. قصدم پز دادن و معرکه گرفتن نیس، چون برای انجامش حتی نیاز به راستگویی هم نیس. راحت می تونم بیام بگم فول مارک کردم و کسی هم نمی فهمه دروغ گفتم ولی نه این کار رو انجام می دم و نه تحمل می کنم اگه کسی در مقابلم انجام بده.

پیشاپیش هم ممنون که رعایت می کنین. :)

آقا انصافا راجع به حدود کف بگید
التونتاش؟؟؟اروووم باش.....حالا صب کن نتایج بیاد.....دیگه شما بزرگواری کن در گذر.....
عاقا اص امتحان مث اب خوردن بود ،راحت...:)))))....ب نظرم کف باید 70 باشه اصلا....نه نه ....کمه باید 98.3 باشه:|:|:|:|....به نظرم ک این سوالا ارزش ناراحتیو نداره.....
بیاین صادق باشیم ....سوالات استاندارد نبودن......چون اینجانب سوال استاندارد دیدم ....و بیاین قبول کنیم ک بهتر از این هم میشد..... نمیدونم دوستان چطوری میگن قبول ان صد درصد....چون من واقعا بنیاد های فکریم بعد از امتحان ریخته بهم...و حقیقتا نمیشه تا قبل از پخش کلید نهایی ، حرف زد.... پس بیاید استرس ملت رو زیاد نکنیم....چون بعضی ها مث من ممکنه امتحانو بد داده باشن و با این حرفا استرس بیشتری بگیرن ...چون شدیدا اعتقاد دارم ک امتحان استاندارد نبود و تعجب میکنم اگه بگید ک بوده
بچه ها یه چیز وحشتناک ... کمک
من پرسش نامه رو با خودم اوردم خونه یعنی تحویلش ندادم 
آیا راهی هست که بهفمن کیا ندادن ؟ و اگه بفهمن چکار می کنن ؟
کسی موقع تحویل پرسش نامه اسمی چیزی سرش نوشته عایا ؟
.
@p.z

..لازمه یه چیزیو بگم بت....

ببین من برای فخر فروشی نمیگما ولی از روی انصاف میگم، من خودم تمام منابع رو خونده بودم ، کامل و با شرح و دوره و همه چی....درصد های بقیه ازمونامم بالا بوده .......و خیلی اماده بودم ....و برا قبول شدن نگران نبودم....و میخواستم ک درصد خیلی بالایی بزنم....ولی خییییلی جدی الان نگرانم ک شاید قبول نشم....واقعا نگرانم....و درکت نمیکنم
marj @
اصلا واسه این موضوع ناراحت نشو.
پارسال از ما پرسش نامه ها رو نگرفتن. کلا مسئول حوزه باید بگیره ولی بعضیا نمی گیرن
چیز مهمی نیست

@گستهم

اااا من آرومم واقعاً. می دونی هم که کامنت های این سایت ذره ای در تصورات من تغییری ایجاد نمی کنن و چه قدر بی خیالم. فقط لازم بود یه چیزهایی رو بگم جدای از شوخی. :-"

به نظرم تا کلید و .. نیومده، فکر نکن درمورد درصدت چون الکی استرس می گیری خب. هروقت اومد، بعد بشین بزن تو سر خودت که قبول نمی شم.

طبیعتاً باهات موافقم که سوالا استاندارد نبودن.. می خوام بدونم خود کمیته افرادش می تونستم سوالای هم دیگه رو جواب بدن؟ #جدی

این برچسبای صندلی هم به درد نمی خورن. چون اسامی قبولیا ( که ان شاا... جزوشون باشیم ) رو خودشون اعلام می کنن.چیزی نیست که ما بخوایم با شماره هامون چک کنیم
من یه دوره بیست و هشتیم!
خطاب به همگی!
استرس نداشته باشین...اگه سخت بوده کف رو 30و خورده ایه...3 سال که کف همینه...با وجود این که سطح سوالات هر سال بالاتر میره! از همین الان واسه مرحله2 منابع درسیو شروع کنین..به خصوص اگه انسانی هم نیستین
در کل موفق باشین دوستان
چه عجب یه نفر انرژی مثبت داد
ممنون لادن خانم
پیروز باشید
@گستهم
مگه چقد بد زدی :| من با این که بیشتر تاریخ بیهقی رو نخونده بودم خیلی سخت نبود برام.
@آنی شرلی
هر سال همین جو بر اینجا حاکمه! جای تعجب نداره... به خصوص پارسال که در اعلام نتایچ کلی تاخیر بود! فقط همین الان شروع کنین به ریسکش نمی ارزه...من از عید شروع کردم خیلی بد شد برام
سلام
بچه ها سوالای کد دو با کد یک فرق داشت یا مث کنکور فقط جابه جا بود؟؟؟
من کد دو بودم
من پاسخنامه مو نابود کردم با پاکن خودم و بغل دستیم:))
چقد تاریخ ادبیات کم خوبه. چقد زبان و عربی آسون خوبه...
ولی انصافا بیهقی و شاهنامه و زبان فارسی آسون نبودن. من تقریبا هفتاد درصد گزینه هایی که زدمو اینطوری زدم که دو تا رو راحت رد میکردم و رو دو تای مونده گیر میکردم. شما هم؟:(
هر چند المپیاد به اندازه ی کافی بهم تحرک داده و فعالیت و همینم بسه برام ولی واقعا واقعا واقعا آرزو میکنم قبول شم...
سپنگ

"""من تقریبا هفتاد درصد گزینه هایی که زدمو اینطوری زدم که دو تا رو راحت رد میکردم و رو دو تای مونده گیر میکردم. شما هم؟:("""

می تو


@التونتاش
التونتاش عزیز من سه تا عربی رو به علت ضیغ/زیغ (حالاهرچی) وقت نزدم 5 تا هم تاریخ ادبیات به خاطر اینکه اصلا بلد نبودم و نخونده بودم. فک کنم جواب سوالتون رو گرفته باشید

@حسین
جناب ترتیب سوالا فرق میکنه که عدالت زیر سوال نره مثلا :دی

+معیار استاندارد بودن یه سوال چیه؟ :دی بگین شاید اومدیم تحصن مائم

تازه من بیشتر از نصف تاریخ بیهقی رو هم نخونده بودم. اگر هم به گفتار بنده شک دارید پاسخ هام رو نوشتم میتونم تعداد درست و غلط و نزده هام رو بعد اعلام پاسخ ها به اطلاعتون برسونم. کاش خود باشگاه اعلام میکرد ک رسما میتونستم نشونتون بدم که تهمت لاف و دروغ هم به آدم نزنید

سپنگ

تو اون شرایط کی حالو حوصله تقلب داره باوووووووووو...
ملت بیکارن
p.z

اوووووووووه
کی تهمت زده؟

@p.z بله جوابم رو گرفتم. سوال آسون سوالی نیس که وقتی ۱۰۰ تاس و ۱۱۰ دقیقه وقت براش داریم، وقت کم بیاریم. کنکور تجربی که نیس.. البته نظر شخصی منه. :-؟

البته همون قدر که من حق دارم بگم سوالا ناجور بود(من و گستهم حرفمون سختی سوالا نیس؛ بدیشونه) شما هم حق دارین بگین آسون بود. :)


@گستهم: به نظرم جا داره که سکوت کنیم. :-"

التونتاش.....کنکور تجربیو الان چرا میکشی وسط؟؟؟؟:)))
 سپنگ
من در بعضی از سوالا بین هر چها گزینه شک داشتم و مطمئن بودم ک سوال غلطه....چون اکثرا رد گزینه کردم و مث شما ، بین دو گزینه شک میکردم و اینا  غیر استانداردن
گستهم

داداش ان شاءا... سال دیگه میدن شما طرح کنی تا استاندارد باشه

:)
:)
دوستان کسانی که سوالات رو مسئول حوزه ازشون نگرفته. تو رو خدا اگه این کامنت رو میخونید جواب بدید من سوالا رو ازتون بگیرم به یه طریقی
خطاب به فخرفروشان!واقعا بعید میدیدم از شما که المپیاد ادبی شرکت کردید.سوالات کاملا استاندارد بود و نه خیلی سخت و نه خیلی آسان بود.این که سوالات منابع غیر درسی بیشتر و سوالات تاریخ ادبیات کم شد بسیار خوشحال کننده بود.چرا که بهتره کمتر به حاشیه بریم و بیشتر به مطالعه ادبیات بپردازیم.با آرزوی موفقیت برای همه
@حامد
موافقم. واقعا حفظ کردن یه سری اسامی بی فایده س. هر چی کمتر بهتر
سلام...منابع مرحله دوم چین؟؟

۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۴ بوحنیفه اسکافی - The Life of Pablo

- بیست تا رو نزدم.

- از همۀ آزمونای آزمایشی راحتتر بود.

- مورد قبلی اصلا به این معنی نیست که راحت بود.

- از سال های قبل سختتر بود.

- چرا اینقدر سوالای زمستان کم بود؟!

- به نظرم روی منابع غیردرسی زیادی وقت گذاشتم. باید رو منابع درسی بیشتر کار میکردم.

- نگید اسمم بی ربطه. همین که باعث شدم دنبالش بگردین لطف بزرگی بهتون کردم.

- امیدوارم قبول شده باشم.

- به همدیگه نگین فخرفروش. کلا به همدیگه چیز خاصی نگین. آفرین.

بله.....احتمالا من به اندازه ی کافی نخونده ام و شما درست میگی.....سوالات کاملا استاندارد بوده و کاملا خوشحال کننده....و عمیقا خوشحال میشم ک قبول بشید....
واقعا درست میگید اصولا بعیده از یک فرد ادبی ک چنین حرفایی بزنه و من مطمئن ام ک افرادی با شایستگی های زیاد هستن ک سوالا رو خیلی خوب دیدن و جواب دادنمعدرت میخوام از محضر شما دو دوست
 @حامد@p.z
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۱ محمد رضا محبوبی
کسی یادش هست سوال یک زبان رو چند زده لطفا اگه کسی میدونه بگه
پاسخ:
دوست عزیز، شمارۀ سؤالها در دفترچه‌های متفاوت (کدهای متفاوت) فرق می‌کند.
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۹ سرو خرامان
@p.z

و البته صحیح ضیق میباشد:||||||||||||


امیدوارم مشکل در همان 18 عدد سوال بی پاسخ و کمتر از ده تای شکدار باشد.


و من الله توفیق:|
پریسا خانوم
منابع مرحله دوم هم در همین سایت قرار داده شده میتونید مراجعه کنید
پاسخ:
منابع مرحلۀ دوم امسال هنوز اعلام نشده است.
به‌محض اعلام، در همین وبگاه می‌توانید از آنها آگاه شوید و به‌مرور، با آماده‌شدن فایلهای اسکن‌شده، آنها را از همین وبگاه دانلود کنید.

۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۰۴ محمدرضا محبوبی
من کد 2 بودم اگه کسی کد 2 بوده جواب سوال یک زبان تو کد 2 رو بگه
سوال چی بود آقای محجوبی

منابع مرحله دو؟؟....بار الها......پروردگارا
حتما منظورتون منابع درسی است دیگر؟؟
خیر در منابع مرحله دوم فکر کنم سیزده منبع خارج کتاب درسی وجود داره
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۳ محمدرضا محبوبی
یه ریدینگ درباره گریتتینگ در گذشته
شما الان منابع غیر درسی رو میدونید عایا؟؟؟میشه بفرمائید؟
آقای محجوبی اگه اشتباه نکنم و درست به یاد داشته باشم گزینه یک بود فکر میکنم
اینا برای پارساله که:/
+همون که تلفن نبوده دیگه؟ گزینه ی یک؟ 
@محمد رضا محبوبی
 جواب صحیح 3 بود

بله همون و مطمئنم درسته
نمیدونم والا من اینو از سایت گرفتم
@محمدرضا محبوبی
نمیدونم گزینهش رو فک کنم 3 میشه. میشد تلفن وجود نداشته. 
بله همون و مطمئنم درسته
بله دوستان ببخشید معذرت میخام درست میگن اینا مربوط به پارساله
سرو خرامان عزیز. شک نکن مشکل فقط همونجاس.اونم فقط به خاطر عدم مطالعه بوده
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۹ محمدرضا محبوبی
خیلی ممنون دوستان خدا رو شکر درست زدم روش شک داشتم انشاالله همه قبول شیم
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۴۵ مهدى توکلى
ساملکم . ازمون مشتى بود ، به جز زبان فارسى که یه خورده سخت بود و عربى که نخونده بودم و ازشون ٣،٤ تا نزدم ، بقیه رو اکثراً زدم . با نظر اون دوستمون که میگفت از ازمایشیا راحت تر بود موافقم . کلاً سوالا یا خیلى گلابین ، یا غیرقابل جواب دادنن ، یا دو سه تا جواب درست دارن ! بازم میگم که تستى سوال دادن از ادبیات کار مسخره ایه ، به مسخره بودنِ کارِ کسایى که میان اینجا به ملّت میپَرَن ! عزیزِ من شما فک میکنى کسى دروغ میگه یا با نظرش حال نمیکنى چرا میاى ریپلاى میکنى ؟ عصبى هستى برو مشت بزن تو دیوار ، نیا اینجا رو اعصاب ملّت ! دو دقیقه میاییم با رفیقاى المپیادخونمون گپ بزنیم ، فقط استرس و انرژى منفى میگیرى . 
تو کد دو سوال یک زبان میشد همون گزینه یک دیگه...:|
تو درس پنج امسالم هست اگه اشتباه نکنم
@محمد رضا محبوبی 

ریدینگ گزینه 4 میشد ¥مردم منظور هم دیگر رو میفهمیدن به راحتی. ...
گزینه 1 میگه بیش از هزار سال قبل تلفن نبوده ینی ممکن بود دقیقا هزار سال پیش تلفن وجود داشته باشد. ....
امام زمان خواهش می کنم دعامون کن 
@مهدی توکلی
عاقای اعتماد ب سقف وقتی قبول نشدی خواهیم دیدت
چرا اینجوری با هم حرف میزد 
بجای اینکه بر هم ارزوی موفقیت کنید 
برمیگردید میگید هر وقت قبول نشدی فلان و....
اخه قبول شدن یا قبول نشدن دیگران چه فرقی به حالتون میکنه
سوالا واقعا غیر استاندارد و مسخره بود.من همونجوری که گفتم از بچگی این منابع رو بار ها خونده بودم و واقعا هیچ سوالی نیست ازشون بلد نباشم ولی حتی یه دونه سوالم به طور قطع نمیتونم بگم درست زدم.
زبان فارسیم که شفیعی کدکنیم نمیتوسنت جواب بده!
من اشتباه کردم.نفر اول مرحله اول و دوم اینجانب نیستم.

@تهمینه
اشتباه میکنید دوست عزیز ، در متن به هیچ وجه به چنین چیزی اشاره نشده بود. فقط گفته بود اون زمان فقط وقتی میتونستن با هم حرف بزنن که همو ببینن ، که ینی تلفن وجود نداشته 
جواب ها چه موقع اعلام میشن؟ 
خخخخ
یک ١٨ چرخ قراره اجاره شه برای اون عزیزی که از شعرا به اون شکل سؤال داده بود:))))) مخصوص مخصوص! 
نه انصافا میخوام براش یه سؤال از فلان کتاب ادبیات همینطوری طرح کنم ببینم شعرا رو حفظ یا نه! ایشون قطعا و به یقین کل بیهقی رو حفظ بودن که همچین سوالی دادن:)))) 
اقا من وسط جلسه اینطوری بودم که: شاهنامهههه تموم شوووو حوصلم سر رفت! ٣١ شاهنامه بود!!! ٢٨ تا بیهقی اونوقت ٦ تا دونه اخوان:)) اصلا تناسبش لهم کردددد
یکی سؤالش بود نوشته بود نادرست کدومه من سه تا نادرست در اوردم:))))) 
یکی دیگه هم بود میگفت کدام گزینه صحیح است من دوتا درست داشتم دو تا غلط! اون گزینه درست هام هم یکی این بود که(بزرگتر هنر آن که...) مربوط به ماجرای سیل که می گفت هنر میشه خطر. و گزینه چهارمش هم این بود که(خط بر التونتاش باید کشید...)یه همچین چیزی که معنیش تو همون مایه های بیخیالش باید شد بود...والا تو افق محو بودم در لحظه:) 

خیلیم کار بی مزه ای بود که دفترچه ها رو گرفتن! پارسال گفتن هرکس تا اخر بشینه میتونه ببره روی خود دفترچه هم همین بود! حالا شاید سؤالاشونو شام می کردیم نمی دونم چرا ندادن! 


راستی پارسال کف چن بود؟ خیلی سخت بوده؟ 
@حامد
من مشکلی با این که درسیاش زیاد باشه یا کم باشه یا هر چی نداشتم و ندارم...ولی برام جالب بود که می گین هرچی از حاشیه کم بشه بهتر...
شخصا حفظ بودن یک قصیده رو که حداقل خودم نکته خاص و جذابی توش ندیدم رو جزو ادبیات حساب نمی کنم و برام ارزشی نداره...یک وقت صحبت از غزلیات حافظ و سعدی و مولویه بله جای خود دارن! اما واقعا این که از قصیده های بیهقی سؤال در بیارن اونم نه از معنیش بلکه به صورت جاخالی و تشخیص بدین کدوم غلط نقل شده...دانش ادبی نیست واقعا! مگه این که هدفشون این بوده باشه که از طریق عروض و وزن بفهمیم کدومه!
کف پارسال حدودای 20-25 درصد بود.
@فاطمه
به نظرم اون سوال رو باتوجه به عروض هم نمیشد زد،چون وزن دوتاشون یکی بود.یعنی اینجوری تو ذهنمه.شایدم اشتباه بگم.
فقط همون یدونه سوال خوب بود که اون گزینه مژه_مژه..میشد تو قصیده بوحنیفه..اگر یدور تند هم میخوندید تو ذهنتون میموند 
@z.f
تا سؤال خوب رو چی بدونیم؟ این که بشه راحت زدش؟ استاندارد یک سؤال المپیادی چی رو می طلبه؟ شخصا این تست رو جز دانش ادبی محسوب نمی کنم و گفتم حساب شعرهایی مثل حافظ و مولانا و امثالهم فرق داره با ایشون. 
اقا شما که سوالای کد یک به دستتون رسیده رو سایت یا تو کانال تلگرام بزارین تو رو خدا خود سوالا رو تا پاسخ نامه تشریحی تموم شه.
@فاطمه
فاطمه خانوم اون سوال که نوشته بود خط بر التونتاش باید کشید در معنیش نوشته بود او را باید تمام شده انگاشت یا یه همچین چیزی در حالی که منظورش به نظرم اینه که باید کارش رو یکسره کنیم و از مقامش برکنارش کنیم. درسته مفهوم خیلی نزدیکه ولی اینجا المپیاده و شما باید خیلی زیرکانه عمل کنید تا به جواب صحیح برسید.
درباره اون که نوشته بود کدام درست نقل شده یا جاخالی مژه بر مژه... هم واقعا من خودم نپسندیدم. چون قرار نبود بچه ها متون رو حفظ کنن ولی خب من خودم یادم بود و جواب دادم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی