المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

یادداشتهایی دربارۀ دورۀ تابستانی المپیاد 2

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۶ ب.ظ

یادداشت زیر را از خانم حانیه قادری (مدال طلای دورۀ بیست‌وپنجم) بخوانید:


1. اولین و مهم ترین چیز: اظهار نظر کنید! یادتان باشد استاد های دوره فقط چهل روز شما را می بینند و اگر سر کلاس ها ساکت باشید نمیتوانند بفهمند شما چقدر بار علمی دارید.

2. خودتان باشید. نقش بازی نکنید. اگر کسی پرسید فلان کتاب را خوانده اید و شما نخوانده بودید بی جهت تایید نکنید. این گونه لو رفتن ها نشان داده که تاثیری بسیااار منفی در دید استاد ها به شما می دهد.

3. قبل از دوره هیچ چیز نخوانید. این کار فقط ذهن شما را خسته میکند. استاد ها مطالبی را میخواهند که خودشان درس میدهند و در این چند روز باقی مانده به دوره شما نمیتوانید آنقدر احاطه بر ادبیات پیدا کنید که در باشگاه کمکتان کند.

4. از همان روز اول درس بخوانید. هرروز و به صورت مداوم. امتحان ها اغلب پشت سر هم میفتند و شب امتحان معمولا کسی مقدار قابل توجهی درس نمیخواند.

5. از مخالفت های تند بپرهیزید. یادتان باشد کسانی که آنجا درس میدهند همگی از شما توقع دارند احترامشان را به عالی ترین شکل نگاه دارید. در میان استادان بعضی هستند که تحمل شنیدن نظر مخالف را دارند و حتی از آن استقبال میکنند اما بعضی احساس میکنند در حال زیر سوال بردن مقام علمی آنها هستید. این را به فراست خود دریابید که باید با کدام استاد بحث علمی کرد.

6. آرامش خود را حتما حفظ کنید. فضای باشگاه فضاییست که به تمامی احساسات بچه ها دامن میزند. اگر از روز اول با استرس شروع کنید هرروز این استرس تشدید میشود و در نهایت به جایی میرسید که نمیتوانید درس بخوانید. یادتان باشد شما چهل نفر برگزیده ی کشور هستید. استرس گرفتن فقط از توان شما برای مطالعه می کاهد. آرام باشید و درس بخوانید. این رمز موفقیت تمام بچه های طلا گرفته است. وگرنه معمولا از نظر زمینه ی علمی قبل از دوره بچه ها در یک سطح هستند.

7. بچه های شهرستان! با خودتان مغزیجات و ... بیاورید. به هیاهوی خوابگاه گوش ندهید. اجازه ندهید سخنان بچه ها از عملکرد مثبت شما بکاهد.

8. نمیدانستم این را بگویم یا نه اما نصیحتی خواهرانه است. درگیری احساسی پیدا نکنید. فضای المپیاد فضای غریبی ست. بچه ها در این چهل روز به شدت به هم وابسته میشوند. اجازه ندهید این وابستگی برایتان رنگ دیگری پیدا کند. درست است که استثنا هم وجود دارد اما اغلب این علاقه ها ربط مستقیم به جو دوره دارد و حقیقی نیست. اجازه ندهید دل مشغولی های دیگر مانع تلاش شما برای مقصد حقیقی تان شود. شما برای کار دیگری به باشگاه میروید.

9. بعد از کلاس ها بروید و از استاد سوال بپرسید. بگذارید چهره تان در ذهن او ثبت شود.

   

همین دیگر... خوب درس بخوانید و به همه احترام بگذارید. موفق باشید.

 

۹۲/۰۳/۳۰
المپیاد ادبی

نظرات (۲۸)

شما چقد عالییی!

دستتون درد نکنه. خیلی جالب بود.
:)
پاسخ:
خواهش :) موفق باشید.
فقط یه سوال، مگه سربرگ هارو موقع تصحیح برگه ها جدا نمیکنند؟ پس غیر از مصاحبه این که هر استاد بار علمی مارو بشناسه چه فایده ای داره؟ و خود مصاحبه چقدر تاثیر داره؟ یعنی این برداشتی که هراستاد راجع به ما داره دقیقا در چه بخشی(مصاحبه,...) ممکنه تاثیرگذار باشه؟
پاسخ:
به نظرم بیشتر در مصاحبه تاثیرگذار است، ولی از خود خانم قادری می پرسم و اطلاع می دهم.
۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۴ حانیه قادرى
بله جدا میکنند، و فقط در مصاحبه تاثیر گذار است. ولى تاثیر این مصاحبه را نباید دست کم گرفت، کسانى را داشته ایم که مجموع نمراتشان در حد نقره بوده ولى نمره ی مصاحبه به آن ها طلا داده. و این که استاد نظر خوبی راجع به شما داشته باشد خیلی مهم است چون اغلب در مصاحبه هول شدن بچه ها را مد نظر قرار میدهند و میتوانند با استناد به این که شاگرد خوبی بوده ای نمره ی مصاحبه را بدهند.
هیچ کس حال منو نداره.از روز اول با اینکه میدونستم مرحله2قبول نمیشم ولی با قدرت خوندم،کلاسهای رزمندگان هم شرکت کردم،دوتا معلم خصوصی هم داشتم،2ماه هم فقط المپیاد خوندم نه درس هام رو و الآن با اینکه قبول نشدم ولی هم نهایی هارو نسبتا خوب دادم و هم خیلی ادبیات یاد گرفتم و با پارسال همین موقع قابل مقایسه نیستم        به من میگن یه بازنده ی سرفراز...اصلا هم ناراحت نیسم ولی به خاطر قبولی آقای ک.ب  کمی ناراحت شدم که به نظر طبیعی میرسه
با عرض سلام ، خدمت مسولین سایت .
واقعا از زحماتی که تواین پنج شش ماه برامون کشیدید ممونم .
من مرحله دو رو قبول نشدم . خیلی دوست داشتم اما نشد . تو این شش ماه یه جمع خیلی خوبی در این وبگاه تشکیل شد. برای جلوگیری از به هم خوردن این جو یه وبلاگ تشکیل داد(ی)م . فقط یه خواهشی دارم این وبلاگ رو به بچه ها در یک پست جدا معرفی کنید . این آخرین کار شماست برای ما قبول نشده ها .
مشخصات وبلاگ :
نام : دل نوشته های بچه های المپیاد ادبی
نشانی : http://olympiadiha.rzb.ir
بچه ها برای ارسال مطلب در وبلاگ ، باید به سایت rzb.ir مرجعه کنن و با وارد کردن یوزرنیم و پسورد زیر ، در این سایت (rzb.ir)  وارد پنل وبلاگ بشن :
یوزرنیم : olympiadiha
پسورد :  olympiad
خواهشا این وبلاگ رو به همراه راهنمایی ها یی که کردم مخصوصا یوزر نیم وپسورد در یک پست به بچه ها معرفی کنید .
یا علی

۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۸:۲۴ المپیادی ها
آقا فکر نکنم زدن یه پست برای معرفی وبلاگ بچه های قبول نشده هزینه ای داشته باشه.
این وبلاگ یه وبلاگ شخصی نیست برای همی ی بچه هاست من فقط راه اندازی کردم .
سلام آقای گودرزی. تو رو خدا ما رو تنها نذارید! بیشتر از هر زمان دیگه ای به مطالب مفید و تجربیاتتون نیاز داریم. ما مرحله ی دوم و  هم با شما گذروندیم. بازم کمکمون کنید.
۱۲ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۸ المپیاد تا کنکور
بچه به سایت olympiadiha.rzb.ir بیایید و برنامه ی خودتون رو برای تابستان ( آمادگی برای کنکور ) اعلام و با دوستانتون گفتگو کنید .
یه خواهش ار آقای گودرزی و خانم مهرابی :
سایت دل نوشته های بچه های المپیاد ادبی رو به نشانی olympiadiha.rzb.ir لینک کنید . شما رو به خدا


پاسخ:
پاسخ شما را به ایمیلتان فرستادم.
۱۳ تیر ۹۲ ، ۲۱:۱۳ دلنوشته های بچه های المپیاد ادبی
با عرض سلام ،
منظورتون رو متوجّه شدم ، فقط یه جیز خواهشا برای موفّقیّت ما در کنکور 93 دعا کنید . المپیاد که نشد انشاءالله کنکور بشه . منو به خاطر بسپارید . سال بعد اگه در کنکور موفّق شدم حتما میام همین جا و بهتون خبر می دم . فقط محتاجیم به دعا

پاسخ:
با امید و دعای موفقیت شما، دوست عزیز و همه عزیزان دیگر...
:-)
سلام و خسته نباشید
برنامه ای که قرار بود برای تابستون آماده کنید،چی شد؟
ما منتظریم
کارتون بیس
لنگش نیس :D

پاسخ:
ممنون. تاخیر ما را ببخشید.
باسلام خدمت مدیران وبگاه.خسته نباشید.از شما خیلی ممنونم واسه کمکایی که تا مرحله دوم نسبت به ما انجام دادید. آه...ما که قبول نشدیم.نمیدونم چرا... ولی بالآخره قسمت ما همین بود.حالا هم چاره ای بجز خوندن واسه کنکور 93 نداریم.واقعا از شما برای این چند مدت سپاسگذاریم.خداوند خیرتان دهاد.
راستی وبگاهتون رو لینک کردم ک تا همیشه به یادتون باشم.خدا به همراهتان.

در رفتن جان از بدن، گویند هر نوعی سخن
                         من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود...

پاسخ:
سپاسگزاریم دوست عزیز. امیدواریم که موفق باشید.
خواهش میکنم.
حالا کی آماده میشه؟
ما هنوز منتظریما
سلام
خسته نباشید
 توروخدابرنامه تابستونه رو زودترآماده کنید.
متشکر
پاسخ:
سلام.
چشم.
۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۵ amir hossein ghaderi
 salam. nokate khoobi bood vali be dardam nakhord chon hanooz be marhaleye sevom naresidam va daram braye marhaleye aval va dovom kar mikonam
سلام.
دیگه هیچکس تو سایت نیس؟؟؟
پس برنامه چی شد؟؟؟
نکنه میخواین برنامه تابستانه رو تو مهر بذارین؟؟؟

سلام. واقعا خسته نباشید. من تازه الان 22 مرداد می خام به برنامتون عمل کنم. تورو خدا یه راهکار بدین من برسم همه رو بخونم!!!!!

تورو خدا به محض رویت نظر بنده پاسخمو بدین!!!!!!

 

۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۱۶ مونا عالیقدر
سلام،عالی بود خانم قادری،ایشالله من طلای المپیاد 27 خواهم بود.بابام می خواد کلی کلاسای المپیاد الکی وسرکاری ثبت نامم کنه ولی من بیشتر نیاز به یه المپیادی برای مشورت در طول سال دارم،چطور می تون به ایشون دست رسی داشته باشم،ایمیلی،وبلاگی چیزی ندارن؟به خدا زیاد وقتشونو نمی گیرم!تورو خدا جواب بدید.
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۳ مونا عالیقدر
یکی اینجانیست جواب من رو بده؟
سلام دوست عزیز
این وبلاگ بچه های 26 هست
بیا اونجا راهنماییت میکنیم
adabi26.blogfa.com

جمیعاسلام شما همه تون یاقبول شدین یانه ولی من بدبخت نمی دانم اصلا چطره حالا سنگ موفت گنجشک موفت مییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خووووووووووووووووووووووووانیییییم                

گرم یاداوری یا نه من از یادت نمی کاهم 


سلام موضوع باشگاه چیه؟اگرمرحله دوم راقبول شویم مارابه باشگاه میبرند؟ان باشگاه درتهران است؟

پاسخ:
سلام.
خیر، برای مرحلهء دوم هم در شهر خودتان امتحان خواهید داد. در نهایت حدود 40 نفر برگزیده خواهند شد که برای دورۀ تابستانی به باشگاه خواهند رفت. باشگاه در تهران است و البته خوابگاه هم دارد.
یه سوال داشتم بعد از مرحله ی دوم مرحله ی دیگه ای هم در سطح استان خودمون برگزار می شه؟؟؟
چرا جواب نمیدید؟؟؟
سلام ایا مدال نقره یا برنز هم روی کنکور تجربی تاثیر داره؟
سلام من تازه امروز میخوام شروع کنم تورو خدا راهنماییم کنید.باید چیکار کنم؟

هر هر هر هر هر هر

هار هار هار هار هار

چ احمقانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی