المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

پس از آزمون

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ب.ظ

کلام اول:

خسته نباشید دوستان.

دورۀ فشرده‌ای از مطالعه و تلاش را با هم پشت سر گذاشتیم. امیدواریم نتایج خوب باعث شود خستگی‌هایتان به‌در برود و برای ادامۀ مسیر، نیرویی دوچندان بیابید.

البته نتیجۀ این مرحله، برای پذیرفته‌شدگان آغاز راه است؛ ولی خودتان بهتر می‌دانید که برای عزیزانی که قبول‌ نشده‌اند، پایان راه نیست.

   

کلام میانی:

درصدگیری و محاسبۀ کف قبولی را فراموش کنید!

باور کنید نه دانستن کف قبولی سال‌های پیش مفید است، نه تخمین کف قبولی امسال، ممکن!

به‌جای آن، دو ـ سه روز استراحت و تفریح کنید و سپس از همین هفته، با جدیت، به مطالعه و خلاصه‌برداری کتابهای درسی مرحله‌دوم (به‌ویژه تاریخ ادبیات (2) سوم انسانی) بپردازید.

   

کلام پایانی:

چندسال است که تلاش می‌کنیم در کنارتان باشیم و یاوری‌تان کنیم. امیدواریم کوشش‌هایمان تا کنون برایتان مفید بوده باشد.

پاسخنامۀ تشریحی آزمون این مرحله را هم به‌زودی برایتان می‌نویسیم و بر روی وبگاه می‌گذاریم. البته هنوز سؤال‌ها را در دست نداریم!

امیدواریم حالا که دفترچه‌های آزمون را در حوزه‌های امتحانی پس گرفته‌اند، وبگاه باشگاه دانش‌پژوهان جوان، مانند سال‌های اخیر، دفترچۀ سؤالات آزمون را منتشر کند. اگر هم خودتان پنهانی عکسی از دفترچه گرفته‌اید، به نشانی زیر بفرستید تا زودتر دست‌به‌کار پاسخنامۀ تشریحی شویم.

Olympiad.Lit@Gmail.com

   

۹۴/۱۱/۳۰
المپیاد ادبی

نظرات (۵۶)

۰۱ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۰۴ گودرز کشوادگان
بچه های فرهنگ شهید شریفی میترکونن امسال
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۵۲ لولی وش مغموم
اگه قراره از سه روز دیگه شروع کنیم به خوندن، درس مدرسه رو چی کار کنیم؟ کلا ببوسیم بذاریم کنار یا هردو رو با هم پیش ببریم؟ آخه ما که تراکتور نیستیم!!
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۶ گوژ پشت نوتردام
میشه بگین حدودا کی میاد پاسخ نامه ها؟ و اینکه کف چقدره؟
پاسخ:
هیچکدام را نمی‌دانیم.
نتایج قبولی احتمالا تا آخر اسفند اعلام می‌شود.
نتایج کی اعلام میشه؟
@محدثه
نتایج معمولا بین 26تا 29اسفند اعلام میشه 
سلام خسته نباشید . ببخشید توی متن نوشتید تاریخ ادبیات دوم انسانی به جای سوم انسانی . لطفن اصلاح کنید . با تشکر
پاسخ:
با سپاس از تذکر، اصلاح شد.
تاریخ ادبیات 3 چند تا سوال ازش میاد ؟
مثل مرحله اول نیست که فقط 5تا باشه ؟!😒😒
پاسخ:
چرا :D
ولی برای مرحلۀ دوم، یه تست هم یه تسته.
@Marj
منظورشون کتاب تاریخ ادبیات 2 هستش .


@بنیامین
هر چقدر باشه باید مرحله دو رو برای صد رفت تا بشه قبول شد. :)
پاسخ:
با سپاس از تذکر، اصلاح شد.
از الان میخونید مرحله دو رو؟:|
پس درسای مدرسه چی میشه
جدی میگم

میشه یکی توضیح بده
به fatemeh
نوشتن تاریخ ادبیات دوم انسانی که میشه از« دوم » هم سال دوم انسانی رو ازش برداشت کرد و هم تاریخ ادبیات ۲ (که البته منظورشون همون تاریخ ادبیات ۲ یعنی سوم انسانی )
پاسخ:
با سپاس از تذکر، اصلاح شد.
@نیچه
ممنون من ک فکر نکنم بتونم بیام مرحله بعد چون نمره منفی فک کنم زیاد دارم
نا امید نباشید 
در ضمن اگه از امروز منابع درسی رو هر روز یک درس بخونید تا قبل از فروردین تموم میشه 
هر چند سخته ولی بنظرم راهکار خوبیه...من نشستم حساب کردم به شما هم پیشنهاد میکنم:)
البته دوستان تجربی و ریاضی رو نظری ندارم
یه سوال مهم دارم:
چرا المپیاد کامپیوتر نیم ساعت بعدامتحان جواب سوالاش میاد ولی المپیاد ادبی اینجوری نیست؟خوشحال میشم یه نفر بهم جواب بده.
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۲۳ مــاهان (ف.چ)
تجربیارو نمیدونم،

اما من موندم با حسابان و فیزیک و جبر و هندسه و شیمی‌م چه کنم :)
اینم بدبختیه تجربیا 

ما با زیست و زمین و شیمی و فیزیک و ..... چه کنیم ؟ من خودم تقریبن یه ماهه هیچکدومشون باز نکردم . 
فوقش نهایی همه درسا رو میوفتیم ، بیشتر این نیست که :-) 😬
البته فکر نکنید ما انسانیا هم زیاد وضعمون خوبه 
از اول سال که عین ادم درس نخوندیم الانم از درسا عقبیم بزنه قبولم نشیم کلا داغون شیم:|
والا.بدتر از همه اینکه فقط یه انسانی میتونه درک کنه که منابع درسی مرحله دوم چقد افتضاحه..صد رحمت به تاریخ ادبیات ۱...دو که افتضاحه
به zf
اوهوم درکتون می کنیم  ولی اگه درنیاید شما مرحله دو رو ادبیات۳-زبان فارسی۳-آرایه-تاریخ ادبیات -عربی همه اینا جز درسا اصلیتونه ولی ما چی ؟😐
 من از معلم ادبیات اجازه گرفتم که بزاره بیام سر کلاس ادبیات ۳انسانی حداقل یه چن درسم سر کلاس یاد بگیریم 😀
هووف، احساس بیچارگی  کردم
ولی میشه .....خیلی از درسهای زبان فارسی و عربی با تجربی و ریاضی یکیه ....خب ، ب نظرم میشه تا اعلام نتایج منابع درسیو تموم کرد
سلام
من عکس سوالارو براتون ایمیل کردم

کاش زودتر پاسخنامه ی احتمالی رو منتشر کنید....دل تو دل هیشکی نیست....
بچه ها یکی از پارسالیا سوالارو تحلیل کرده:
تحلیل آزمون مرحله اول بیست و نهمین دوره #المپیاد_ادبی:

اگر بخواهیم سوالات آزمون امسال را با دیدی کلی ببینیم، می بایستی اظهار کنیم که سوالات امسال هم طبق روال چند سال اخیر و در همان سبک طرح شده بود. با این تفاوت که علی رغم کاهش تعداد عناوین منابع غیردرسی نسبت به سال های گذشته، باز هم شاهد تعداد کمی سوال از منابع درسی بودیم، همان طور که شاهد هستید، تنها ٢٥ سوال از منابع درسی طراحی شده بود که به استثنا چند سوال از دستور زبان، اکثر سوالات سطح مطلوب و روبه آسانی داشتند علی الخصوص سوالات تاریخ ادبیات که بدون نیاز به مطالعه آنچنانی و با اطلاعات عمومی هر دانش آموز علاقه مند به ادبیّات قابل پاسخ گویی بودند، سوالات انگلیسی و عربی هم که طبق روال چند سال گذشته به طرز فوق العاده آسان طرح شده بودند؛ به طوری که بدون مطالعه قبلی و تنها با دانستن مطالب اندکی از کتب درسی دبیرستان، دانش آموز قادر به پاسخ دادن به اکثر سوالات بود. علی الخصوص اینکه سوالات زبان بسیار شبیه با سوالات سال گذشته انتخاب شده بود؛ باز هم از متون کتب مقاطع دبیرستان در طرح سوالات این درس انتخاب شده بود؛ بیشتر خلاقیت طراحان سوالات در بخش منابع غیر درسی بود؛ هرچند میتوان گفت این بخش هم نسبت به سوالات سال های اخیر، آنچنان متنوع نبودند. سوالات تاریخ بیهقی بسیار هوشیارانه و دقیق طرح شده بودند و پاسخ گویی به اکثر سوالات اسن مبحث مستلزم مطالعه دقیق و موشکافانه این کتاب بود، سوالات استدلالی این مبحث هم"مانند سوال "ضرب المثل مرتبط با عبارت زیر را انتخاب کنید""، بسیار زیبا طرح شده بودند، سوالات شاهنامه هم نسبت به سال گذشته بهتر بودند، به طوری که جدا از سوالات حفظی و متنی، تعدادی هم سوال از ابیات و عبارات کتاب داده شده بود و نیاز به استدلال و فهم ادبی هم داشت. سوالات زمستان هم با اینکه کم تعداد بودند و پیش بینی میشد چند سوال سبک شناسی و خصوصیات شعری اخوان مطرح شه ولی نشد، سوالات نسبتا خوب و روانی بودند.
در کل آزمون امسال از نظر اینجانب نسبت به آزمون سال گذشته ساده تر و قابل قبول تر بود.صحبت درمورد مباحثی چون کف قبولی کار صحیحی نیست اما برای اینکه کمی از اضطراب شما عزیزان بکاهیم بیان میکنیم با توجه به اینکه سوالات از سوالات پارسال ساده تر و منابع نیز کمتر بود، احتمال می روز کف قبولی دربازه ی کف پارسال تا نهایتاً ٥تا١٠ درصد بالاتر خواهد بود.
از دانش آموزان تقاضا می شود از همین امروز تا اعلام منابع مرحله دوم، به مطالعه منابع درسی بپردازند
#امیر_عباس_سقازاده
اااا اقای سقا زاده گفتند 
خخخخخ :)
خب کف پارسال چند بوده؟؟؟

اگه ۲۵ بوده پس امسال ۳۵  ۴۰میشه
واقعا کجای سوالا آسون و زیبا بود؟!من که هیچ سوال زیبایی ندیدم!!
چقدر جالب صحبت کردن این دوستمون! 
تاریخ ادبیات جهان رو مطمئنا میشد با اطلاعات عمومی جواب داد !:-))
چقدر سوالات امسال ملو بود! خدایا!  شکرت! :-))
سوالات آسون و زیبا و قابل فهم بود؟!!
قابل فهم بود؟!!!!!

من دیگه حرفی ندارم!

:))))))بله بله صحیح میفرمایند.....:))))))))
بچه ها حرص نخورید 
من با یکی از بهترین دبیرای ادبیات امروز داشتم صحبت میکردم بهشون گفتم همه امسال ناراضی بودن که استاندارد نیست و...ایشون گفتن اصلا سوالای المپیاد همیشه استاندار نیست...نه به معنای اعتراض..منظورشون این بود که حقیقتا سوالای المپیاد استاندارد نیست اصن خاصیتش همینه...
بچه ها سایت باشگاه همین الان سوالارو با کلید گذاشت سوال 62 هم حذف شد
فقط کد یک !!!!!!!!
آقا مشکل داااره لینکا نداره؟
بچه ها درصدمو حساب کردم ۴۴ درصد شدم :-( 
آیا قبول میشم مرحله دوم یا بیخیال شم 
فکر کنم قبول بشید 
شما هر روز یکم بخونید...اگر اونموقع دیدین قبول شدین افسوس نخورین 
همیشه امید هست..زندگی هست:)
بچه ها خیلی ناراحتم ٢٥٪ زدم اصلا انتظار نداشتم،،ممکنه قبول بشم با این درصد؟؟
آقا منم تقریبا 25% زدم خیلی خیلی ناراحتم،،ممکنه قبول بشم؟؟
من اصلن از  سوالات این آزمون راضی نبودم . به نظرم پارسال سوالات استاندارد تر بودن . الان داخل پاسخ باشگاه یه سوال حذف کردن یه سوال دوتاجواب علامت زدن و هنوزم نظرم اینه که بعضی از سوالات اشتباه هستن و معتقدم که اونا هم حذف میشه 
سوال من اینه چرا فقط کد یک گذاشتن 
تازه همونم بر من باز نمیشه
متاسفانه خییییییلی خراب کردم
با 38% شانس قبولی ندارم نه؟
سوال 71 چرا گزینه1نمیشه؟؟؟؟؟؟؟
ای کاش یادداشت میکردم جوابامو. 
کلللی استرس گرفتم با اینکه نمیدونم درصدم چند قراره بشه :-))
کسی میدونه جامعه آماریه ادبی چند نفره ؟!
بچه ها بعضی از سوالا رو اشتباه جواب داده تو پاسخ نامه مثلن سوال ۹۱ زده گزینه ۳ که بنظرم گزینه ۲ درسته
سوال نود و یک که گزینه ی سه ئه دو درسته! من سر آزمونم دیدم جمع نبودن ترجمه رو ولی حس کردم منهومان غلط فاحش تریه. حتی اگه بگن به خاطر معرفه نبودنه که منهومان مبتدا نیست، کلماتی که حالت صفت دارن(اسم مفعول مثلا تو این مورد) نیازی به معرفه بودن ندارن.
اون سوالی که گزینه ی چهار درست بود و گزینه ی یکش برای هنر نوشته بود خطر هم مشکل داره نه؟ هر دو تا گزینه درستن به نظر من.
و اون سوالی که برای خواجه اسب به کنیت خواستند! آخه به لقب پیشین؟
من درصدمو حساب نکردم 

ولی الان داشتم میدیدم خیلیاش تو پاسخنامه غلطه 
جدی میگم..اینا اصلا کتابارو هم نگاه نکردن وقتی جواباشو میزدن 
واقعا که
اون سوال اسب به کنیت خواستند.همون لقب پیشین میشه.مراجعه کنید ببینید 
چون اون رو داشتن وزیرش میکردن بعد از مرگ خواجه ولی با لقب جدید وزارت اسمش رو نبردن ..با همون لقب قبلیش براش اسب خواستن
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۰۸ سرو خرامان
بچه ها شما مگه جوابا رو دارید که درصد هاتون رو حساب کردید؟

اگه میشه به منم بگید...

ممنون
بله پاسخ کلیدی توی سایت باشگاه اومده با دفترچه سوالا
Ysc.ac.ir فک کنم
بچه ها من هر چی رو لینک سوالات باشگاه کلیک می کنم باز نمیشه
خوشحالم....خیلی خوب بود:):):).....ینی حداقل میشه امیدوار بود ب قبولی:):)
بچه ها چطور زدین ؟!
پاسخ کانال آیریسک در مورد هنر اینو نوشته:

هنر در زبان کهن فارسی مفهومی گسترده دارد و تقریبا معادل با "virtu" در لاتین است.هنر از ریشه ی اوستایی hunara به معنی عظمت، بزرگی استعداد و قابلیت است.(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مقاله ی استاد داریوش آشوری در ابتدای کتاب شهریار از ماکیاولی نشر آگه)

@ابراهیم

منم گزینه 1 زدم ! شرح خطیب رهبر اینو گفته بود اصن ! 
بعضی سوالا اینطوریه.
@سپنگ
آره منم با نظراتون موافقم مخصوصا سوال 91 !!
سوال 91 درسته
طالب مبتداس و منهومان خبر این یه ساختاره و اصلا سوال غلط نیست
صورت عادی جمله اینجوری میشه: طالب علم و طالب الدنیا منهومان.....
من همچین نوع ساختاری ای رو برخورد نکردم بهش تا به حال :دی
اگر بخوایم حتی ترکیب کنیم هم طالب بدله نه مبتدا.
دقیقا جناب سپنگ :)فک کنم از اختیارات طراح سوالیه :)
جناب که نه :دی
ولی اختیارات طراح سوالی خوب بود :دی
آهای ناشناس ! به جای این که بری نظر یکی دیگه رو کپی کنی ، کسی که اصلا شرایط یک المپیادی رو نداره [ حداقل المپیاد دوره ی ما ] ، بهتره نظر درست و فکر شده ی خودت رو بذاری !
@ناشناس 

دوستان به نظرم اصلا جواب هارو نگاه نمی کردید بهتر بود ها

البة ما که مسئولین امتحان هرچقدر اصرار کردیم بهمون دفترچه هارو ندادن و جمع کردن

فقط توکل کنید

ما مورد داشتیم پارسال فقط برای اینکه پول ثبت نام  داده بود اومد آزمون داد بعد قبول شد موردم داشتیم طرف خیلی خونده بود قبول نشد

توکل بخدا

به نظر من برای خود من سوالات امسال قابل فهم تر از پارسال بود البة قابله ذکره که من امسال خیلی بیشتر از پارسال خوندم

بیشتر مشکل من سر زمان بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی