المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

یادداشت زیر را از خانم حانیه قادری (مدال طلای دورۀ بیست‌وپنجم) بخوانید:

۲۸ ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۶
المپیاد ادبی

 سلام.

   در این نوشته دربارۀ چند و چون دورۀ تابستانی المپیاد ادبی توضیح می دهیم.

   در دورۀ تابستانی مباحث مختلفی توسط چند استاد تدریس می شود که برخی از آنان اعضای اصلی کمیتۀ المپیاد و بعضی مدعو هستند. این مباحث متغیّرند، ولی از جملۀ آنها می توان به متون نظم، متون نثر، نقد ادبی، ادبیات داستانی، آیین نگارش و زبانشناسی اشاره کرد. بعد از اتمام کلاسها، از این مطالب تدریس شده امتحان گرفته می شود. پایان دوره یک مصاحبۀ شفاهی وجود دارد. این مصاحبه با حضور مدرسان و اعضای کمیته خواهد بود. معمولا م دمصاحبه بلافاصله بعد از اتمام کلاسها برگزار می شود؛ ولی سال گذشته با یک ماه فاصله و در شهریورماه انجام گرفت. براساس نمرۀ مصاحبه و نمرۀ امتحانها، نفرات برتر مشخص می شوند. مدالهای طلا بین دوازده تا هجده هستند، دوازده مدال طلا قطعاً به دانش‌آموزان رشتۀ انسانی اختصاص دارد. شش مدال دیگر سهم رشته‌های دیگر است؛ به شرط این که نمرۀ آنان از آخرین طلای انسانی‌ها بیشتر شده باشد.

چند نفر از دوستانی که در دورۀ کمیتۀ فعلی در دوره شرکت کرده و مدال گرفته‌اند، لطف کردند و یادداشتهایی دربارۀ دورۀ تابستانی  نوشتند. در روزهای آینده به تدریج این یادداشتها را منتشر خواهیم کرد.

در ادامه، یکی از این یادداشتها را می خوانید که دوستان محترم، خانمها عطیه کریمی (مدال نقرۀ دورۀ بیست و پنجم) و هانیه سمندری (مدال طلای دورۀ بیست و پنج) نوشته اند.

۴۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۵۱
المپیاد ادبی

دوستان عزیز

نامهء اعتراض به سؤال‌ها در عالی‌ترین سطح (دیدار با کمیتهء محترم با حضور ریاست محترم باشگاه) پیگیری شد (البته این نامه از سوی جمعی از مدرسان و مدال‌آوران المپیاد بود، نه از جانب وبگاه المپیاد ادبی) و پس از آن دیدار، کمیته و باشگاه به جمع‌بندی‌های خود رسیده‌اند و تصمیم نهایی را گرفته‌اند. بنابراین اعتراض به سؤال‌ها دیگر وجهی ندارد.

دربارهء درصدها هم، ممکن است درست محاسبه نکرده باشید. تجربه به ما نشان داده است که در اغلب موارد‏ دانش‌آموزان به اشتباه درصد امتحان خود را محاسبه می‌کنند؛ یا به‌خاطر ندانستن فرمول محاسبه یا منظور نکردن نمرۀ منفی پاسخ‌های نادرست، یا به‌خاطر آنکه پاسخ‌های خود را با دقت ثبت نکرده‌اند. حتی ممکن است پاسخ صحیح را در پاسخنامۀ اصلی اشتباه وارد کرده باشند. عموما چون پس از آزمون با دوستان خود پاسخ‌ها را بررسی می‌کنند، پاسخ‌های نادرست خود را فراموش کرده، فکر می‌کنند پاسخ صحیح را داده‌اند و ...

بنابراین امکان این که درصد خود را اشتباه محاسبه کرده باشید، وجود دارد. با گمان بد، خود را ناراحت نکنید.

۵ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۳
المپیاد ادبی

سلام دوستان عزیزتر از جان

بالاخره رقابت‌ها و امتحانات تمام شد و نتایج آزمون مرحله دوم هم آمد.

به تمام دوستانی که با پشتکار ادبیات خواندند و تلاش کردند که بهترین باشند، خداقوت عرض می‌شود و آرزوی بهترین‌ها.

به 44 عزیزی هم که از این مرحله با موفقیت گذشتند، تبریک خیلی خیلی ویژه می‌گوییم، با این امید که در طول دورهء تابستان هم به تلاششان اضافه کنند و بهترین نتیجه‌ای را که شایسته‌اش هستند به‌دست بیاورند.

دوستان خوبی هم که قبول نشدند... طبعاً المپیاد تنها مسیر آموختن و پیروزی نیست. هدف، ادبیات خواندن بود و دانستن بسیاری چیزها که شاید در خارج از مسیر المپیاد هرگز یاد نمی‌گرفتید. امیدواریم در مراحل دیگر زندگی بهترین‌ها را کسب کنید.

دانلود: نام و نشان قبولی‌های امسال

۹۴ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۵۸
المپیاد ادبی

دوستان عزیز وبگاه المپیاد ادبی

به زودی با برنامه‌ریزی برای تابستان و مطالب تازه به روز خواهیم‌بود. 

۱۱ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۳
المپیاد ادبی