المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

تاریخ برگزاری المپیاد ادبی و نحوهء ثبت نام

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷ ق.ظ

خبر فوری:

داوطلبان عزیز المپیاد ادبی

در وبگاه معاونت دانش پژوهان، تاریخ برگزاری المپیاد روز 2 اسفندماه اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده:

ثبت نام سال جاری در این آزمونها که هر ساله با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استانها برگزار میگردد، همانند سال گذشته به صورت اینترنتی بوده و دانش آموزان پایه های اول تا سوم دبیرستان به شرط دارا بودن شرایط مندرج در بخشنامه میتوانند از روز شنبه، 21 دی 1392 تا پایان وقت اداری روز [شنبه، 5 بهمن] دوشنبه، 7 بهمن 1392 (تمدید شد) با مراجعه به سامانه نام نویسی الکترونیک دانش آموزان به نشانیwww.sanaad.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

برای اطلاعات کامل به این مطلب در وبگاه معاونت دانش پژوهان مراجعه کنید. فایل بخشنامهء ضمیمه را حتماً دانلود و به دقت مطالعه نمایید.

۹۲/۱۰/۱۷
المپیاد ادبی

نظرات (۱۵۶)

خوبه زمانش
یه ماه و خورده ای وقت داریم.
امیدوارم همه ازین فرصت استفاده کنن

اه.چرا همه ی المپیادا وآزمونا جمعه است؟

 .یه روز استراحت داریم اونم باید بریم آزمون بدیم.چرا اینجوریه؟

ببخشید من نمفهمم چرا نظر من و امین پاک شد..هــــــی
پاسخ:
نظر شما و پرسش امین از نظر اخلاقی و محتوایی مشکلی ندارد؛ ما هم اهل ممیزی نیستیم. ولی در نظر داشته باشید که هر چه به آزمون نزدیکتر می شویم، روحیۀ بچه ها حساس تر می شود. ممکن است چیزی که برای شما «تحلیلی باحال» به حساب بیاید، در روحیۀ خیلی ها تاثیر منفی داشته باشد. بهتر است هر حقیقتی را در هر زمانی بیان نکنیم. 
سانسووووووووور؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ تان را خواندم.اصن قانع نشدم
feeling:angry
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۸:۴۶ زهرا علیزاده
زمانش خوبه....
+ خداکنه برسیم منابعه رو کامل بخونیم.
بله حق با شماست نباید روحیه بقیه رو مث خودم ب هم بریزم!
ولی قبول کنید شرایط یکسان نیست..حتی برا مایی که سمپاد هسیم..
اوج نامردیه وقتی یه نفر همه عشقو فکرو زمانشو میذاره برا ی موضوع و میبینه ی عده با ظلم ب معنی واقعی میتونن از تو جلو تر باشن.....
امین@
حاجی نگران نباش من مطمئنم ما با همین فرصتیم که داریم خودمون رو میروسونیم نیازی نیست ب اونا فکر کنیم...
--
با تشکر از آقای گودرزی :)
پاسخ:
خیلی ممنونیم از انتقادپذیری شما.
روحیهء خودتان را هم حفظ کنید. :)
راستی آقای گودرزی نظرتون در مورد کلاس هایی که آیریسک قراره برگزار کنه چیه؟
در نظر بگیرید برای کسی که ب قبول شدن تو مرحله اول قانع نیست و میخواد رتبه هم داشته باشه...
پاسخ:
راستش هر چه از کلاس برای المپیاد دوری کنیم بهتر است. اگر منبعی را خواندید و اشکالی ندارید هدفتان از کلاس چیست؟ در دورۀ تابستانی هم توجه به کلاسها و دقت در مطالب عنوان شده کفایت می کند.  ذات المپیاد ادبی با المپیادهای دیگر که مبتنی بر حلّ مسئله و تمرین و شگرد هستند متفاوت است و مطالعه و استعداد و تلاش کافی است. خیلی از مدال آوران در کلاسی شرکت نکرده اند. ضمن این که مباحث و منابع و سوالهای دوره تایستانی خیلی متغیر هستند. 
البته این به معنای اذعان نداشتن به صلاحیت و علم مدرسان آیریسک نیست؛ و باز هم تشخیص با خودتان است.
پرسشتان از آقای گودرزی بود، و فعلاً من (مهرابی) فرصت پاسخگویی داشتم. نظر ایشان را هم جویا خواهیم شد.
حالا که این طور شد من قول میدم مرحله اول زیر 10 بشم -_-
به به! زمانم که اعلام شد و...
عینهو عید می مونه لامصّب. یه شوق خاصی می دوه زیر پوست آدم
آیریسک قراره کلاس برگزار کنه؟ من خودم داشتم به دوره ی عید بسیج فکر می کردم.کسی اینجا از میزان مفید بودن اون دوره واسه المپ اصلی چیزی می دونه؟

و چندین تا سوال از غزلیات سعدی بود که ممنون می شم اگر کسی پاسخگو باشه!:

1-به خیل هر که می آیم به زنهار    نمی بینم به جز زنهار خواران:

معنیش میشه : برای پناه جستن به هر کجا و طرف هر کی می رم به جز پناه ندهندگان کسی رو نمی بینم؟ یا به جز کسایی که به خاطر پناه خواستن خوار شدن؟یا کسایی که اونام پناه آوردن؟

2-دلا گر دوستیداری بناچار         بباید بردنت جور هزاران

ی نکره است یا مصدری؟



3-مگر آنکه هر دو چشمش همه عمر بسته باشد     به ورع خلاص یابد به فریب چشم بندان

ان جمعه یا قیدی؟ 

4-آواز دهل نهان نماند    در زیر گلیم و عشق پنهان


اینجا باید گفت آواز دهل و عشق   یا    زیر گلیم و عشق    منظورم اینه که کدام دو تا به هم_به قول عربا_معطوف شدن؟

5-تا روان دارد روان دارم حدیثش بر زبان

این ینی: تا زنده اس حرفشو می زنم یا  تا جایی که روح و روانم اجازه می ده حرفشو می زنم؟

4



پاسخ:
1. زنهار خوار به معنای عهد شکن است.
2. ی نکره است: «اگر یک دوست داری به ناچار باید جور هزار نفر را بکشی»
3. ان جمع است.
4. دهل و طبل زیر گلیم زدن مثل بوده است.
یعنی: همان طور که که اگر طبل را زیر گلیم بزنی صدابش نهان نمی ماند، عشق هم نهان نمی ماند.
5. نسخه بدل دارد:
تا روان دارم روان دارم حدبثش بر زبان
که هم درست تر است و هم زیباتر.
مشکلی نیس دادا.امیدوارم موفق بشی.
حق آخرش ب حق دار می رسه
امیدوارم ی رقابت واقعی+رفاقت واقعی بین بچه ها بوجود بیاد.
@ md reza
از کدوم شهری؟کدوم سمپاد؟
@ md reza 
البته شما خیلی خیلی مزه میریزین 
اصلا اینگونه نیست من میشناسم افرادی که ماه بهمن متوجه شدن چیزی به اسم المپیاد هست مدال هم گرفتند
انسان اگر بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا میکند و افرادی مثل شما که نمیخواهند کاری را انجام دهند
بهانه اش را پیدا میکند.
امین@
شهید صدوقی-یزد
---
Mahan@
حیف که نمیخوام روحیه خیلیا رو به هم بریزم وگرنه خیلی چیزا میگفتم..بیخی -_-
پاسخ:
:)
زهرا@
1.برای امان خواستن به هر گروهی میپوندم،آنان را جز پیمان شکنان نمیبینم
پ.ن:زنهار خوار:پیمان شکن
----
2.ی نکره هست..اگر یک نفر را دوست داری یا اگر یک دوستی داری...
---
3.ان جمعه:چشم بندان:افسونگران.همونایی که تو اصظلاح امروزی هم چشم بندی میکنن...
---
4.این تشبیه مرکبه
ینی همونطور که اگه زیر گلیم دهل بزنی صداش پنهون نمیمونه....
به قول خودمون شتر سواری دولا دولا نمیشه!
---
روان اول:روح و جان
روان دوم:رو+ان
----
حله؟ :دی
پاسخ:
برای مورد پنجم جواب زهرا را ببنید.
همه ش نظرات منه.یعنی استادی نگفته==»ممکنه همش غلط باشه :D
1-به نظرم میگه :پیش هر کی رفتیم دیدیم همه مثل ما محتاج زنهار اند

2-هر دو قابل توجیهه.اما بیشتر به ی مصدری میخوره:یعنی اگر ادعای دوستی کردن داری...

3-چشم بند به معنی :شعبده گر هم هست.اینجا اگر به این معنی باشه ان جمعه==»معنی : با زهد از فریب زیبارویان شعیده گر خلاص میشه

4-حذف "نماند"به قرینه لفظی است.یعنی : آواز دهل در زیر گلیم نهان نماند و عشق پنهان[نماند]

5-معنی اولی به نظرم درست تره
اصلاحیه:
من فک کردم زنهار خواهانه اما الآن دیدم خوارانه==» همون عهد شکن درسته

امین@
2.حاجی ی نکره هست من قبلن پرسیدم
3.حاجی اشتباه معنی کردی
میشه فقط اون کسی میتونه خلاص و رهایی پیدا کنه که تمام عمرشو از روی تقوا(ورع) حتی یک بار هم ب اون اون افسونگران نگاه نکرده باشه...ینی با ی نگاهم اسیرت میکنن نامردا :))
البته درس معنی کردیا کامل نبود :دی
دو پیشنهاد برای مسئولین وب:
1-یه پست برای رفع اشکالا درست کنین
2-یه محل برای چت کردن.اینطوری زیر پستا ممکنه کمتر شاهد @فلانی و... باشیم.+خیلی مزیتای دیگه
پاسخ:
برای پست رفع اشکال اقدام خواهیم کرد. ولی باید وقت خودمان برای پاسخگویی آزاد باشد و شما هم منابع را تا حدی جلو برده باشید. من (سحر مهرابی) از طرف خودم برای رفع اشکال صائب و سعدی در نیمۀ دوم بهمن قول می دهم.
در بارۀ مورد دوم هم، واقعا مایلیم که این کار را بکنیم، ولی سایت ما تحت امکانات سایت دیگری به نام بیان اداره می شود، و ما هر امکانی را نمی توانیم روی وبگاه بگذاریم. این کار نیاز به داشتن دامنۀ مستقل و طراحی سایت دارد که فعلاً امکانش موجود نیست.
من میگم بیاید یه گروپ تو وی چت یا مسنجر و یا هر جایی که همه دسرسی داشته باشن درست کنیم...
@ md reza
2-گفتم که هردو تاش قابل توجیهه ولی با توجه به زبان سعدی و اینکه ما هنوز هم از این نحو استفاده میکنیم(مثلاً برعکس همین عبارت دوستی داشتن:دشمنی داشتن)و... به نظرم مصدریه
3-ی بار دیگه با دقت بخونی متوجه میشی منظورم همونه.ضمناً قصدم معنی کردن نبود،فقط خواستم گره های بیت رو گفته باشم
اگر دوستی داری اخه مغنی نمیده ناقضه..
در مورد دومی حق با سماست!
چرا معنی نمیده؟
ای دل دوستی ای داری با کسی،ناگزیری که هزاران جور بکشی
دقیقن همون "کسی" رو از کجا اضاف کردی بیت؟ :|
عجباااا
اون مثالی که گفتم خیلی روشنگره :دشمنی داشتن در برابر دوستی داشتن
مثلا میگی اگه ادعای دشمنی ای داری[با کسی] بهتره کله شو بکنی(:D)
حالا اگه ادعای دوستی[با کسی] داری باید جور بکشی
پ.ن1:عبارات داخل[] قابل حذفند.
پ.ن2:مثالی ک گفتم دقیقاً برای نشان دادن رواج این نوع سخته و دیگر هیچ
اگه اینجوری بگیم که یکی از موتیف های غزل عاشقانه سختی کشیدنه عاشق در راه عشق هست
آره این جوری حرف شما درسته!
ولی اگه همینجوری معنی کنیم..(من شرح دکتر عقدایی رو خوندم) نوشته یک دوست!
معنی کردن بیت کار از دم غلطیه مهم مفهومشه که جفتمون درس میگیم :)
شرح دکتر اقبالی هم خوبه عایا؟؟؟
 بیا فامیل از آب در اومدیم :))
اگه ریا نباشه رییس ستاد کشف هویتم :))))
سلام بچه ها
واقعیتش من همین امروز متوجه شدم که چیزی به اسم المپیاد ادبی داریم
اگر از بعد امتحانات شروع کنم امید هست؟
پاسخ:
امیدی هست.
از هر زمانی امید هست
بسته به درک ادبی و تلاشت میتونی خودتو برسونی
omid@
اگه درک ادبیت خوب باشه و سر از بیان و بدیع در بیاری با ی ماه خوندن راحت مرحله اولو رد میکنی :)
امین@
نگفتی دکتر اقبالی کیه :))
سلام .المپیادیا.یه سوال....توبخشنامه نوشته کسایی ک مدال طلامی گیرن می تونن بدون کنکور وارد دانشگاه بشن ینی من که به رشته ی افسری علاقمندم می تونم بدون دانشگاه برم افسری وفقط تومصاحبش شرکت کنم ؟البته اگه انشااله طلا بیارم
پاسخ:
قاعده و قوانین و تیصره هایی دارد که این جا ذکر نشده. مدال آوران هر رشته از کنکور رشته های محدودی معاف می شوند.
@md reza
از دکتران آینده مملکته اگه خدا بخواد
هیچ کاریم به شما نداره :)))

امین@
اخه من خودم دکتر نیسم ولی اقبالیو چرا هستم :دی :))
چقدر دیییر!باز برنامه بچه های غیر انسانی پیچیده تر شد :|
با گروه و رفع اشکال شدیداً موافقم
ممنون که اطلاع رسانی می کنید:))
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۷:۵۸ سارا عبدیزدان
سلام بر تمامى دوستان
هرچند خانم مهرابى به نکاتى که نیاز بود اشاره کردن،با این حال منم به عنوان یه کسى که پارسال توى شرایط شما بوده لازم میدونم یه چیزى رو بگم، به عنوان یه دوست...بچه ها، خوتونو در گیر این بحثاى چرا فلانى از من جلوتره، یا چرا مى تونه از فلان استاد یا کلاس استفاده کنه، یا موضوعاتى که بعدا پیش خواهد اومد مث اینکه چرا غیر انسانى ها باید بتونن المپیاد ادبى بدن، نکنین...این بحثا نه تنها باعث تغییر در اصل موضوع نمیشن، بلکه بیش از هر چیزى تمرکز خودتونو از بین مى برن
سلام بچه ها من تا الان نمی خواستم شرکت کنم ولی دبیر زبان فارسیم گفت بد نیست شرکت کنم !
من حتی از منابع هم خبر ندارم !
میشه درباره منابع توضیح بدید به منم ؟
شما ها از کی شروع کردید ؟

مریم@
اگه معلم زبان فارسیتون تشخیص داده میتونی پس میتونی دیگه!
الان تو این 40 روزو بخونی قشنگ قبول میشی مرحله اول
مرحله 2 هم خدا بزرگه
اینم منابع مرحله 1
http://olympiad-adabi.ir/page/Resourcesهمینجا هم دانلودشون کن نیازی نیست بخری چیزیو :دی
موفق باشید :)

چند تا سوال از سیاست نامه:

1-حمیت دین بجنبید و بی صبر گشتم:  تعصب خودِ محض دینه؟ یا تعصب دینی این آدم؟

2-پنج هزار سوار خیل داشت: یه گروه پنج هزار نفره داشت؟ینی پنج هزار سوار رو هم صفته برای خیل؟

3-مسلمانی نمانده است که در شهر....: ی مصدری یا نکره؟

4-تا خداوند عالم داند که همیشه پادشاهان چگونه بوده اند و میش را از گرگ چگونه نگاه داشته اند و از جهت مفسدان چه احتیاط کرده اند؟ معنی دقیقش چی می شه؟

 

 

بقیشم دوباره میام می نویسم:) باتشکر!

5-مرا تغابن آمد:  پشیمان شدم؟
6-که بر بالین خلیفه زنی را به کره و مکابره از راه بگیرند:  کنار گوش خلیفه ی وقت یا همون بالین یارو امیره که گچ کوب کردن؟

7-زمانی بود تا در خواب شدیم:زمانی گذشت و خوابیدیم یا زمانی بود که رفته بودیم تو رختخواب؟

اینم از سعدی جا موند:

 

بامدادش بین که چشم از خواب نوشین وا کند   گر ندیدی سخر بابل در نگارستان چین

 

 

شیرازو می گه که صبحش خوابو از چشم می بره ؟

یا معشوقو که می گه وقتی از خواب بیدار می شه مث سحر بابله؟

سلام. ببخشید من دو تا سوأل داشتم؛ اول، اگه مرحله اول طلا بیاریم هم بدون کنکور می ریم دانشگاه؟ دوم، سوألا بیشتر از منابع غیر درستی هستن یا درستی؟

خیلی ممنونم اگه پاسخ‌گو باشین.
پاسخ:
سوالها به تناسب منابع هستند. معمولاً به نسیت 40 به 60 بیشتر از منابع غیردرسی سوال می آمد.
ازین اوستا چرا حذف شده ؟
@MD REZA
مرسی به خاطر راهنماییت
امید وارم مدال طلا مال خودت باشه !

طلای مرحله اول؟؟؟!!!

@مریم
از این اوستا و مصیبت نامه به علت حجم بالای منابع و اعتراض بچه ها حذف شدن

۲۲ دی ۹۲ ، ۲۰:۱۹ زهرا علیزاده
مرحله اول که طلا نمیدن...
مرحله اول هیچی نمیدن!.
مرحله سوم طلا میدن!
مریم@
خواهش شمام میتونی طلا بیاری کاری نداره :)
مریم@
مصیبت نامه ب علت تموم شدن چاپ کتابش(البته بهونشون این بود) حذف شده
شعرای اخوان به دلایل امنیتی :)
@md reza
گفتی سمپاد یزد
تو استعدادهای درخشان(البته نمیدونم کدوم ناحیه) کسی به اسم رفیعی میشناسی؟
آرش@
چطور مگه؟
@md reza
نگفتی میشناسیش یا نه؟
اگه میشناسیش پسوند فامیلش چی است؟
راستی هوشنگ ابتهاج رو چطور باید بخونیم؟
پاسخ:
همه چیز را بخوانید. معمولاً همین جور که آقای محمّد رضا گفت تاکید بر مضمون است ولی تضمینی نیست که معنی واژگان یا آرایه یا قرابت معنایی با شعرهای دیگر منابع پرسیده نشود. سعی کنید به هر چیزی که می خوانید تا حدّ ممکن مسلط باشید.
میشناسم حالا چیه مگه؟
اونم میخونه بر المپ
شعر نو=مضمون شعر
ببخشیدذ یه سوال 
من الان وارد سایت که میشم شماره شناسنامه و سریال و سریال عددی رو وارد میکنم ولی این پسغامو میده:
  • اطلاعات شناسنامه ای وارد شده با اطلاعات ثبت شده در سامانه مغایرت دارد
    چنانچه از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن هستید، برای تصحیح اطلاعات ثبت شده در سامانه، از طریق مدرسه اقدام فرمایید
من الان چـــــــــــــــــــــــــــــــه کنم :(
پاسخ:
سایت مشکل پیدا کرده. به پشتیبانی اش زنگ زدیم ولی ظاهراًروز کاری شان نیست.
@ MD REZA
ب مدیرتون بگو واست ثبت نام کنه
اگه نشد زنگ بزن باشگاه
امین@
مرسی دادا :دی

سلام.

عاقا کسی نظری نداره من باب سوالات:(

آدم حس مقهور بودن بش دست می ده!

راستی خیلی زیاد ممنون بابت جواب غزلیات

پاسخ:
پرسشهایتان را دیدم، و حتماً تا امشب پاسخ خواهم داد. لطف کنید پاسخها را بخوانید.
1.حمیتِ دین..غیرت دینی
2.خیل ممیزه و سوار
3.با توجه ب ادامه ی متن فکر میکنم مصدری باشه..
4.برای فاسدان و خلاف کاران چه تدبیر هایی اندیشیده اند(خودمونیش ینی حواسشون به نامردا هست :دی)
5.فک کنم میشه به غیرتم برخورد(مطمئن نیسم)
6.ینی بیخ گوشمون از این غلطا میکنن..ینی من هستمو شما دارید فساد میکنید..
7.مدتی بود رفته بودیم ب قصد خوابیدن!
---
زیاد تو بند معنیه دقیق نباش همین که بفهمی چی میخواد بگه کافیه
@امین
من گفتم مرحله اول ؟
اصن اسم مرحله اوردم ؟
وقتی گفتم مدال طلا ینی آرزوی رد کردن همه مراحل و رسیدن به مدال طلا !
O.o
@مریم
من با شما نبودم!با "هما" بودم
ی کامنت بالاتر از اون کامنت شما!

کسی می‌دونه کف قبولی مرحله‌ی اول حدود چند درصد بوده تا حالا؟
پاسخ:
کف به طور رسمی اعلام نمی شود. در ضمن سطح سوالات و دانش آموزان در هر سال با سال دیگر متفاوت است. به این موضوع فکر نکنید خیلی.
سلام میخواستم بدونم منی که تازه میخوام شروع به خوندن منابع بکنم هیچی هم بلد نیستم چیا رو بخونم بهتر است؟ منابع درسی یا غبر درسی ؟ لطفا پاسخ دهید هرچه سریع تر . ممنون.
پاسخ:
سعی کنید هیچ منبعی را نخوانده نگذارید. حتّی اگر شده از هر کدم دو سومش را بخوانید همه منابع را خوانده باشید.
پارسال کف 22 بوده
کسی ک مرحله اول ب امید کف میخونه ولش کنه بهتره
جدی میگم..
پاسخ:

آقای محمّرضا، کف به صورت رسمی اعلام نشد. هر چیز غیررسمی مصداق شایعه است در این زمینه.

هر جفتشو باس بخونن
شما چرا سر مدال طلای من دعوا میکنید خو؟ :|

mdreza@

شمام اعتمادب سقفیدا!!!!!!!!!حالا مدال طلاروکی داده؟کی گرفته؟روحیه ی بقیه روتضعیف نکنین لطفا.

بحث همینه کی ب من مدال میده که اینا دارن سر مرحلش بحث میکنن =))
یه سوال اساسی دارم.من اگه بخوام کنکور تجربی بدم المپیاد ادبی برام امتیازی داره؟
پاسخ:

 از دانش آموزان گذشته، کسانی را می شناسم که در زیر گروه تجربی هم از سهمیه نقره و برنز ادبی استفاده کردند، ولی سختی هایی داشت. ممکن است.

و همین طور @محمدرضا

تینا@
برا زیر گروه تجربی هیچی نداره!
فقط علوم انسانی و هنر!
اینا زیر گروه انسانیم درست تاثیر نمیدن دانشگاه های تاپ المپیادو قبول نمیکنن
چه برســـــــه به!
نمیدونم والا!
تو که گفتی سمپادی.انسانی میخونی؟
کسی تجربی ریاضی نیست؟
معلم ادبیاتمون گفت یکی از بچه های مدرسمون المپیاد ادبی طلا شد رفت مهندسی پزشکی بیکارنبوده که!
اره من ادبیات و علوم انسانیم!
بچه های ریاضی تجربی بیشتر فیزیک میخونن و زیست
سال 91 رتبه 1 کنکور طلا المپیاد داشت
باش مصاحبه کردن گفت گفتن اون رشته ای که میخوای با المپ نمیتونی بری
معلمتون ب نظرم بی اساس حرف زده
ولی بازم نمیدونم!
ولی ب شخصه پیشنهاد میکنم اگه میخواید المپ بخونید که دانشگاه بپیچه کاری اشتباه است
شما از الان با ابرنامه ریزی درس بخونی رتبت تو کنکور زیر 100 میشه خیلی راحت
ولی وقتی علاقه ای نداشته باشی ب المپ فقط لرا سهمیش بخونی نه المپ قبول میشی نه دررستو درست خوندی...
نظر شخصیمه که دیگه این المپیاد نباید اون جو کنکوری بگیره..
بیخی
خانوم مهرابی من که گفتم کف 22 بود چون یکی از بچه های ریاضی 26 تا زده بود 3 تاش غلط بود قبول شده بود
پسر عموی خودم 19 تا زده بود همش درست قبول نشده بود!
خودمم با حرف شما موافقم کسی که ب فکر کفو همکفو مدالو پیچوندن دانشگاس درک درستی نداره از النپیاد :)
پاسخ:
حرف شما متین، ولی این بحث درصد و این ها، خیلی قضیه را حساس می کند. مثلاً پارسال کسانی می آمدند و می گفتند که ما 70 زدیم و قبول نشدیم، یکی که قبول می شد ادعا می کرد درصدش چهل بوده- مثلاً. و آشفته بازاری بود. واقعیت این است که خیلی ها درصد گرفتن بلد نیستند. یعنی نمره منفی یا نزده ها را درست محاسبه نمی کنند. بعضی هم جواب سوالها یا تعداد سوالهای نزده و زده شان را دقیق یادشان نیست.
باو چرا شعور ادمو زیر هزارو یک علامت سجاوندی میبری؟من اگه علاقه نداشتم بیکار نیستم واسه المپیاد بخونم که.تازه در صورتی که میدونم طلا هم بشم کنکورو باید بدم.
بعد تو برا کنکور همه انقدر با اطمینان تضمین میکنی؟:)
به هرحال امیدوارم همه موفق باشید:دی
من مخاطبم عموم ملت شریف المپیاد خوان بود نه صرفا شخص خاصی!
بعله کسی ک ان همه شعور و پشتکار تو خودش دیده ک بشینه پا المپیاد میتونه..

سلام من منابع گرفتم از سایت ولی چون pdf نمیشه ریخت روی  word  نامرتبه چیکار کنم؟؟؟

سوال دیگه هم اینکه چرا مدارس از بچه ها نفری 10تومن پول میگیرند؟ واسه چی هست؟؟؟

ممنون میشم پاسخ بدین

برنامه پی دی اف ریدر رو از اینجا دان کن
برا کیک و ساندیسیه که میدن :))
ببخشید لینک دان نداره اسم اون برنامه رو سرچ کن تو نت پیدا میکنه دانش کن حله!

اخه 10تومن برا کیک وساندیس  راستی اجباری که المپیاد ثبت نام کنیم؟؟؟؟؟

سلام حوزه ی امتحانی رو کی مشخص می کنن؟آخه فک نکنم از شهرما کسی باشه .باید تنهایی برم آزمون بدم
حوزه از طرف مدرسه اعلام میشه
پشت کارت ورود به جلسه تون نوشته شده
من شوخی میکنم چه جدی میگرید
خب اونایی که سوال در اوردن که مفتی در نمیارن
هزینه ی چاپو پستو مراقبان و...
خب هزینه داره دیگه!
ببخشید یکی از دوستام گفتن مرحله اول فقط از کتب درسی و مرحله دوم از منابع غیر درسی می‌آد. خواستم بدونم چی به چیه دقیقاً؟ چون من اطلاعاتم زیر خط فقره!

بعد این‌که مرجله سوم هم داره؟ اگه می‌شه یه توضیح اجمالی بفرمائید.
پاسخ:
برای منابع این مرحله این جا را ببینید:
منابع مرحلۀ اوّل
مرحلۀ دوم از کتابهای ادبیات 3 انسانی، زبان فارسی 3 انسانی، تاریخ ادبیات 2 و منابع آزاد دیگر به همراه یک متن عربی و یک متن انگلیسی آزمون گرفته می شود.
در مرحلۀ آخر 40 نفر برگزبدۀ نهایی، در دروۀ تابستانی باشگاه شرکت می کنند و در پایان آن مدالها مشخص می شود.
برای اطلاعات بیشتر با سایت رسمی معاونت دانش پژوهان جوان در ارتباط باشید:
ysc.ac.ir
میگم خانوم مهرابی شما ک دستتون تو کاره ب نظرتون چی بخونیم ب درد مرحله 3 بخوره...
برا مطالعه ازاد هدف دار میگمااا
معانی؟
بیان؟
بدیع؟
عروض قافیه؟
یونگ؟
تحلیل شعر معاصر؟
سبک شناسی؟
پاسخ:
راستش نظر خاصی ندارم! اساتید دوره متغیرند و هر کدام منبع مورد نظرشان را تدریس می کنند و از همان هم امتحان می گیرند. توصیه ای که می‌شود کرد این است که تا حد ممکن سعی کنید در هر حوزه ای مطالعاتی کرده باشید. مثلاً بعضی‌ها کلِاً داستان نمی‌خوانند یا به شعر معاصر علاقه ای ندارند. بعضی از بچه‌ها از مباحث تئوریک و زبانشناسی و نقد ادبی فراری هستند. مسلّماً اولین مواجهه با این مسائل برایشان سخت تر خواهد بود.
ولی در سالهای اخیر، حداقل تا جایی که دیده ام و شنیده ام، چیزهایی مثل معانی و عروض و قافیه کمک مستقیم به کسی نکرده است. ممکن است بتواند توانایی تحلیل شما را افزایش دهد، ولی به صورت مستقیم مورد سوال نبوده.
پس از هر چیزی ی پیش مطالعه ی اجمالی در حد ی کناب دو کتاب داشته بتشیم باشد مرسی
راسی من از مصاحبه میترسم
چی کار میکنن اونجا :|
واااااااای!!!!!!!المپیاد این همه دنگ وفنگ داشت مانمی دونستیم عایا؟؟؟!!!!!دیگه دارم ی جورایی نا امید میشم.من موندم واسه مرحله دو کتابای سومو چه جوری بخونم درحالی ک دوم می خونم؟شما دارین حرف از قافیه وعروض و...می زنید. راستی چند نفر برگزیده میرن مرحله دوم؟
پاسخ:
تا به حال ندیده ام از عروض و قافیه سوالی بیاید، جز چند سال پیش، آن هم فقط یک سوال ساده.
قافیه عروض ی چیز خیلی ساده ایه
اصولن 40 نفر
راسی کسی خبر از مرحله 2 بسیج نداره؟
منابعش رو میگم؟
تو سایتشون من چیزی پیدا نکردم..

ببخشید قضیه این مصاحبه چیه؟ دقیقاً مرحله‌ی سوم چه باید کرد؟

ببخشید من همش سوأل می‌پرسم.:)
پاسخ:
اساتید دوره جمع می شوند و هر کدام سوالاتی را از شرکت کننده می پرسند. این پرسشها هم می تواند از منابع تدریس شده باشد و هم از اطلاعات قبلی خود دانش آموز.
مرحله دو ک قبول بشی مرحله3 میری دوره
در پایان دوره به علاوه ی امتحان ی مصاحبه کوچولو هم داره
ک تاثیر گذاره :)
سلام کاش می تونستیم بفهمیم جن نفر کلا توالمپیاد ادبی شرکت کردن؟راستی تو انتخاب برگزیده ها حد نصاب مهمه یانه؟
هزاران نفر
نه دیگه برگزیده ک حد نصاب نداره
هر کی بیشتر جواب بدس!
صب کن بینم مگه تو دوم نیسی؟
@mdrezaبله من دومم.چرا؟مگه دوما نمی تونن برن مرحله دو؟طبق آیین نامه ما فقط دوره نداریم دیگه!
۳۰ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۶ حسین رفیعی
سلام
آورده اند که زاهدی زنی پاکیزه اطراف راکه عکس رخسارش ساقه صبح صادق را مایه داده یود و رنگ زلفش طلیعه شب را مدد کرده.
یک نفر اینو واسه من تفسیر کنه
از نظر من کل باب زاهد و راسو یک طرف
این یک خط هم یکطرف(خیلی امکان داره ازش سوال بیاد)
راستی من شرح غزلیات یکی از اساتید کاشان رو به دست آوردم معنی بیت معتی لغت و آرایه رو همش داره
المپیاد فارغ از این سوال میدن؟؟؟
یک نفر که چند سال پیش المپیاد مدال آورده بود بهم گفت:المپیاد دو سه سال اخیر بیش تر حفظی شده نه فهمی.

مسافر@من جا تو بودم از امسال سرمایه گذاری میکردم واسه سال دیگه!
این حسین رفیعی من نمیدونم چجوریه همه جا دستش تو کاره اگه میگه سوال میاد حتما میاد :|
حسین برو از موسوی بپرس بلده :|
میگه صورتش مث صبح صادق سفید بود و موهاش از شب ظُلَماتی سیاه تر !
تشبیه تفضلیه
حالا برو از بوفه ی کاسه آش بگیر با دو تا قاشق :|
تو ام که اصن المپ نمیخوندی دمنه خان :)
:دی
@mdrezaبه نظرتون چه جوری سرمایه گذاری کنم واسه سال دیگه؟راستش همه می دونن من دارم واسه المپ می خونم.اگه درنیام خیلی بدمیشه.الانم ک معدلم پایین 5/19میاد حداقل باید تو مرحله اول المپیاد دربیام .بهانه کنم ک المپ می خوندم معدلم کم اومد .راستش مجبورم والا خودمم راضی نیستم
خب ینی تمرکزت رو بذار رو منابع درسی و کتابای انسانی ک سال بعدم قرار نیس بخونیشون
وقتی درسی ها رو مسلط بودی میتونی وقت بذاری رو غیر درسیا...
ینی حالا مرحله ادلو دوس داری بخون
ولی خودتو تو منابع غیر درسیه مرحله دوم غرق نکن
@drezaممنون از راهنماییتون.ایشالا موفق باشید
@mdreyaببخشید گفتن سوال از منابع درسی وغیر درسی چن درصده؟ممنون
میگم ببخیشینا از منابعتون مثلا سیاستنامه از بخش تاریخیش هم سوال میدن یافقط ادبی؟؟؟
@hhh
کارای کمیته معلوم نیس.شما سر تا ته منابع رو بخونید
Salaaam khahesh mikonam komakam konid harchi say be sabte nam mikonam error mide hame etelaatam sahih vared mikonam
مسافر
مرحله اول 60 درصد درسیه 40 غیر درسیه
مرحله دو برعکسه
ولی معلوم نیستا این ی چیز استقراییه ینی رسمی نیست

صدف@احتمالن داری سریال شناسنامه جدیدتو میزنی ک قبول نمیکنه
باید سریال شناسنامه قدیمی رو بزنی
۳۰ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۸ رضا خسروانی
آقای رفیعی. دو نوع صبح داریم کاذب و صادق که صادق روشن و کامله. اطراف یعنی اندام و جوارح. صبح و شب هر دو به یک لشگر تشبیه شدند. میگه که سفیدی و نور صبح صادق همه از  سفیدی رخسار زن زاهده و ظلمات شب هم از سیاهی موی این خانوم محترم:) طلیعه یعنی جلوی لشگر و لشگر های مدد هم پشت لشگر اند. ساقه رو الان مطمئن نیستم. ولی فک کنم همون ساقه خودمون باشه.
@mdrezaمن می خوام فقط منابع درسی رو مسلط باشم .به نظرتون از منابع غیر درسی کدومارو بخونم ک هم فهمش راحت باشه ،هم وقت کمی بگیره؟
پاسخ:
بهتر است همهء منابع را بطور کامل بخوانید. ممکن است امسال میزان تأثیر منابع درسی کمتر شده باشد.
ساقه میشه پشت لشکر

مسافر@همش جز گزیده ی سبک هندی
طلیعه:جلو
میمنه:راست
میسره:چپ
ساقه:پشت
قلب:لشکر اصلی ک بین اون چهارتا قرار میگیره!
@mdrezaممنون از راهنماییتون.
وظیفست
یه سوال:
این برگ هایی در آغوش بادو چطوری باید بخونم؟
یعنی تمام اون توضیحاتیو که بعد از ابیات داده،دقیقا باید یاد گرفت؟اصلا نمیفهمم چه چیزاییش مهمه!
سلام من واقعا هیچ اطلاعاتی در مورد المپیاد ندارم میشه بگین کجا باید براش ثبت نام کنم و از منابع غیر درسی هم میدن و اگه میدن این منابع رو از کجا گیر بیارم؟
پاسخ:
پاسخ سؤالتان دقیقا در همین مطلبی که زیرش نظر نوشته‌اید آمده است!
برای دریافت منابع هم به قسمت «دانلود منابع» وبگاه مراجعه کنید.
زهرا@پارسال از چشمه ی روشن سوال بود
هم بیت ها رو بلد باش شرحش رو
هم اینکه از کی خطاب ب کیه
هم این که خلاصه نقد ادبیه دیگه یکمم حفظکیه!
فاطمه@
 اینجا ثبت نام کن
از اینجا هم دان کن منابع مرحله 1 رو
فقط غزل های سعدی هنوز اسکن نگشته!

Mamnun ke javab dadin yani vaghean dalilesh ine akhe man shenasname ghadimimu az koja biaram 
برو پیش مسئول انفورماتیک مدرسه بگو شماره سریال شناسنامه ی قدیمم رو میخوام اون خودش میره تو دیتا بیس بهت میده چون شماره ات باید همونی باشه که تو دیتا بیسه مدرسه هست!
راه ساده ترش این که بگرد ی کپی شناسنامه قدیمی پیدا کن
ولی اولی دیگه قطعیه :دی
@md reza
ممنونم:)
خواهش
من تازه یه ماهه شروع کردم اصن تخریب شدم شما رو می بینم.:))
غزلیات سعدی رو نمی زارید؟
هُما@
به این چیزا فک نکن کار خودتو بکن...
با اجازه از مسئولان محترم سایت
چون دیدم بچه ها خیلی سراغ عزلیات سعدی رو میگیرن گفتم تا وقتی که شما لطف کنید و زحمت اسکن رو بکشید یه نسخه ی اینترنتی معرفی کنم تا کار بچه ها راه بیوفته
غزلیات سعدی رو از اینجا بخونید...
ارادت
@md reza 
Mercci kheyli lotf kardin age shoma nemigoftin nemitonesam sabte nam konam 
Mamnun ^_^
Nazaretun raje be in beit chie dustan?!
نان من پخته است چون خورشید،هرجا می روم
در تنور آتشین زاندیشه ی نان نیستم
پاسخ:
یعنی روزی من می رسد و به آن قانعم، برای همین غم نان ندارم.
ساغر@
مفهوم استغنا داره
@md reza
Are un k moshakhase vali man nemktunam ne 1 manie daghigh beresam!!!
Nemitunam* 
Be*
:)
معنی کزدن غزلای سبک هندی کار سختو بی معنیه ایه
تو تستم ازت مضمون میخوان
معنیم بخوان گزینه دادن میشه انتخاب کرد!
اخه مثلن ی بیتو من نشون سه تا معلم ادبیات میدم هر کدوم ی برداشتی دارن...
همش هم درسته!
@md reza
Are ras migi...manam inmoshkelo daram...az hame manabe faghat in sakhte!!dar kol mersi agha! 
سختی منابع مرحله اول امسال مثل مرحله دومه پارساله تقریبن!
موفق و موید باشید..
سلام .من متاسفانه انصراف دادم .ولی امیدوارم همتون موفق باشید مخصوصا آقای محمدرضا ک خیلی کمک کردن به همه ،مخصوصا به من.درپناه حق..........!!!!!!!!!!!
مسافر@
واسه چی دادا؟
Moafegham...man entezar dashtam marhale 1 az bustano golestan bedan hamuntori k har sal midadan ya shahname...manabee shabihe manabee marhale 2 parsale kamelan...merC shoma ham! 
دیدین مهلت ثبت نام تمدید شده؟!

@mdreza دیگه مشکلاته دیگه چه میشه کرد؟انشااله شما برین دوره بهتون خوش بگذره. موفق باشید.واسه منم دعا کنید لطفا. ممنون.!!!!!!!

سلام.
سیاست نامه رو چه جوری باید بخونیم؟؟؟؟
سبک هندی رو چی؟؟

پاسخ:
در میان مطالب پیشین وبگاه، پرسش‌ها و پاسخ‌های مرحلهء اوّل و دوم سال گذشته را بیابید و دریافت کنید. 
مطلبی را هم که دربارهء شمارهء سؤال‌های هر مبحث است، در همان حوالی پیدا کنید.
با دیدن سؤال‌های سیاستنامه در مرحلهء اول پارسال و سبک هندی در مرحلهء دوم سال گذشته، خودتان بهتر خواهید توانست پاسخ خود را بدهید.
مسافر@دادا جا نزن بخون چیزی نمونده ب مرحله اول :)
لطفن از الفبای لاتین برای نوشتن زبان پارسی استفاده نکنید
یه سوال درباره اشعار سایه داشتم اونم این که  آیا مفاهیمشون خیلی عمیق تر از اون چیزی هستن که به نظر می رسن؟
@mdrezaن جا نمی زنم .اگه می تونستم حتما المپ میدادم.ولی افسوس ک دس خودم نیس.فقط لطفا برام دعا کنید.
مهدی@
نه اندازه ی شعرای اخوان
ولی یکم شعرش نمادین
نمادا رو بفهمی حله
مسافر@دادا یاهو ادد کن حرف برنیم

سلام به دوستان گرامی

و سپاس از مدیران این سایت....

می خواستم بدونم در بین منابع غیر درسی کدوماشون از اهمیت بیش تری برخورداره؟

لحظه هاتون ارغوانی

هیچ کس خبر نداره
از هر کدوم ب تعداد نا مشخصی(کمتر از ده تا) سوال میاد

سلام و سپاس از پاسختون

می خواستم از دوستان انسانی بپرسم کتاب تاریخ ادبیات را چه طور می خونن؟؟؟ واقعا جای خسته نباشید داره.... اصلا اسامی در ذهنم نمی مونه.....

نوبهار@
خلاصه نویسی کنید خیلی موثره
هر روز (حتی اگه شده نیم ساعت ب مرور مطالب اختصاص بدید)درسیه که ب مرور زمان تو ذهن میره
قلم چی ی کتاب تست براش داره
دو روز بعد خوندن مطلب تستاش رو بزنید و جاهایی ک نتونستید جواب بدید رو دوباره مطالعه کنید!
بچه ها بریزید کارت ورود ب جلستون رو بگیرید :دی
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۰۴ مهدی فیض کریملو
سلام
مکان المپیاد هنوز اعلام نشده است؟

اگه همه ناامیدن کسی قراره قبول بشه اصلا!!!!!؟؟؟
سلام جواب سوالات المپیاد کی میذارید؟؟؟
سلام.پاسخ نامه رو گذاشتن.اگه میشه پاسخ تشریحی رو زودتر بذارین.
ببخشید ساعت دقیق و محل برگزاری آزمون رو میشه اعلام کنید؟من استرس گرفتم
پاسخ:
محل برگزاری آزمون روی کارتتان درج شده است. 
ساعت برگزاری 2 بعداز ظهر جمعه است.

سلام هیچ اطلاعاتی در باره الپیاد ادبی نمیاد



سلام هیچ اطلاعاتی در باره الپیاد ادبی نمیاد


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی