المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

اطلاعیۀ آزمون آزمایشی

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

وبگاه المپیاد ادبی مانند سال‌های گذشته، آزمونی آزمایشی از منابع غیردرسی طرح و برگزار می‌کند تا شما عزیزان بتوانید پیش از آزمون اصلی، عیار خود را بسنجید.

شرکت در این آزمون همچنان رایگان است و برای آن به نام‌نویسی نیاز ندارید؛ بلکه فقط کافی است که در بازهٔ زمانی اعلام‌شده به وبگاه بیایید، فایل آزمون را دانلود کنید و در منزل خود پاسخ دهید.

محدوهٔ زمانی دسترسی به فایل آزمون آزمایشی:

 از جمعه، 23 بهمن‌ماه تا سه‌شنبه، 27 بهمن‌ماه 1394

     

عیار خود را در وبگاه المپیاد ادبی بسنجید     

     

۹۴/۱۱/۱۰
المپیاد ادبی

نظرات (۱۵۷)

ببخشید میشه بگید چطور از شاهنامه سوال طرح میشه ؟؟ نمی دونم رو چیش بیشتر وقت بذارم

چیزی که پارسال بود، خیلی بیشتر سیر داستان ها و اتفاقات و کی چیکار کرد؛ خیلی کمتر معنی بیت و کلمه و دستور.

سلام 
میخواستم بدونم تاریخ بیهقی رو چطور میخونین شما ؟ حجم بالاش واقعا گیجم کرده. اصلا انگار لغت ها و شخصیت هاش تو ذهن نمیمونن با توجه به حجمش! :))
نظر شما چیه ؟
@مهدی

شخصیت ها رو درست و تمیز تو یه کاغذ بنویسین . نشونه براشون بذارین . کاری کنین که یادتون بمونن .
بعد داستانای هر کدوم رو بخونین و برای خودتون توضیح بدین . خلاصه برداری چند کلمه ای از داستان ها هم کمک میکنه .
سلام دوستان
فکر نمی کنم برای تاریخ بیهقی خیلی شخصیت ها مهم باشن چون سوالای پارسال هم روی شخصیت ها تکیه نکرده بود بلکه بیشتر روی معنی جملات تکیه داشت.


اعضای محترم مدیریت سایت:
واقعا به خاطر این همه لطف و محبتتون نمی دونم چه طوری تشکر کنم. من جایی درس نمی خونم که دسترسی کامل و آسونی داشته باشم به منابع و مطالب شما و این زحماتتون واقعا به من کمک می کنه.
امیدوارم به یاری خداوند در همه ی مراحل زندگی پیروز باشید.

:) 
منت خدای را عزوجل که همه ی منابع رو من در دوران راهنمایی به طور کامل خونده بودم(به جز شاهنامه که واقعا هیچ نداره)فقط 5-6 بار از روی منابع روخونی کردم الان.نفر اول مرحله اول و دوم با اختلاف چشمگیر درصد اینجانب هستم.
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۶ بوسهل زوزنی
تاریخ بیهقی رو بفهمین.  حفظ نکنین. 
البته الان که دیگه دیر شده واسه خوندنش ولی امیدوارم موفق باشین !
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۴ مرحوم بیهقی هستم
تاریخ بیهقی خیلی خوبه ، خوندنش رو از دست ندین (:
من ایده ای ندارم سوالای امسال چجورین ؛ موفق باشیم دوستان ! 
بچه ها اصلا برای هیچ چیزی دیر نشده . 
خیالتون راحت باشه .
آروم باشیم و بخونیم :)

من خودم از همین الان شروع کردم بخونم 
نه منابع درسیو خوندم و نه منابع غیردرسی اخه موقع امتحانای ترم بخشنامه اومد امتحاناتم که تازه تموم شده 
من خودم فهمیدم که یه عده هستن  از تابستون دارن میخونن.خیلی حس افسردگی بهم دست داد 
اما بعدش فهمیدم واقعا تو زندگی بر هیچ کاری دیر نیست اگر ما واقعا امید و تلاش داشته باشیم.بععضضیی از دوستان هستن که خیلی به خودشون مطمعنا که رتبه اول میشن ولی همین غرورشون میزنتشون زمین 
راستی بچه ها میگم اگه تونستید برید سایت باشگاه طلایی ها  برای دوره فشرده نوروزش که مربوط به مرحله دوم میشه ثبت نام کنید که اگه مرحله اول قبول شدیم کلاساشو بریم.انشاع الله قبول شیم.اخه من رفتم دفتر مرکزیش گفتن بر المپیاد ادبی هنوز کسی ثبت نام نکرده ولی اگر هشت نفرم ثبت نام کنن کلاسا تشکیل میشه.برید سایت توضیح کاملش هست
من واقعا با دیدن نظرات شما از ازمون دادن منصرف شدم..شما همتون خیلی اماده هستید و من امیدمو از دست دادم
ای بابا !
هی هر چی من میگم نره ، شما میگین بدوش !

@ELENA
آخه شما از کجا آمادگی بقیه رو فهمیدی ؟!
یه ذره اعتماد به نفس :)

خدا بده برکت اگه روحیه همه اینقدر خراب باشه من پادشاهم!!!!
یه سوال داشتم من اصن نمیدونم از کجا شروع کنم...چیکارکنم...من رشتم انسانی عربی سال 2و3م رو خوب بلدم..ادبیاتم خوبه ولی شک دارم سال اول چیزی یادم مونده باشه...زبانم خوبه..زبان فارسیم خوبه
موندم اون غیردرسی هارو چیکارکنم!!!!

اصلا نباید نظرهای این وبلاگ باز باشه. (اهاااای مدیران وبلاگ) وقتی نمی تونین از این محل درست استفاده کنین و سوال بپرسین و .. هی میاین روحیه هم رو خراب می کنین و از چه قدر بلد بودن/نبودنتون حرف میزنین، اینجا بسته به.


سه هفته هم نمونده. بسه دیگه.. برین سر خونه زندگیتون که این کامنت ها واسه کسی درصد قبولی نشده هیچ وقت.

بچه ها بقول خواهرم.تو این فضای مجازی خیلی چیزا مینویسن 
بعضیا اصن هدفشون اینه که بیان و خودشونو اماده نشون بدن تا بقیه تضعیف روحیه بشن.حتی اگه واقعنم اماده نباشن باز با تضعیف روحیه بقیه کلی خودشونو میکشن بالا 
خدا شاهد تلاش بنده هاش هست.شما ها هم فکر نکنید کسی مثلا ده بار نشسته اینارو خونده.اصلا به فرض که خونده مهم خوندن نیست فقط همه شرایط دست به دست هم میدن تا یه نفر موفق میشه.روحیتونو از دست ندید.منم خیلی راحت میتونستم بیام اینجا کامنتای تضعیف روحیه بنویسم....چون بالاخره هممون یجورایی رقیبیم.ولی خدا شاهده من سعی میکنم حتی بهتون امید بدم چون میدونم خدا به دل بنده هاش نگاه میکنه.وگرنه منم در حد خود شماهام.نه کمتر نه بیشتر
@z.f
ای جان..روحیه:))))))))
موفق باشی عزیزم...منم اون کامنتی ک گذاشتم فک کنن الان عالیه عالیه...نه باو
اصن الان ک منابع رو دیدم گفتم چرا ثبت نام کردم من ک اصن تو فاز اینجور ازمونا نیستم...ولی امیدوار شدم کم کم:))))
همینجوری با انرژی مثبت بمون:)

۱۲ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۵۴ z.fزهره فیروزمند
بچه ها یه سر برید سایت طلایی ها 
من خودم رفتم خیلی عالی بود 
talayiha.ir 
اگرم برای دوره هاش ثبت نام کردید.اسم منو به عنوان معرف بگید دیگه:)))
@z. F
طلاییها خوبه ؟ من درموردش از چند نفر که پرسیده بودم بیشتر نظرشون با آیریسک بود تا طلاییها. 
قیمت دوره های طلاییها هم به نظرم وحشتناکه! 
@z. F
طلاییها خوبه ؟ من درموردش از چند نفر که پرسیده بودم بیشتر نظرشون با آیریسک بود تا طلاییها. 
قیمت دوره های طلاییها هم به نظرم وحشتناکه! 
@شیرین 
به نظرم خوبه 
من چون ایریسکو شناختی ندارم 
بر هزینشم میتونید تخفیف بگیرید و قسط بندی کنید 
من امسال اولین بارمه المپیاد شرکت می کنم.پارسال که دیر متوجه شدم.
راستی ما که بر المپیاد ثبت نام کردیم دقیقا از کجا بفهمیم ثبت ناممون تایید شده.؟من همه کارای ثبت نامو انجام دادم ولی اخرش چیز خاصی ننوشت فقظ تهش نوشت مبلغ ثبت نام پرداخت و تایید شده…
بنظرتون الان یعنی ثبت نام  شدم؟شده کابوس برام:/ کلا هیچیم که نخوندم:/
برای کلاس های عید تصمیم نگیرین
بذارین لیست معلما بیاد اولش
بعدش هم مطمئن بشیم از قبولی مرحله ۱

از نظر قیمت معمولا آیریسک بهتره چون تعداد روز هاش کمتره. پارسال من هر دو تا دوره آیریسک رو رفتم و تا حالا دوره ای از طلایی ها نرفتم. و فکر نکنم هیچکس از شرکت کننده های آیریسک ناراضی بوده باشه اما میشناسم کسایی رو که از طلایی ها ناراضی بودن. از خوبی های طلایی ها هم میشه از حضور آقای گودرزی که یکی از استاد های خیلی خوبه و یکی از مسئولان سایت هم هست نام برد! در حالی که طرف مقابل امسال امیرحسین هاشمی رو تا جایی که میدونم نداره
اما خواهش میکنم این سایت رو محل تبلیغ نکنین. یکی از تنها سایت هایی هست تو این زمینه المپیاد که اهداف نسبتاً اخلاقی داره و همه هدفش پول نیست. 

امسال ایریسک همه تازه طلا شده های سال های پیشن. اما طلایی ها استاداش مشترک با حلی هستن (آقای گودرزی و جواهریان و آقای افخمی معروف) اما از کیفیت دورش اگاه نیستم (که دوست بالایی گفتن ناراضی هم داشته)


موافقم با تبلیغ نکردن تو این سایت.

@نقطه
مشکل من دقیقا اینه که آقای افخمی خیلی زیادی معروفن! به شخصه نمیشناسمشون اما آوازه شون رو از بچه های سال 89 زیاد شنیدم...!
خوش حال میشم با خودت آشنا شم نقطه گرامی :))

سلام ازمون طلایی هارو دادین؟چطور بود؟

نه.امروز ازمون رو برام ایمیل کردن.فردا از مدرسه بیام میخوام جواب بدم 
هنوز پرینتشو نگرفتم
خوش به حالتون:|
برای ما دوما که آزمایشیه!!!
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۴۶ مرحوم بیهقی هستم
به نظرم آزمون طلایی ها خیلی خوب بود ؛ من شخصا خوب زدم 
اما خب نگرانم نکنه سطحش در مقایسه با سوالای اصلی پایین تر باشه...

۱۴ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۱۷ آلتونتاش (نقطه سابق)

گفتم اهالی دربار غزنوی دور هم جمعن جای این دوستمون خالی نباشه.


منم زدم طلایی ها رو. از این تریبون اعلام میکنم طراح سوال معاصر به خدا فهمیدیم بلدی ارکاییسم چیه. و طراح بیهقی، فهمیدیم بلدی سوال طرح کنی کسی جواب نده. (سوال داده این ماجا کدوم ماجرای. این اشاره به ارزش چی بیهقی داره و ..:-") ولی شاهنامه هاش خیلی خوب بود و منابع درسیش هم جز حفظی های زبان فارسیش خوب بود.

۱۴ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۲ مرحوم بیهقی هستم
آلتونتاش دلبندم سوالای بیهقی که خوب بود 
به نظرم کلا خیلی خوب بود ؛درسیاش بدقلق بود ولی
بابا آزمونش کشکی بود خداییش.  سوالات المپیاد خیلی جون دار تر از اینه به نظرم. 
مگه از عربی و زبان هر کدوم ده تا سوال نمیاد ؟

آسونی یه بحثه؛ سوال نداریم حالا چی کار کنیم؟ بیا این دری وری ها رو بذار یه بحث دیگه است. هرچیزی رو کاغذ بهتر از کاغذه آخه؟

@مرحوم حسنک (روحش شاد): امسال که منابع اینطوره رو نمی دونم ولی پارسال و پیارسال حداقل ۵ تا بوده.

یکی لطفا جواب بده

جواب ازمون طلاییو فردا تا ساعت چند میشه ایمیل کرد؟
یعنی برام سواله کسی تونست بیهقی و شاهنامه رو 50 به بالا بزنه ؟! 
اون وسط آرکاییسم دیگه چی میگه ؟!:-))
ترو خدا بگین برا شما هم سخت بود سوالاش!  از خودم نا امید شدم !:||
اره بابا داغون بود.منکه درسارو اصن نخوندم هر چی بلد بودم زدم.بر من دقیقا ۱۰۰ دقیقه طول کشید.ولی خب خیلیاشو زیاد دقت نکردم.الان مشکل اینه که هر چی میفرستم فایلو نمیره.تو رو خدا بگید پنجشنبه تا ساعت چند وقت داره بفرستم
دوستان

ازمون طلایی ها نمره منفی داشت دیگه؟؟

من ۲۶ تا شو نزدم الان داشتم فکر میکردم نکنه نمره منفی نداشت :|
۱۵ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۰۷ مسعود غزنوی
طلایی ها آزمون خوبی گرفته بود
سوال های مربوط به تاریخ بیهقی خیلی خوب بود 
معاصر هم حرفه ای بود
شاهنامع فوق العاده حفظی و ضعیف بود
درسی هاش خیلی سخت بود به نظرم
اگه شاهنامه ش خوب می بود آزمون عالی می شد
درسی هاش به جز زبان فارسی خیلی خوب بود.از قلم چی هم اسونتر بود یا شاید قلم چی سخت تره نمیدونم 

تو غیر درسی هاش فقط اخوان ثالثش یکم بدقلق بود تاریخ بیهقیش اسون بود.شاهنامشم خوب بود اگه میخوندم حتما بهتر میزدم
دوستان ! 
کمک کنید لطفا 

این آزمون طلایی ها رو چطور میشه پیدا کرد ؟؟
هیچ طور 
به یه عده ای که من اطلاع دارم ایمیل کردن.چون اونام ثبت نام کرده بودن 
در کل خیلیم خاص نبود 
حس خوبی نداشت کلا ازمونش
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۲۹ بوسهل زوزنی
جناب z. F .
تا اونجایی که یادمه تا چند روز پیش میگفتین که تازه المپ رو شروع کردین و هیچ تصوری ازش ندارین و تازه دارین بیهقی رو میخونین ، اونوقت الان میفرمایید چه سوالات آسون و خوبی بود ؟!:-))
با دیدن شما توی این فضا یاد افرادی میوفتیم که همه ساله این وظیفه خاص رو به دوش میکشن... 
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۳۲ بوسهل زوزنی
دوستان لطفا به حرف هیچکس توجه نکنین ، 
به تجربه میگم که هیچوقت نمیتونین تصور کنین چند نفر به چه صورت خفنی درس میخونن !:-))
خودتون باشین و بس! 
جناب بوسهل زوزنی درسته بنده چیزی نخونده بودم.اما تاریخ بیهقیو یادمه چند سال پیش یه دور با پدرم خونده بودم و بعد ازمون  با نگاه به تاریخ بیهقی سطح سوالا دستم اومد.در ضمن منظور از اسونی این نیست که برای من به شخصه اسون باشه. منظور اینه که در کل سطحش اسون بود.یعنی میتونست مشکل تر از اینا باشه.در ضمن بنده از اون افرادی که فکر میکنید نیستم.بنظرم واقعا ارزش نداره ادم سر این چیزا دروغ بگه.من هر چی زدم از اطلااعات عمومی گذشتم بود و مطمعن باشید اگه خونده بودم که نزدیک به سی تا نزده نداشتم.در ضمن ما بخیل نیستیم.ایشالا همه قبول شن.ایشالا همه به اهداف بزرگی که تو زندگی دارن برسن...
من اواخر دی ماه بخشنامه المپیادو خوندم.که وسط امتحانا بود.بعد از امتحانام که هی درسای مدرسه.معلما هم که اصلا کم نمیارن تو امتحانات و پرسش و....

از شماهایی که المپیادی هستین و جزو نوابغ کشور بعیده.اخه انیشتین هم نمیتونه تو این مدت این منابعو بخونه.لطفا یکی بر من توضیح بده چطور تو این چنروز یکی میتونه همه این منابعو بخونه
دوستان 
کف قبولی مرحله اول حدودا چقده؟
این درسته میگن مثلا ۳۵تا ۴۰هست یعنی از صد تا سوال اینهمه بزنی قبولی؟من اینجوری شنیدم.واقعا درسته؟

کف هیچ وقت اعلام نمیشه. ولی مثلا پارسال ۴۰٪ بود. (یعنی ۴۰ تا صحیح بدون هیچ غلط. چون نمره منفی داره) ولی امسال منابع غیر عادیه پس کفش لزوما ربطی به پارسال نداره.

در ضمن کف چیزی نیس که کمیته مشخص کنه. کمیته صرفا ۱۰۰۰الی۱۲۰۰ نفر رو قبول میکنه و کف در واقع درصد نفر هزارودویستمه.

۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۲۹ مرحوم بیهقی هستم
۴۰ نبوده ، پارسال ۲۵ بود
پارسال خیلی عجیب اومد پایین 
امسال هم احتمالا اینطوری بشه
امکان نداره بیست و پنج بوده باشه!!!
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۴۱ زهرا پارسا
آره ، منم از چند نفر شنیده بودم 25 رو برا پارسال. 
با تعداد شرکت کنندگان کم امسال هم احتمالا کف تو همون حدوداست. 
اصلا قبولی مرحله اول اصلا سخت نیس و مهم اینه که غلط کم بزنین ، مهم مرحله دومه که قلع و قمع میکنه همه رو... 

چرا انقد نگران بیهقی هستن همه؟ والا من پنج روزه خوندم! همین الآنم شروع کنید دیر نیست. کسی میدونه سوالای مرحله اول سال پیشو از کجا میشه گیر آورد؟

بیهقی خوبه 
ولی تو این ازمون طلایی ها اخوان ثالث رو یه چیز هایی داده بود که اصلا ربطی به کتاب زمستان نداشت بعضییاش یعنی تو اون کتاب اشعارشه ولی با توجه به این ازمون که دادیم انگار حتی باید اطلاعات عمومی راجب خود اخوان و کلا سبکش و...داشت.خیلی گنگ بود 
 

راستی بچه ها امروز از چند تا سایت معتبر دیدم که تاثیر معدل سوم رو در کنکور ابطال کردند.باورتون میشه.من که خیلی خوشحالم.معدلم خوبه ها ولی بنظرم اینکه برداشتن خیلی بهتره
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۷ بوحنیفه اسکافی

کامنتای این سایت یکی از دلایل عشق من به المپیاده :|

اعتماد به نفستون و از دست ندین . این عده ای که صب تا شب اینجا کامنت میدن کی میخونن که انقد ادعا دارن؟!

الان منو میگید؟:|
من شخصا ادعایی ندارم
من تازه فهمیدم که قراره المپیاد ادبی شرکت کنم !
حالا چیکار کنم هیچی نخوندم هیچی ام بلد نیستم به جز منابع درسی اونم فقط تجربی !
به نظرتون از الان شروع کنم میشه یه فرجی بشه ؟
تاریخ ادبیات انسانی رو چجوری بخونم یا ابوالفضل !
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۱۰ بوسهل زوزنی
جناب بوحنیفه ،
این افراد کلا در حکم مجلات زرد هستن ،
با دیدگاه هاشون یا اعتماد به نفس کاذب به بقیه میدن یا کلا سلبش میکنن! :-))
سوفسطائیان معاصر ما هستن! 
بله کف پارسال 25 بود.من خودم با درصدی همین حدود قبول شدم.
زهرا جان اصلا نگران نباش
تاریخ ادبیات حجمش زیاده ولی حفظش نکن سعی کن بخونی و مثل داستان تو ذهنت بمونه.در ضمن شما که تازه اولین بار هست میخونی اگه بتونی تند خونی کنی و دو دور بخونی حله 
در ضمن منابع غیر درسیو بخون اولش.نگرانم نباش این دو هفته رو بخونی حله.مث من امید داشته باش:)
ناامیدی بدترین گناهه
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۵ مهدى توکلى
سلام دوستان . این ازمون طلایى ها رو ما همون روز که ایمیل اومد نشستیم زدیم و سریع فرستادیم ، نگو تا امروز صبح وقت داشته ! بعد راجع به اون آرکاییسم باید بگم که کسى نخواسته اظهار فضل کنه از طراحا . این اصطلاح رو زیاد راجع به شعر اخوان به کار میبردن از قدیم ؛ مثلاً محمد حقوقى . راجع به قبولى که هرکس یه خورده جدى خونده باشه قبوله مرحله اولو ، نگران نباشید . اینایى که میان میگن هیچى نخوندیم رو هم اصلاً جدى نگیرید . اگه نخوندن که اشتباه کردن و بد به حال خودشون ، شما ادامه بدید به خوندنِ جدى . اگه هم خوندن و دروغ میگن که امیدوارم یه مدالى بندازن جلوشون زودتر که دست از این دغلکاریا بردارن ! خلاصه این که سعى کنید ریلکس کنید ، مرحله اول مالى نیست اینقد که استرس داشته باشید .
سلام دوستان ،
دیگه کم کم کارت ورود به جلسه آزمون هم داره آماده میشه و امیدوارم هممون بتونیم نتیجه ی زحماتمونو ببینیم... 
اگر چه من که خیلی توی این مدت بهم از لحاظ روحی سخت گذشت ، از یک طرف دوستا و همکلاسی هام مسخرم میکردن و همه میگفتن امکان نداره بتونی قبول شی و از طرفی دبیرا و کسایی که به روحیه دادنشون نیاز داشتم فقط با حرفای مایوس کننده و طعنه بیشتر فکرمو مشغول میکردن و نا امید تر. 
اگرچه متاسفانه فکر میکنم توی اکثر مدارس و شهرستانایی که فرهنگ المپیاد درشون جا نیوفتاده همین باشه ولی خداییش بعضی اوقات از اینکه واسه این مسیر میخونی پشیمون میشی.... 
سلام اقا سپهر

واقعا حرفاتونو میفهمم ولی من به شخصه براتون ارزوی موفقیت دارم.انشاءالله قبول بشین با یه درصد عالی.و به اطرافیانتون بفهمونید که فقط خود شما و خداوند سرنوشتتونو تعیین میکنید(وقتی تلاشتونو بکنید خدا هم بهترین ها رو براتون رقم میزنه)
هیچوقتم پشیمون نشید انشاءالله قبول میشید.فرهنگ المپیاد واقعا جا نیفتاده هدف از المپیاد فقط برد و باخت نیست مهم اینه که ادم بتونه تو سختی ها و مشکلات رشد کنه و اینجور ادما هستن که در اخر شریف و بزرگوار بار میان در ضمن ما با مطالعه کتاب هایی مثل تاریخ بیهقی و شاهنامه.و...مطمعنا بار علمیمون بیشتر میشه و در اینده از این لحاظ موفقیم
خب من به سلامتی این هفته شروع میکنم تازه :|
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۵۰ پردیس اریا
سلام بچه ها خسته نباشید نمیدونم کسی کامنتمو میخونه یا نه میخوام ازتجربیاتم بگم براتون البته لازم به ذکر که خودم مرحله دو رو قبول نشدم ولی دلیل قبول نشدنم با اینکه خونده بودم  نه بیخود بودن سوالات ومنابع بود نه اینکه رشتم انسانی نبود ونه شهرستانی بودن ونه مهم نبودن المپیاد ادبی برای دبیرستان وامتحان نهایی و امسالم کنکور تجربی داشتن تنها دلیلش دید ناصحیحم از المپیاد بود همین دیدگاهی که تو کامنتای خیلی ازبچه ها دیده میشه به پیر به پیغمبر بهمن برای شروع کردن المپیاد دیر نیست باور کنین کاری نداره که ی ازمون خیلی معمولیه مرحله یکو فقط درسیاشم بزنین احتمال خیلی زیاد قبولین یجور میگین کی میخواد تاریخ ادبیات انسانی رو بخونه انگار قراره صد درصد بزنن با سی هم قبول مییشین تمرکزتونو بذارین رو مرحله دو از همین الان شروع به خوندن درسیاش کنین0
پردیس گرامی ،
ممنون از صداقتت و اینکه صادقانه قبول نشدنت رو به تقصیر خورشید و فلک نینداختی... 
امکانش هست یکم بیشتر راجع به مرحله دو و دیدی که لازمه براش توضیح بدی لطفاً ؟

۲۱ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۴۱ پردیس اریا
اره حتما اصلا لازم نیست براش کار خاصی کنی فقط درسیهارو از همین الان برای ی درصد بالا بخون و براش سوالای دوره های قبلو به عنوان نمونه سوال بخون راحت میتونی درصدتو بالا ببری مثلا اگه رشتت انسانی نیست اصلا لازم نیست واسش از نمیدونم ازین کتابای کنکوری بازار بخونی همون نمونه سوالا کافیه پارسال که غیردرسیهای مرحله دو اسون بود درحد ازمون قلمچی یا حتی اسونتر برا غیر درسیاهم فقط سعی کن منابع رو یدور کامل بخونی حتی اگه کاملم نخونی بازم شانس قبول شدنت بالاس اصلا هم به کامنتای بچه ها توجه نکن هفت دور خوندم هشت دور خوندم یدور کامل واسه صددرصد بخون یقین داشته باش که قبولی اصلاهم این مساله نگرانت نکنه که چهل نفر قبول میشن لازم به ذکر که تاحالا کف مرحله دو از72 بالا نرفته البته تاجایی که من میدونم تینای گرامی شاد وموفق باشید ان شا الله
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۵۱ پردیس اریا
اقا سپهر عزیز اصلا اصلا به حرفای دیگران توجه نکنین خودمم همین مشکلو داشتم بهشون توجه نکنین و همچنین اصلا سعی نکنین که خودتونو بهشون ثابت کنین چون انرزیتو نومیگیره  وبدونین که به قول اقای گودرزی انارالله برهانه شما چه المپیاد قبول شی چه نه برنده ای موفق باشید
یعنی صرف خوندن و تمرین سوالات ادوار گذشته میتونه کافی باشه ؟!
چون من شنیده بودم خیلی سطحش بالاست و حتی یک تست هم کلی رتبه رو جابجا میکنه... 
عذر میخوام ، ولی شما با این شیوه درصدتون چند شد پردیس جان ؟

جناب سپهر ، مشکل شما رو اکثر بچه های شهرستانی دارن ، طعنه ی دیگران ، بی توجهی هم سن و سال ها و به سخره گرفته شدن که تو نمیتونی ، ولی به قول پردیس که اصلا به حرف این افراد نباید توجه کرد ، چون تنها اتلاف انرژیه و در واقع توجه به بسیاری از این حرف ها توهین به خودتونه.  موفق باشین! 
سلام
الان هشت صبح جمعه ست دیگه
چرا دانلود نمی شه؟

سلام دوستای خوبم
نظراتتون رو خوندم. انقدر ناامید نباشید به قول آنی شرلی حتی اگه توی این آزمون هم قبول نشید باز خورشید به طلوع و غروبش ادامه می ده! مطمئن باشید نتیجه ی زحماتی رو که کشیدید می بینید.دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
به حرفای بقیه هم تازمانی که در حکم مشاوره ی صادقانه و خالصانه نیستن توجه نکنید.کپک هم روزی فکر نمی کرد پنی سیلین بشه!

مردم از روبه رو دهن بینند 
مردم از پشت سر سخن چینند
تا دهان مفت و گوش ها مفتند
پشت ما حرف مفت بسیار است
ولی جدی چرا دانلود نمیشه؟
یعنی باید صبر کنیم تا ادمین از خواب بیدار شه؟
:)))
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۰۱ مرحوم بیهقی هستم
تو کانال تلگرام گفتن پنج عصر میزارن .
کسی مطمئنه کف پارسال 25 بوده؟؟؟؟؟
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۵۳ مــاهان (ف.چ)
دوستان؟
میشه کسی که از حرفش اطمینان داره در راه رضای خدا بهم ایمیل بده یا توی وبلاگم نظر بده که پارسال آخرین نفری که مرحله اول رو قبول شده درصدش چند بوده؟

لطفا.
دوستان راست میگن 
اگه کسی میدونه بگه 
اگه واقعا امسال هم همون حدودا بشه عالیه 
در ضمن یه سوالی داشتم.کف مرحله اول بالاتر از ۵۰ هم بوده؟
بچه ها جواب آزمون طلایی ها رو میدن یا نه ؟
کاش به همراهش پاسخنامشم بود... 
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۵۴ مرحوم بیهقی هستم
من نمیدونم آخرین نفر کی بوده چند بوده ! فقط یه مورد داشتیم ۲۵ زده بود قبول شد‌
کف مرحله یک بالاتر از ۵۰ نمیشه معمولا.
البته بستگی به سطح سوالات داره و اینکه بقیه چند زدن. ممکنه امسال آسون باشه ملت رو شصت هفتاد بزنن کف بشه چهل ممکنه ملت رو چهل پنجاه بزنن کف بشه بیست و پنج ، سی .

یک بار ۴ سال پیش منبع غیردرسی مشخص نمی شه کلا واسه مرحله یک و خب می شه یه شبه کنکور از کتابای درسی.. کف فکر کنم ۶۰ بوده اون سال. (خب رقابت سر جویدن کتب درسی بوده!!)

ولی به طور معمول کف حدود ۴۰ ایناس.

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۲۹ حاج احمد ینالتگین
کو پس این آزمون؟
این طلایی ها چرا نتایجو نمیده.عجبا
بچه ها من شنیدم یعنی آقای امیرحسین هاشمی پارسال توی سایت نوشتن که درصد های بالای سی امیدوار باشن درصدای بالای چهل شروع کنن منابع مرحله 2 رو بخونن

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۰۶ مرحوم بیهقی هستم
24نفر آنلاین ((:
آقای گودرزی منتظریم دلاور ! 
بچه ها خب الان 5 و 5 دقیقه ست.
بابا فردا امتحان اقتصاد دارم. می خوام زودتر آزمونو بدم

:(((((((
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۰۹ مرحوم بیهقی هستم
اقتصادتو بخون خواهرم همزمان یه چشمت هم به وبگاه باشه.پروسه طول میکشه یه مقدار :-"
دستتون درد نکنه. برم آزمون بدم
:)

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۳۴ سرو خرامان
سلام...
ببخشید ولی من نمی دونم چرا سوالا رو باز نمی کنه برای من با وجود اینکه رمز رو هم کپی پیست می کنم که یه وقت اشتباه نشه...منابعی هم که گذاشته بودین رو سایت برام باز نکرده بود...مشکل از منه یا سایت شما؟؟؟
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۵۱ سرو خرامان
@بوحنفیه

 اگه واقعا منابع رو قبلا خوندید هیچ لزومی نداره بیاید اینجا کامنت کنید و باعث تضعیف روحیه ی بقیه ی دوستان بشید...این کارتون بسیار غیر اخلاقیه...فکر نکنید فقط خودتون هستید خیلی ها هستن که شاید بهر از شما باشن و درک ادبیشون بالاتر از شما باشه...

دوستان عزیزم لطفا به این نظرات توجهی نداشته باشید و به تلاشتون ادامه بدید...
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۵۵ مرحوم بیهقی هستم
کاش جواباش رو زودتر میذاشتید ؛ تشریحی هستن آیا ؟ :-"

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۵۷ سرو خرامان
 @ادمین سایت
چرا جواب نمی دید؟
کاش یه نمه سخت تر می دادید بابا!اینو که همه خیلی پایین بزنن 90% عه. :\
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۳۶ مــاهان (ف.چ)
سرکار خانوم @مهسا

سی درصد همین آزمون؟!

یعنی حدود ۱۸ تا پاسخ درست بدون پاسخ غلط؟؟!

یا سی درصد یه آزمون کامل؟
@بوحنفیه
درخت هرچه پربارتر باشد سرش خم تر است....
موفق باشید دوست من
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۵۸ مــاهان (ف.چ)
شاید جناب بوحنیفه‌ به کنایت این می‌فرمایند :)

دعوا نکنید حالا :)
کاش دوست عزیزمون بوحنیفه(استعاره تهکمیه) اسمش رو می نوشت که تو لیست قبولی مرحله یک و دو آشنا داشته باشیم. ای مستر/میسیز اعتماد به نفس!!!
واقعا از همینجا از دبیرای عزیزم تشکر میکنم که در این شرایط ناگوار به من گفتن که بر درس روانشناسی کلیپ بسازم در مورد رشد پیاژه و اریکسون به صورت کامللللل و بر کلیپ اهنگ و زیرنویس هم بزارم.بنده رسما سه ماهه درگیرشم و فردا باید تحویل بدم یعنی اشکم در اومده واقعا کار سختیه ظاهرا اسون بنظر میاد ولی اینطور نیست.بخدا اگه نرسم بر المپیاد بخونم میرم این معلمو ترور میکنم :/
آزمون خیلی خوب بود و مناسب مرحله اول
مرسی از طراح ها
@آقای ماهان
منظورم سی درصد یک آزمون کامل بود.مثل آزمونی که جمعه ی آینده باید بدیم



۲۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۱۷ مــاهان (ف.چ)
آقا نیستم :)


سرکار خانوم @مهسا

متشکر.




+ چرا کلید نمیاد؟
ساعت ده و ربعه.
سلام
کارتا رو باید از چه سایتی بگیریم؟

۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۰۹ مهدى توکلى
سلام دوستان ، وقتتون بخیر . امیدوارم پر از دانایى و تهى از استرس باشید (چى گفتم 😂)
دوستان یه سوال این که منابع دوره ى دوم حدوداً کى اعلام میشه ؟ جواب مرحله اول کى میاد ؟ منابع درسى که نسبت به سالاى پیش فرقى نمیکنه ؟ همون ادبیات و ت ادبیات و ز فارسى و عربى سوم انسانى رو بخونیم تا اعلام شدن منابع ؟ (میدونم از یه سوال بیشتر شد 😁)
دوم این که این ازمون طلایى ها پاسخ نامشو نمیدن ببینیم اشتباهامون کجا بوده ؟ درصدمون به چه دردمون میخوره ؟ (راستى یه دوستى به اسمِ "سیب گلاب" خیلى مایل بودن رتبه ى بنده رو بدونن ، اول شدم با 74.67 درصد ، خوشحال باش شما 😑) 
سوم این که وقتى با اسامى بوحنیفه و بیهقى و آلتونتاش و فلان کامنت میذارید ، خدا شاهده من یه ربع شیکممو میگیرم و میخندم به باحالیتون . خدا حفظتون کنه واسه جامعه ى علمى کشور 😐
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۳ بوحنیفه اسکافی

اتفاق جالبی افتاده: صفحه ی دانلود کلید آزمون تو گوگل درایو مسدود شده!

حالا خدا میدونه که به تشخیص فیلترینگ هوشمند (!) این اتفاق افتاده یا کلا درایو فیلتر شده. در هر صورت خواهش می کنم یه جای دیگه کلیدو آپلود کنین.

پاسخ:
بررسی کردیم، مشکلی ندیدیم.
اگر مشکل ادامه پیدا کرد، لطفا دوباره اطلاع بدهید.
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۲۹ مرحوم بیهقی هستم
منابع مرحله دو یک هفته تا ده روز بعد از مرحله یک اعلام میشه ؛ درسی ها ادبیات زبان فارسی تاریخ ادبیات آرایه هاو عربی سوم انسانی هست ؛ و بله شما تا قبل از اعلام منابع اینا رو بخون( نه فقط شما ، همه ی دوره بیست و نهمی ها) .جواب مرحله یک هم از بیست شش اسفند باید منتظر باشی تا بیست و نه اسفند(!). 
پاسخنامه ی طلایی ها تو کانال تلگرام خود طلایی ها گذاشته شد ؛ روی سایتشون نذاشتن. شما که نفر اول شدی بیست درصد تخفیف حضور در دوره ی عید داری ؛ دیگه به هیچ دردی نمیخوره تقریبا.
شما لطف داری :/ 😒 انتخاب اسم یه چیز شخصیه آقا -_- 
دوستان یک سوال خیلی مهمی داشتم 
از هر کتاب درسی ده تا سوال حتما میاد دیگه یا نه؟
مثلا ادبیات کلا ۱۰ تا زبان ۱۰ تاو....منظورم اینه که ممکنه کمتر از ده تا باشه؟
اخه چون وقت نشد منابعو تموم کنم حداقل اینجوری حساب کردنی دو سه تا شو بخونیم البته به غیر از عربی:/
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۳۸ بوحنیفه اسکافی
شاید مشکل بخاطر اینه که اینترنت مخابرات دارم، چون در حال حاضر هیچ سایت غیر ایرانی رو لود نمی‌کنه؛ این‌طور رخدادها تو اینترنت مخابرات خصوصا در موعد نزدیکی به انتخابات و ولنتاین طبیعی به نظر میاد. به هر حال خوشحال میشم اگه پاسخنامه رو برام ایمیل کنید یا علاوه‌بر درایو، جای دیگه‌ای هم آپلود کنین چون واقعاً برام مهمه.
باید حتما ازمونو بدیم تا بتونیم کلیدو دانلود کنیم؟
یا ربطی نداره؟

۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۵۱ مرحوم بیهقی هستم
دوستانی که حساب کردید چند زدید ؟ 
من ۴۵
سلام. 
من پاسخ نام رو دانلود کنم. ممکنه لطفا لینک رو چک کنید؟
سلام. 
من نمیتونم کلید* رو دانلود کنم. ممکنه لطفا لینک رو چک کنید؟
من با گوشی میرم نتیجمو ببینم نمیاره  اه 
یعنی ۴۵سوال رو درست زدید؟به جز غلط هاتون یا غلط نداشتید؟
من درصد طلایی هامو دیدم ://۴۶.۰۱ :/
داغون
رتبه هم ۲۵
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۳۱ مرحوم بیهقی هستم
45 تا با حساب نمره منفی و غلط و نزده و همه چی :-"
طلایی ها 68 زده بودم ولی نفرستادم :-"
جان من یه توضیح بدید این کتاب اخوان ثالثو باید از کجا خوند که تونست به تستاش جواب داد.اخه همش مفهوم و...تو تستای طلایی داده بودن
سلام :)
خیلی ممنون از آزمون.. فقط نمی دونم چرا نمی شه پاسخشو دانلود کنم.. یعنی اصلا صفحه ی این لینکی که گذاشتین نمیاد.. می شه لطفا دوباره چک کنین؟.. تشکر :)
پاسخ:
سلام؛
خواهش :-)
روی لینک که می‌زنید، صفحه‌ای باز نمی‌شود؟!
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۴۴ مهدى توکلى
مرحوم بیهقى جان ممنون از لطفت . کتابتم خوندم خیلى لذت بردم ، مخصوصاً اون قسمتاش که در مورد امیریوسف بود :)) نه خداى نکرده قصد توهین نداشتم ، یکى از راه هاى طنز همینه دیگه . مثلاً یکى از قرن پنجم بیاد اینجا کامنت بذاره خنده دار نیست ؟ اپیزودِ بعدىِ family guy ایشالا استفاده میکنن ازش :))
Z.f عزیز ، نگران نباش . مرحله اول راحت قبول میشى با درسیا و دانش ادبى خودت . تو ازمون هم سوالاى شاهنامه که یه خورده راحت تره رو بزن چندتاشو . ولى اریکسون خودش ٣ ماه نظریش وقتشو نگرفت که تحقیق درباره نظریه اش وقت تو رو گرفتا :))
ازمونى که تو این سایت بود رو ٦٦٪‏ زدم . ادامین محترم خیلى ممنونم واقعاً از زحمتى که میکشید به رایگان ، اون ذکر ازمون هم باحال بود . فقط یه سرى سوالا فک کنم جوابایى که دادید درست نیست . میتونیم بگیم اینجا الان ؟ خودتون پاسخنامه تشریحى نمیدید ؟ 
پاسخ:
خواهش :-)
پاسخ تشریحی نداریم،
ولی برای اینکه پاسخها برای کسانی که هنوز آزمون نداده‌اند، لو نرود، لطفا مشکلات موردنظر را به این نشانی بفرستید تا بررسی کنیم:
Olympiad.Lit@Gmail.com
با سپاس :-)
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۹ بوحنیفه اسکافی

باید بگم که دیگه کاملاً ناامید شدم. این آزمون و با احتساب نمره منفی 43 درصد زدم :( انگلیسی و عربی آزمون اصلی خیلی راحته و مطمئنم با این شرایط  قطعا به مرحلۀ دوم میرم اما اونجا دیگه فکر نمیکنم شانسی داشته باشم :(

البته یه سری مشکلات داشت سوالا، مثلا سوال 7 فکر نمیکنم جوابی که دادید درست باشه.

ضمنا یه سوال اساسی دارم: در مورد اخوان از کجا باید خوند؟!؟!؟؟!؟؟!

ااا شما درصدای طلایی هاتون رو کجا دیدین؟ ایمیل کردن؟ :-؟

۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۱۷ مرحوم بیهقی هستم
توکلی مواظب حرف زدنت باش خلاصه ؛ من ِ پیرمرد اعصاب مصاب ندارم میزنم لهت میکنما ((:
لطف داری و البته بله دیگه چیزی که من بنویسم بهتر از این نمیشه -_- !!! امیر یوسف ؟ خودش یا یکی از نزدیکانش ؟ ((:  :-"
بالای سی و پنج بزنین قبولین دیگه ؛ زبان و عربیشم واقعا کشکه حتما میزنین.
+ آقای گودرزی و همکاران از همین جا بابت ذکر آزمون تشکر میکنم به نوبه ی خودم ، بابت خود آزمون هم همینطور ، خسته نباشید ، اجرکم عندالله .
بوحنیفه ما مورد داشتیم مرحله اول سی زده رفته کشوری طلا شده -_- نبازید خودتان را ؛ مخصوصا تو یکی با اون قصایدت دیگه نباید تو رو موعظه کنم که -_-

پاسخ:
خواهش :-)
شاد باشید :-)
التونتاش عزیز برو سایت
http://kajtalayi.ir/
و نتیجه رو ببین 



...
اقا دقیقا من عربیو زبانو تو ازمونای قلم چی کم میزنم و بر همین کلا ناامید شدم و نخوندم.یعنی تو المپیاد اسونتره؟
من ترازم  ۷۲۰۰میشه ولی زبان و عربی حدودای ۵۰ میزنم در حالت خوبش:/
یعنی واقعا المپیاد اسونتره!؟؟؟؟
بذارین فضا دوستانه بمونه! اگه صد دور خوندین و تمام آزمون های آیریسک و طلایی ها و بسیج(وجود خارجی داره امسال؟) و اینجا و غیره رو اول شدین، نیازی نیست بیاین پز بدین یا حس کنین که اجازه دارین با بقیه بد صحبت کنین. 
یکی از خصوصیات نت و حقوق کاربراش اینه که وقتی که دوست دارن ناشناس باشن. اینجا هم استثنا نیست. من خودم سال قبل با اسم سوشیانت نظر میدادم. فقط یکم نوآوری داشته باشین تو اسم گذاری. حداقل یک نفر از شاهنامه انتخاب کنه  :/ 
۷۱٪ شدم. آزمون رو در شرایط استاندارد نزدم البته. چون خیلی پیوسته نزدم ممکنه یکم وقت بیشتری استفاده کرده باشم. 
و از ۱۰ تا غلطم، ۶ تاش از اخوان بود. تمام کتاب های خوب مرتبط با اخوان  رو حداقل ورق زدم، اما هنوز هم منبع خوبی براش پیدا نکردم! بدون معلم خوندن شعر معاصر اگه نگم غیرممکن، خیلی سخته!
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۳۱ مرحوم بیهقی هستم
اگه پنجاه میزنی حله . زبان و عربیش کشکه ،کشک.
هفت و دویست انسانی ؟ :-" خیلی خوبه باریکلا -_-
بله انسانی هستم 
اره بچه ها دوستمون راست میگن.بهتره فضا دوستانه بمونه.ولی واقعا بچه های انسانی انقد گلن که اگه درصد میزارن برای فخرفروشی نیست:)به روزای خوب فکر کنید که مثلا مرحله دومو قبول شدیم و تو دوره همو ببینیم.فضای پر از دوستی و محبت.....(دوستان لطفا سریع نگید طرف اعتماد به عرش داره.نخیر.....منظورم هر کسی بود که مرحله دومو ایشالا قبول میشه)
خدا یار و یاور همتون باشه:)

ممنونم دیدم نتیجه کاج طلاییم رو. :)

@بوحنیفه: مگه عربی داشت این آزمون؟ کدوم آزمون رو می گین؟ این که قرار بود فقط غیر درسی باشه.


به شدت از طرح دوستانه بودن و صحبت نکردن درمورد درصد و تعداد بارهای خوندن هر منبع استقبال می کنم.

بچه ها عایا کارت های ورود به جلسه رو دادن یا نه هنوز ؟
بله من چهارشنبه گرفتم......سریع برید پرینت بگیرید
یه غلط داشتم این آزمونو از اخوان! فک کنم کف امسال به 20% برسه!شرکت کننده ها با توجه به کامنتای اینجا خیلی ضعیفن!
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۲۴ مهدى توکلى
اره بیهقى جان ، حالا پس فردا نشنویم اینم تفسیر عرفانى داشته خوبه :))
علیرضا جان جو نده به قضیه فدات شم . بیهقى جدى نبود لحنش ، منم ناراحت نشدم . فک نکنم اونم ناراحت شده باشه از من . اینکه گفتم با اسم واقعى نظر بدیم فقط یه پیشنهاد بود واسه شناختِ بیشترِ همدیگه . درصد و رتبه اعلام کردن هم پز دادن نیست ، اتفاقاً یه جور کمک به بقیست . چون ما قراره باهم رقابت کنیم و هرچى شناخت واقعى ترى داشته باشیم از رقیبامون ، شانس موفقیتمون بیشتره . درصدام هم غیرواقعى نبود که بخوام تضعیف روحیه کنم از کسى . در مورد شعر معاصر هم کاملاً موافقم .
با zf موافقم . سعى کنیم یکم استانه ى تحملمونو ببریم بالا ، هرکى الکى تواضع نشون نمیده یا نظرش با شما مخالفه نباید بهش حمله کنید . با نظرى حال نکردید جواب ندید که انرژى منفى نگیره ادم از اومدنبه اینجا و تصمیم بگیره دیگه نیاد !
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۵ مــاهان (ف.چ)
:)
@آقای توکلی

پارسال منابع مرحله دوم رو تقریبا یک هفته - ده روز قبل از اعلام نتایج مرحله اول اعلام کردن. یعنی تقریبا هفته ی سوم اسفند. چون دقیقا یادمه من نمی دونستم قبول شدم یا نه ولی شروع کردم به خوندن منابع و قبول شده بودم.
بچه ها لطفا راهنمایی کنید واسه اخوان.
من اصلا نمی دونم چیشو باید بلد باشم.( هرچند تو نظرات اول خودم داشتم به یکی می گفتم چی بخون!)
ولی به طور کلی اصلا با اخوان حال نمی کنم.کاشکی فروغ جز منابع آینده باشه
امروز رفتم کتابخونه تازه ۱۶ صفحه از تاریخ بیهقی خوندم :/
این بیهقی بیکار بوده ها :/
هر چی بدبختی داریم از دست ایناس
التونتاش...کاج طلایی چن درصد زدی؟
بدون هدف که نمیشه خوند ،که مثلن یکی بگه من دارم می خونم فقط واسه علاقم به ادبیات حتی اگه طلا هم گرفتم هیچ مزیتی نمی خام ... علاقه لازمه المپیاده ولی بدون هدف شخصی (که همه دارن ممکنه کنکور ندادن ، معافیت سربازی ،مزایای نخبگی یا هر چیز دیگه ای باشه) نمیشه، هدف شخصی انگیزه میده بت ،مسیرتو مشخص تر میکنه که دقیقن می خای ب کجا برسی و..
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۱۱ امیر محمد رحیمی فرد
این فقط حرف من نیست دوستان.
توی تاریخ بیهقی دکتر خطیب رهبر ص 473 و تاریخ بیهقی دکتر فیاض ص 426  بزرگمهر میگه که: و دور باشید از زنان که نعمت پاک بستانند و خانه هاتان ویران کنند
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۳۹ گودرز کشوادگان
امیر محمد، بزرگمهر میگه از زن دوری کن؟ بزرگمهر کیه؟ این سفارش پیامبر درباره ازدواج:
در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد ، که نزد خدای عز وجل محبوبتر و ارجمند تر از ازدواج باشد .

ازدواج سنت من است پس هر که از سنت من روی بر گرداند از من نیست .

(بحار الانوار . ج103 0ص220)

بچه ها 
بنظرتون اگه فقط سوالات این منابع رو بزنیم و بقیه رو نزنیم میشه قبول شد 
تاریخ ادبیات.تاریخ بیهقی.شاهنامه.ادبیات دوم 
جناب z. F
نمیدونم چندمین باره که دارین این مسئله رو مطرح میکنین ولی خواهشا شما همون چیزی رو بزنین که بلدین. 
انگار شما اومدین که به همه استرس و تشویش منتقل کنین... 

@زد.اف: می تونم قسم بخورم که اگه این بالایی ها رو بزنی قبولی.

تازه من مطمئنم حتما می تونی چند تا زبان فارسی و زمستان هم بزنی. :)

به عنوان کسی که پارسال با استرس و لرز و اینا از مرحله یک اومد بیرون، ادعا دارم مرحله یک کسی که خونده باشه قبوله. اون مرحله دوئه که می شه خوند و قبول نشد. مرحله یک رسما جدا کردن آدمیه که وقت گذاشته و اندک درک ادبی داره با کسی که اصلا وقت نذاشته. البته این جمله واسه سوماس.. چون دوما کتاب رو کامل نخوندن و واقعا حق ندارن ناامید شن اگه قبول نشن. :)


خطاب به سوما: آروم باشین دوستان و هدف گذاریتون رو بذارین رو مرحله دو از الان.

اون قسمت تاریخ بیهقی که متن نامه هست به عربی.اونم هست یا نه؟
ممنون میشم جواب بدین جناب التونتاش(ممنون بخاطر همه کمک هاتون:))
اون قسمت تاریخ بیهقی که متن نامه هست به عربی.اونم هست یا نه؟
ممنون میشم جواب بدین جناب التونتاش(ممنون بخاطر همه کمک هاتون:))
تو منبع اعلام شده که تاریخ بیهقی جز قسمت‌های عربی. عربی از این نامه بلدبالا گرفته تا اشعار و احادیث ِ عربی رو شامل می‌شه. پس لازم نیست خونده بشه.
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۰۵:۰۹ مرحوم بیهقی هستم
شما که تازه شونزده صفحه بیهقی خوندی و ادعا داری نرسید ی بقیه منابع رو بخونی
چطور امید بستی به زدن بیهقی و شاهنامه ؟((:
وقتی میخوایددروغ بگید یه جوری بگید به شعور مخاطب بر نخوره ! 
+ از این آدما این چند سال کم نبوده ؛ معمولا یا قبول نمیشن یا اگه میشن لوح میشن ؛ خدا که بیکار ننشسته اون بالا ، حواسش هست کی چیکارست ((: پا نزارید رو شونه بقیه برای بالا رفتن ...
لوح؟خیلی سال است کسی تو ادبی لوح نگرفته.
ای بابا خب الان تو این چن روز دارم میخونم 
بله شما راست میگی خدا بیکار ننشسته اون بالا 
خدا حواسش جمعه 
خیلی راحت راجب هم قضاوت میکنیم 
برای من مهم نیست.نه ادعای قبولی دارم نه مثل بعضی ها هستم که شصت دور میخونن و باز میگن نخوندم.من هر چیو که ه هست میگم بعدشم ایشالا همه از جمله شما قبول بشید.در ضمن هنوز سه روز مونده و من خودم نخواستم و نتونستم زود شروع کنم ولی به شما که اجازه میدی راجب بقیه هر چی بگی بگم که اگر بخوام میتونم تو همین زمان کم هم سرنوشتمو از این رو به اون رو کنم 
شما هم مواظب باش چون خدا اون بالا بیکار ننشسته

۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۲۴ مرحوم بیهقی هستم
Ok Ok 
من عذر میخوام خانوم 😒
*راجع به

شکر میون بحثاتون اصلا مشخص نیست عربی و زبان چند تا سوال میاد؟ یا اینکه درمورد سوالات عربی ترجمه‌ پررنگ‌تره یا قواعد؟
پاسخ:
احتمالا 5 سؤال عربی و 5 سؤال زبان انگلیسی خواهد بود.
ببخشید من یک سوال داشتم در قسمت وسالاتی که مربوط به زمستان استاد اخوان ثالث بود ، سوالی طرح شده بود مبنی بر این که چه دوره ای رو ایشون بیش تر از همه بهش توجه کردن و جواب سوال می شد بین سال های 32 تا 40 در حالی که می دونیم ایشون به وضوح از واقعه شهریور 1320 ضربه خوردن و این رو چه به صورت نماد چه با زبون سرراست تو شعرهاشون بیان کردن ... ممنون می شم پاسخ بدین
پاسخ:
شهریور 20 زمان بر روی کار آمدن محمدرضا پهلوی بود. شاعران و روشنفکران ضربهٌ اصلی را در 28 مرداد 1332 (کودتا) خوردند.
عربی پنج تا سوال
زبان هم پنج تا سوال

@سارینا:

از حادثه(کودتا) ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ضربه خوردن و همه ی زندان رفتن ها و دردسرا و اتفاقایی که تو جامعه افتاد. نه ۱۳۲۰. اونم با توجه به گرایش های چپ اخوان و به خاک و خون کشیدن حزب توده تو اون سال ها. که اخوان هم حتی به خاطرش زندان می ره.

@سحر
آخه من داشتم سوالای سالای پیشو نگاه میکردم همیشه اینطوری نبود.
ممنون به هر حال.

خانم z. F گرامی،
امیدوارم شما هم مثل همه ی بچه هایی که زحمت کشیدن نتیجه ی زحماتتون رو ببینین و مطمئنا هم اون هوش ادبی در شما هست. فقط صحبت بچه ها اینه که شمایی که به خودتوت اطمینان دارین و احتمالا آماده هم هستین چرا میگین من چیزی نمیدونم ؟
در هر صورت امیدوارم موفق باشین 
سوال ۳۹ رو دوتا [دانشجوی] دکترای ادبیات تهران گفتن  غلطه. پیچان شدن به معنای روگرداندنه تو گزینه ۳. 
راستی، واقعا تشکر از زحمات شما. امسال واقعاً خیلی سایت فعال و خوب شده :)
کلیدو برداشتین ؟
چرا هر کاری میکنم دانلود نمیشه ؟
من نمیدونستم تا ساعت 10 فقط هست :(
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۴۵ سرو خرامان
بچه ها حالا در راستای سولات خانوم زد اف جان منم یه سوال بپرسم....

اگه سی صفحه بیهقی مونده باشه و شاهنامه 1500 تا بیتو خونده باشی و زمستان هم به طور سطحی یه نگاه انداخته باشی و زبان و ادبیات هم کامل بزنی قبول می شی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

@سرو خرامان:

واقعاً ما دانش آموزا صلاحیت پاسخ به این سوال ها رو نداریم. ولی پیشنهاد من اینه که عربی و زبان رو ازش مطمئن شو چون ۱۰ تا تست نمره بیار اسونن. و در درجه دوم هم شاهنامه ۵۰۰ بیت اخرش رو نگاهی بنداز که جنگ اصلی دوازده رخه. از این سوالا میاد که کی با کی حنگید یا چندمین چند کی با کی بود.

اسم ادم ها و کارهاشون تو شاهنامه سواله. و حیفه ادم نزنه.

و راستی درمورد تاریخ ادبیات نمی خوای کاری کنی؟

جناب سرو خرامان 
بله فکر کنم بشه قبول شد.بستگی به بقیه شرکت کننده ها داره ایشالا قبول میشید 
البته در مورد اخوان ثالث اصلا نظری ندارم من خودم همین الان یک دور از رو شعراش خوندنو تموم کردم ولی از اونجایی که فقط با قالب های قدیمی مخصوصا غزل حال میکنم اصلا با شعر نو نمیتونم ارتباط برقرار کنم فقط در بعضی موارد....در کل شعراش یه جوری بود خدا بیامرزتش:|
کتاب ادوار شعر فارسی رو هم گیر نیاوردم  ولی یه کتاب داریم کلا راجب اخوان ثالثه.شاید الان بخونم شایدم نه:|
یجورایی ریسکه
۲۹ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۲۳ سرو خرامان
@ آلتونتاش

سپاس بابت راهنماییتون دوست عزیز...

از چه لحاظ می گید ما صلاحیت پاسخ به این سوال ها رو نداریم؟

نه راستش من تاریخ ادبیاتو نگاهشم نکردم...

۲۹ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۲۷ سرو خرامان
@z.f

منم دقیقا مشکل ما رو دارم...اصلا باهاش ارتباط نمی گیرم متاسفانه...

ایشالا که قبولید...شما که ترازتون7200هست درسی ها رو خوب می زنید...پس نگران نباشید...
نه اتفاقا فکر کنم درسیا افتضاح باشم 
چون همش بر پارساله که هیچی یادم نیست و از درسیا فقط زبانو لغاتشو نگاه کردم و تاریخ ادبیاتم الان دارم میخونم 
هر چند من در مقامی نیستم که نصیحت کنم یا جمله ای بگم 
ولی در کل میخوام بگم همین که ما هممون به اندازه خودمون تلاشمونو کردیم و تو این راه قدم گذاشتیم خودش یعنی
موفقیت و قابل ستایش هست پس بد به دلتون راه ندید و فردا با ارامش و توکل بر خدا و خوندن ایت الکرسی قبل از ازمون برید سر جلسه....من خودم به شخصه ارزوی موفقیت برای همتون دارم:)
سلام بچه ها
فردا به سلامتی ازمون دارین
براتون دعا میکنم حتما
از خدا کمک بخواین و بدون استرس برین که بترکونین
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی