المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

دفترچه و کلید

دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

سلام دوستان،

1. خیلی سپاسگزاریم از عزیزانی که سؤالها را پیش از انتشار رسمی به‌دستمان رساندند؛

   

2. ما هم از دیروز، پس از لطف آن عزیزان، بدون فوت وقت، دست به‌کار نوشتن پاسخنامهٔ تشریحی شدیم و فردا، 4 اسفند 1394، آن را روی وبگاه المپیاد ادبی منتشر می‌کنیم؛

  

3. می‌توانید فایل دفترچهٔ کد یک سؤالها و کلید آزمون را از اینجا دانلود کنید. کلید در انتهای فایل قرار دارد.

  

   

منتظر پاسخنامهٔ تشریحی وبگاه المپیاد ادبی باشید

   

    

۹۴/۱۲/۰۳
المپیاد ادبی

نظرات (۵۱)

این چه وضعشه همه سوالا مشکل دارن،،عربیا که من حتی از استاد دانشگاه هم پرسیدم میگفتن کلید مشکل داره،،من نمیدونم آخه چه اصراریه انقد سوالو بپیچونن که حتی خودشونم قاطی کنن،،خیلی بد بودم با کلید تصحیح کردم شدم ٢٧٪ ...نظرتون چیه؟؟کف قبولی چنده امسال به نظرتون؟؟
واای اینا چرا اینطوری بودن ...من صحیح کردم شد٢٣درصد😔😔😔فک کنم همه همینطور باشن ...اصن امیدی هس قبول شم ؟؟؟
اینقد استرس گرفتم که نمی تونم صحیح کنم :| بدتر از اون یادم نیست چه گزینه ای رو زدم....دوستانی که صحیح کردید همه درصدا پایینه ؟؟
خیلی از جوابا اشتباهه 
حتی یه بچه هم دستش کتابو بدی جوابو پیدا میکنه میگه 
یعنی اینا واقعا بر چه اساسی کلید دادن بیرون¿؟؟
برای پنجاه درصد اومدم شدم بیست و هفت درصد!!!!!!
دوستان سایت آیریسک پاسخ تشریحی رو نوشته و گذاشته انقد استرس نداشته باشین بهتره پاسخ تشریحی رو ببینین! :)
دوستان خواهشا هر کی صحیح کرد درصدشو بذاره بفهمیم وضعیت چطوره 
لطفا کلید کد 2 رو هم قرار بدید
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۵۶ مهدى توکلى
سلام . مدیریت محترم سایت خیلى ممنون از این که زحمت میکشید واقعاً ، ما انسانیا و ادبیاى مظلوم با تلاشاى امثال شما یکم امیدوار میشیم . واقعاً نمیفهمم چطور ممکنه واسه کد ٢ کلید ندن که ما مجبور شیم ١ ساعت وقت بذاریم واسه تصحیح کردن از روى کلید کد ١ ! به هر حال من تصحیح کردم (و شد ٧٤٪‏ حدوداً) ؛ اگه هنوز سوالاى کد ٢ به دستتون نرسیده بگید تا من واستون بفرستم که حداقل بقیه مث من وقتشونو تلف نکنن واسه تطبیق با جواباى کد ١ . عکس گرفتم از سوالا .
سلام . تا اینجا که سوالات منابع درسی رو نگاه کردم به نطرم عربی و زبانش آسون بود .زبان فارسی متوسط یکم مایل به ساده . بقیه اش هم واقعا آسون بود . سوالای منابع غیر درسی رو نمی دونم ولی معمولا برای کسی که خونده باشه ساده تر از درسی هاست .
مرحله اول گذشت...تمام فکر و عملتون رو بذارید برای مرحله دو که رقابت اصلی اونجاست 
و اینکه از هر ثانیه المپیاد ادبی خوندن لذت ببرید "منبر دوم (: "

به امید خدا

راضی م از آزمون... 74 درصد اگه تو پاسخ نامه اشتباه نزده باشم!!!
و خوبیش این بود که دقیقاً دوتا سوال غلط رو خودشون قبول کرده بودن! لازم نشد کلی دردسر بکشیم آخرش هم معلوم نشه حذف میکنن موقع تصحیح یا نه...
سوالای عربی و زبان فارسی رو نمیدونم، اما بقیه سوالا همه درست بودن به نظرم. پاسخ نامه تشریحی آیریسک گذاشته(خودم هنوز ندیدم و منتظر پاسخ نامه سایتم). مشکل دارین با اون چک کنین تا استاد های این سایت هم  پاسخ نامه بذارن :) 
به نظر میرسه کف پایین باشه، امیدتون رو از دست ندین...
به نظر منم خوب بوده دوستان ....بالاتر از حدی ک انتظار داشتم....و برا منم در صد خوب و بالایی شد
@سوشیانت      
تبریک میگم ایول
دقیقا درصدو چجوری حساب میکنید 


ولی هنوزم من بر این باورم که خیلی جوابا غلطن 
مخصوصا اون سوال عربی 
مگه نه؟
من چهل و سه درصد زدم .نمیدونم خوبه یا نه !
ولی امیدی هس؟ ینی مرحله دو شانس میاریم؟
دوستان یه سوال، بعد از این که جوابا اومد میتونیم عکسی از پاسخ نامه یا درصدامون و اینا رو ببینیم؟
من یادم نمیاد حدود بیست تا سوالو چی جوری زدم ولی جوری که حساب کردم پایین ترین درصد ممکن پنجاه و چهار بود و بالاترین هفتاد که با توجه به اینکه حس میکردم خیلی بد دادم راضیم :دی
و اینجوری حساب کردم که تعداد پاسخ های درست × سه - تعداد پاسخ های غلط / 300 یا 297 (چون یه سوال حذف شد) :دی
حالا امیدی هست به مرحله دو؟:/
موفق باشیم جمیعا.
سلام خدمت مسؤلین سایت 
خسته نباشید 
مرسی از پاسخنامه 

یک نکته ای...شما در زندگی روزمره اتون از "دست یازیدن"استفاده می کنید؟ حسم اینه که جواب اشتباهی شده:) 
اگه ممکنه یک بازنگری روی تست چهل و شش و پنجاه و نه داشته باشین:) 

همه بچه ها، خسته نباشین! 
اگه خوب نزدین دیگه کاریش نمی شه کرد با غصه بقیه روزهای زندگیتونو از دست ندین:) اگرم خوب زدین که با انرژی بیشتر ادامه بدین
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۹ مرحوم بیهقی هستم
به قول سپنگ در بدترین حالت۴۵ در بهترین ۵۰ :/ 

اساتید محترم سایت یه سوال ، اون گزینه که هنر مساوی خطر بود رو تو خطیب رهبر نوشته درسته ؛ خب ما هم بر حسب اون زدیم گزینه ی اول ( نمیدونم سوال چنده!) . راه اعتراض نداره ؟ 
من باز اخر اینو نفهمیدم

درستامو ضربدر سه کنم بعد منهای غلطام کنم بعد چی؟؟؟؟؟
به zf
اول تعداد سوالایی که درست جواب دادی رو ضربدر سه میکنی مثلن کلن ۹۰تا جواب دادی که از اون نود تا ۶۰ تا سوال درست جواب دادی که در سه ضرب میشه ۱۸۰ . بعدش منهای غلط هات می کنی مثلن ۳۰ غلط داری (۱۸۰منهای ۳۰=۱۵۰) بعد تقسیم بر تعداد سوالات ضربدر سه می کنی ( صد تا سوال در سه ۳۰۰) . که تقسیمش میشه ۵۰٪ 

درست ×۳ - غلط / کل سوالات×۳
z.f@
تعداد پاسخ های صحیح تون رو ضرب در 3 کنید. منهای تعداد پاسخ های غلطتون. تقسیم بر 3. درصد به دست میاد
بچه ها علاوه بر اون گزینه ی ( هنر = خطر ) اون سوال که گفته بود " به پیرانش بر چشم باید فکند " دکتر میترا مهرآبادی نوشته : باید به پیر بودن گودرز نگاه کرد . که متاسب هم هست با چند بیت قبل یا بعد که بیژن می گه هوش گودرز کم شده.
ولی همه ی گزینه ها پیران رو اسم خاص گرفتن.
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۲۹ مرحوم بیهقی هستم
این کارا رو نمیخواد ؛ غلط هاتون رو تقسیم بر ۳ کنید بعد از درستا کم کنید. چون نمره منفی اینجوریه که به ازای هر سه تا غلط یه دونه درست کم میشه
با درصدی که در میارین یکیه :/ چون سوالا ۱۰۰ تاست :/ 
فاطمه@
به نظرم تست 46 درسته اما در مورد تست 59
منم نمی دونم چرا گزینه ی 3 نمی شه!
بچه ها کف هر چه قدر که باشه تا چند درصد بالاترش احتمال قبولی هست؟
مثلا اگر کف 30 باشه همه ی 31 ها قبول می شن؟ آخه محدودیت داره

۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۵۲ مرحوم بیهقی هستم
جناب آقای گودرزی
 خواشمندیم علاوه پاسخ تشریحی سوالات که زحمت میکشید آماده میکنید یه توضیحی درمورد نظر شما و تیمتون نسبت به سطح سوالات و ارائه کف احتمالی درج پاسخنامه بفرمایید.
قبلا از همکاری شما متشکریم.
و من الله توفیق.
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۵۵ مرحوم بیهقی هستم
اصلاح می نمایم : 
جناب آقای گودرزی
خواهشمندیم علاوه بر پاسخ تشریحی سوالات که زحمت میکشید آماده میکنید یه توضیحی درمورد نظر شما و تیمتون نسبت به سطح سوالات و ارائه کف احتمالی درج پاسخنامه بفرمایید.
قبلا از همکاری شما متشکریم.
و من الله توفیق.
پاسخ:
باور کنید کف را نه می‌شود حدس زد، نه حدس‌زدنش فایده‌ای دارد.
من گفتم تقسیم بر 297 چون یه سوال حذف شد 
یک درصد احتمال داره کف بالای سی بره.من که چک نمی کنم.
مطمئنین جوابا همینن؟؟؟؟
غلطه آقا غلطهه
چی غلطه؟
آقای گودرزی

میشه راهنمایی کنید ما چجور بفهمیم قبول میشیم یا نه؟شما که میفرمایید کف رو نمیشه حدس زد جوابا هم که شب عید میاد الان ما این یک ماه چیکار کنیم؟برای مرحله دو بخونیم یا نه؟
@حامد 
دقیقا مشکل منم همینه..کاش یکی راهنماییمون کنه...بالاخره ما که بیکار نیستیم که بگیم حالا میشینیم میخونیم چه قبول بشیم چه نه..چون درسای مدرسه هم هست...ادم میترسه قبول نشه از اینور از مدرسه عقب بمونه از اونورم...
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۱۲ کی می رسد باران؟
بله، منم با دو نظر بالایی موافقم. لااقل راهنماییمون کنین. نمیشه که بخونیم و بعد ببینیم قبول نشدیم! درس مدرسه ام هست. من خودم رشته ام ریاضیه حسابان و فیزیک و شیمی رو چی کار کنم؟ اونا رو ول کنم و بنا به احتمال قبولی المپیاد بخونم؟ و اگه این یه ماه رو المپیاد نخونم ممکنه خیلی عقب بیفتم. لطفا تکلیف ما رو مشخص کنین. اگه کف اهمیتی نداره ما چه جوری بدونیم قبولیم یا نه؟ همین جوری باری به هر جهت این یه ماه رو بخونیم که شاید قبول شیم؟ من باید کلی کتاب بخرم! یه عالمه کتاب بخرم که بعد ببینم قبول نشدم؟! ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.
دوستان اکثرا قبول میشیم ، البته مگه این ک واقعا بد زده باشید ک ب نظرم شماها خوب دادید
اینجوری حساب کنید ک 1000تا1200 نفر مرحله یک قبول میشن...
بد یعنی دقیقا چه حدودایی؟
پایین چند؟
به منم گفتن 1000 تا 1200 نفر ولی من از کجا بدونم بقیه چجور زدن
به نظر من باید قبل از آزمون کف اعلام بشه که حداقل شرکت کننده ها بدونن چقد باید بزنن و بعد از آزمون هم تکلیفشون معلوم باشه اینجور که نمیشه
المپیادها اونقد بی نظم هستن که حتی مشخص نیست واقعا چند نفر شرکت کننده داریم.غیر از المپیاد فیزیک که همه چیزو مشخص و واضح توضیح دادن
کف رو که نمی تونن قبل از آزمون بگن. کف بسته به این که بچه ها چه جوری زدن تعیین میشه. ولی خب لااقل کاش الان ما رو از بلاتکلیفی درآرن.
دوستان ، اگه بالای 30 زدید برید بشینید برا مرحله دو بخونید....اگرم کمتر زدید ، بازم بشینید بخونید ،.....امسال معیار رو بذارید رو25....پارسال23بوده.....امسال شاید کمتر بشه ...شایدم بیشتر ، چون سوالات حذفی زیاد شدن...نگران نباشید....اکثرا قبول میشیم.....انسانیاک برن بشینن بخونن....ماهام میشینیم میخونیم ....توکل بر خدا....فکر میکنم اکثرا قبول بشیم
من بالای سی زدم فکر کردم شاید قبول نشم 
کلا ناامید شدم نه درسای مدرسه رو میخونم نه المپیاد:/
پس یعنی بخونیم؟:/
بله بله ....اگه انسانی هستید ک حتما بخونید....اگرم که نیستید بازم احتمال قبولیتون ب نظر من کم نیست....نگران نباشید ، منابع درسی مرحله دو زیاد وقت گیر نیستند...اگه الان بخونید ب درد درس های مدرسه ام میخوره ، حتی اگه انسانی ام نیستید بازم درس های زبان فارسی و ادبیات و عربی به دردتون میخوره ....نگران ارایه نباشید ...بسیار راحته و اکثرا بلدید...منابع درسی ب جز تاریخ ادبیات خیلی کاربردین...ولی خب من شخصا تاریخ ادبیاتو دوس دارم و برام سخت نیس خوندنش......شما ام از الان شبی چن درس بخونید ک هم از مدرسه عقب نمونید . هم برا مرحله دو راحت بشید.... ....فکر میکنم ک احتمال قبولیتون زیاد ئه....توکل بر خدا ، تلاش کنید
مرسی که وقت گذاشتید و جواب دادید:)من انسانی هستم  اما خب همین درسای خودمونم که باز به المپیاد مربوطه تو طول سال خوب نخوندم البته شاید ترم اولو بهتر خوندم چون معدلم ۱۹.۹۷ شد ولی ترم دو اصلا...ولی خب با منابع درسی انچنان مشکلی ندارم 

در هر صورت خیلی خیلی ممنون از راهنمایی و امیدی که دادید :)
سلام نتایج کی میاد؟
هفته اخر اسفند ماه
۰۷ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۱۸ مرحوم بیهقی هستم
هر کی بالای 35 زده مطمئنا بره بخونه .
زیر 35 مشخص نیست چون میگن سوالا آسونتر بوده امسال بچه ها بهتر زدن.
مرحوم بیهقی @
من از یکی از بهترین دبیرای تهران شنیدم که امسال کف ممکنه حدود 35-40 باشه. 
چون سوالات امسال سخت نبود نسبت به پارسال  
ولی منم امیدوارم کف امسال به زیر 30 برسه که ما هم قبول شیم واسه مرحله اول حداقل.... 

یه سوال!!!چرا انقد دیر نتایج اعلام میشه؟
با سلام برای سوال ٤٦ و سوالی که هنر = خطر باید تجدید نظر شود 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی