المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

دربارۀ منابع

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ

یک. در پاسخ به بعضی پیامهای مطلب قبل:

دوستان عزیز، ما هم مانند شما منتظر بودیم که باشگاه دانش‌پژوهان جوان در وبگاه شناخته‌شدۀ خود منابع را اعلام کند؛ امّا ابن اتفاق نیفتاد و منابع در نشانی رسمی دیگری اعلام شد. این امر، ازآنجا که برخلاف روال هرساله بود، سبب شد که حتی دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان اصلی المپیاد ادبی هم (که از مدتها قبل منابع را تعیین و روال اداری اعلام آن را شروع کرده بودند) تا حدود دو هفته پس از اعلام عمومی منابع در وبگاه مذکور، از این موضوع بی‌خبر باشند. دلیل دیرکرد ما نیز در اعلام قطعی منابع، همین بود.

درضمن، هر نشانی اینترنتی‌ای بجز ysc.sampad.medu.ir مرجعی غیررسمی در اعلام منابع تلقی می‌شود.

   

دو. منابع غیردرسی امسال تنوع کمتر و حجم بیشتری نسبت به سالهای گذشته دارند؛ بنابراین، تعداد اندک منابع نباید بهیچ‌وجه باعث شود که خواندنشان را دیر شروع کنید یا سرسری بگیرید.

   

۹۴/۰۹/۱۹
المپیاد ادبی

نظرات (۷۰)

مرسی از اطلاع رسانیتون 
۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ Mohammad reza.Arj
با تشکر از سایت خوبتون به خاطر آپلود منابع . اگه امکانش هست می شه مثل پارسال یه کتاب شرح شاهنامه مثل شرح خالقی مطلق یا هر شرح دیگه ای در سایت قرار بدید ، آخه حجم داستان دوازده رخ شاهنامه خیلی زیاده و ما که در شهرستان بدون معلم برا المپیاد می خونیم درک بعضی از جاهاش سخته  و مشکل داریم .

با تشکر
امیر غره ی ماه جمادی الاولی سنه اثنتین و عشرین و اربعمائه از باغ بکوشک عبدالاعلی بازآمد یعنی چه؟ عبدالاعلی اسم قصری یا جایی بوده؟
کوشک در عبدالاعلی:کاخ دروازه عبدالاعلی در بلخ
امیر مسعود اول ماه جمادی الاولی سال422 از باغ به کاخ دروازه عبدالاعلی باز آمد
ممنون.
من خیلی جاهای بیهقی رو نمی فهمم،همینجا بپرسم؟(چون زیاده می گم)
پاسخ:
بهترین راه مراجعه به جلد دوم از شرح دکتر خلیل خطیب رهبر بر تاریخ بیهقی (انتشارات مهتاب) است.
همچنین، برای راهنمایی‌های بیشتر به کانال تلگرام ما بپیوندید.
http://telegram.me/Olympiad_Adabi
از زحماتتون خیییییییلی متشکرم
میشه شرح تاریخ بیهقی دکتر خطیب رهبر رو هم رو سایت بذارید؟
لطف میکنید بخدا
پاسخ:
متأسفانه از آنجا که حجم بسیار زیادی از این کتاب برای بارگذاری مورد نیاز است، بخاطر محدودیتهای قانون نشر از بارگذاری آن معذوریم.
سلام میشه یه شرح برا شاهنامه بذارین یا معرفی کنین؟من اصلا نمیدونم چی باید بخونم خیلی استرس دارم
به نظر شما بیشتر روی شاهنامه باید تمرکز کرد یا بیهقی؟
سلام من معلم ندارم و نمیدونم چجوری باید قبول شم.من از زمستان هیچی نفهمیدم میشه یه کتاب معرفی کنین شعرهای اقای اخوان ثالثو شرح داده باشه؟
از الان پس انداز کنم شاهنامه خالقی رو ده سال دیگه همین موقع میخرم :/
برای زمستان پیشنهادتون چ کتابیه؟ 



چقدر حجم مطالب بالاست ؟! :||
از زمستان چطوری قراره سوال بیاد ؟
بچه ها به نظرتون چقدر میکشه تا منابعو خوند ؟! خیلی استرس دارم... 
بچه ها من امروز تصمیم گرفتم که واسه المپیاد شروع کنم.  
البته ادبیات 2 رو کامل بلدم ولی نمیدونم میتونم تا اسفندماه به منابع برسم یا نه ؟
نظر شما چیه ؟امیدی هست ؟!
فک کنم تو یه ماه و نیم بشه تمومشون کرد 
حتما می شه تموم کرد.اصلا نگران نباشید.من تازه فقط 1 صفحه بیهقی خوندم از درسیا هم هیچی نخوندم ولی اصلا نگران نیستم!(البته توصیه نمی کنم کسی اینقدر بیخیال باشه)
وووو چه قدر جو میدین ! 
خیلیا دیر شروع میکنن موفق میشن
کیفیت مهمه دوستان ! 
انقدر هم استرس تزریق نکنید ، مرحله اول که این حرفا رو نداره ! 
من بیهقیو شروع کردم یه بیست صفحه ای خوندم ، از شرح خطیب رهبر دارم می خونم . مجموعه شعر زمستانم خریدم ولی اکثر شعر های اخوان ثالث به صورت نمادین هستن و همین خوندنشونو سخت می کنه . اگه کسی می دونه لطف کنه یه کتاب واسه توضیح شعر ها ونمادهاش معرفی کنه ؟ 

سلام. 
بچه ها به نظرتون مرحله اول رو میشه راحت قبول شد با یه پایه ی ادبیه معمولی ؟
آخه هنوز جدی شروع نکردم و کلی استرس دارم... 
رشتمم انسانیه. 
@شهریار
بله صددرصد.
زیاد سخت نگیرید هر چی آسوده تر باشید بهتر نتیجه میگیرید . مرحله اول این حرف ها رو نداره .
مهم درک ادبیه خوبه .
اصلاً فکرش هم نکنین که بعد امتحانای ترم میتونین منابعمو تموم کنین .حجمش وحشتناک زیاده.
اگه همراه امتحانای ترم حداقل روزی یه ساعت بخونیم فک کنم بشه تمومش کرد
بچه ها شما واسه شاهنامه از چی استفاده میکنین ؟
از اینجا دانلود میکنین یا کتابشو دارین ؟
آخه حجمش خیلیییی زیاده و نیاز به توضیح داره... 
زمستان هم موندم چطور قراره ازش سوال بیاد. 
کسی اطلاعاتی داره راجع بهش ؟
بابا چه وضعشه ؟
این همه استرس وارد کردن چرا خب ؟ اگر زیاده واسه همه زیاده اگر هم سخته واسه همه سخته، بعدشم کی گفته بعد از امتحانا نمیشه ؟
صریح بگم ؛ اگر فکر میکنید نمیشه و نمیتونید و سنگینه و اینا هم خب نخونید بزار کنارید هم خودتون راحت باشید هم اطرافیان :/
خیلیا دیر شروع کردن و نتیجه گرفتن ، واقعا نمیفهمم این موج منفی که افتاده اینجا ناشی از چیه .
متاسفم اینو میگم ولی امیدوارم که اینطوری نباشه که هدف از این صحبتا صرفا تخریب روحیه ی بقیه باشه.


مرحله اول خو خیلی آسونه استرسم نداره سوالا درسی +انگلیسی + یه شش هفتا از همین منابع با درک ادبی خودتون جواب بدید قبول میشید والا پارسال همینطوری مرحله یک قبول شدم ولی خب اگه کسی بخاد منابع رو بخونه زیادن (واقعیته دیگه)
باز جو دادن شروع شد.مرحله یک هم این حرفارو داره؟همینجوری به اطرافیان ضدحال بزنید ببینید خیرش رو توی دنیا می بینید یا آخرت.
من خودم پارسال دوتا منبع رو از صبح روز آزمون شروع کردم و تا ظهرش تموم شد و همه سوالاش رو هم درست جواب دادم.به راحتی هم قبول شدم.بازم حرفیه؟
بچه ها یکی لطف کنه  معنی کنه این عبارتو :
گفت :«مردم انبوه برکار باید کرد تا به زودی این رباط که فرموده است بر آورده آید و از اوقاف این تربت نیک اندیشه باید داشت تا بطرق و سبل رسد .»
@دوستانی که میگن جو ندین:
نمیدونم منظورتون من بودم یا نه اما اگه من بودم یه دور دیگه کامنتمو بخونین. اصلا نگفتم قبول نمیشه کسی که همه منابعو نخونده باشه! برای مرحله اول کافیه ادبیات زبان فارسی مدرسه رو بلد باشی. اگه هم من چیزی گفتم برای اون دسته از دوستانه که دوس دارن همه منابع رو تموم کنن و به ادبیات علاقه دارن نه المپیاد
@arj
باید مردم بسیاری را بر این کار گماشت تا این کاروانسرا که [محمود] وصیت کرده است، ساخته شود. و باید در مصرف اوقاف این گورستان دقت داشت تا به طرق و سبل برسد.
طرق و سبل: بعضی مواقع کسی که مال رو وقف میکنه ذکر میکه که در چ راهی خرج بشه. طرق و سبل هم همونه. ینی اون راهی که وقف کننده خواسته مال وقفی در اون خرج شه
۰۲ دی ۹۴ ، ۰۹:۳۱ محمدحسین
سلام دوستان. 
کسی میدونه جامعه آماری شرکت کننده در المپیاد ادبی چند نفره برای مرحله اول ؟
بعد هم اینکه توی منابع غیر درسی من نتونستم داستان دوازده رخ رو پیدا کنم.  تعداد ابیاتش چندتاس ؟

به alireza ghazi 
ممنون از پاسختون
ببخشید ثبت نام المپیاد تموم شده؟کیه؟کجا باید ثبت نام کرد؟
۰۲ دی ۹۴ ، ۲۰:۰۳ سینا نبی‌زاده
درود

با تشکر از مطالب مفید و بی نظیرتون

خوشحال میشم که پذیرای  نظرات و انتقاداتتون رو درباره‌ی اشعار در وبلاگ باشم

موفق باشید
یاحق
سلام
برای شاهنامه کتاب شرح شاهنامه نوشته دکتر میترا مهر آبادی یا شرح دیگری نوشته ی آقای اقبال یغمایی مناسب هستند.

خطاب به محمدحسین
فکر نمی کنم جامعه ی آماری مرحله اول سقفی داشته باشه. بعد از آزمون کف آزمون مشخص می شه و هرکس از اون در صد بالاتر زده باشه قبول می شه.تعداد این افراد قبول شده هم معمولا بین 1000 تا 1200 نفره.( من این طور شنیدم اگر اشتباهه دوستان اصلاح کنند)

داستان دوازده رخ هم در جلد چنجم شاهنامه قسمت بیژن و منیژه هست.تعداد ابات زیاده تقریبا ده برابر پارسال.


موفق باشید
خطاب به نرگس

معمولا سوالایی که از شعر شعرای معاصر طرح میشه به این صورته : شما باید با خوندن اشعار یک کلیتی درباره ی سبک شاعر به دست آورده باشید مثلا این که یک شاعر رمانتیکه یا واقع گراست و... 
اگر اشعار نماد داشته باشن شما باید نماد ها رو بلد باشید. مثلا با گروهی شرم و بی خویشی وضو کردم یعنی چی ( که البته من نمی دونم. خوش حال میشم کسی بهم بگه!! )
سوم این که بتونید آرایه ها رو توی ابیات تشخیص بدید.
اگر نمونه سوال پارسال رو داشته باشید راحت می تونید سبک سوالا رو متوجه بشید.


موفق باشید
ضمنا نرگس خانم آزمون اسفند ماه نیست . بهمن ماهه. اسفند نتایج اعلام می شن.

راستی بچه ها چرا آزمون مرحله سوم دوره قبل ( که تابستون امسال بود) انقدر بی سروصدا بود؟ منابع چی بودن ؟ نمونه سوالش هست؟
تا پارسال که آزمون یک اسفند بوده.
هرچقد دیرتر = وقت بیشتر = تسلط بیشتر = درصد بالاتر
کاش بهمن برگزارش نکنن چون دانش آموز تجربی باید عربی ۲و۳انسانی هم یه نگاه بندازه

سلام دوستان پیشنهاد میکنم که کتاب شهریار شهر سنگستان که نقد اثار اخوان ثالث هست رو مطالعه کنید میتونه بهتون کمک کنه

۰۴ دی ۹۴ ، ۰۶:۵۹ سیب گلاب
 ببخشید آقای علیرضا قاضی اگر سوتفاهمی پیش اومد.
به طور کلی گفتم من.
هفته آخر بهمن ماه المپیادها برگزار میشن ، حالا بستگی داره ادبی رو بندازن چه روزی.
برای دانش آموزای تجربی/ریاضی کار واقعا سخت تره .
من خودم تجربیم ، و واقعا نمیتونم تو دوران امتحانات غیراز درسای خودم چیزی رو بخونم ، ریسکه خب.
ولی نگران هم نیستم ، دو سه هفته وقت دارم تو بهمن ، جمع میکنم همش رو .

@ مهسا
مرحله  ی 3 یک آزمون نبود. یک دوره ی فشرده ی آموزشی بود که طی آن هشت امتحان و یک مصاحبه از دانش پزوهان گرفته شد.
معمولا آزمون یا اواخر بهمن هست یا اوایل اسفند . بعد امتحانات ترم هم به اندازه کافی وقت برای خوندن منابع هست . 
در ضمن لازم نیست کل منابع رو مطالعه کنید حتی با خوندن یک منبع غیر درسی میشه قبول شد .
هم چنین مهم کیفیته و لذت بردن . انقدر درگیر آزمون نباشید. 
سلام
آزمون مرحله اول کی برگزار میشه؟

+ با توجه به اینکه منابع زودتر اعلام شده...

سلام دوستان. 
من امسال سال سومم رشته ی علوم انسانی و اولین سالیه که میخوام برای المپیاد بخونم. 
ولی وقتی این مسئله رو با اطرافیانم و دبیرام درمیون میذارم همشون میگن المپیاد واسه شما شهرستانیا نیست.  انقدر هستن افرادی تو شهرای بزرگ که از همون پایه ادبی بار اومدن یا مثل بچه هایی که توی مدارس فرهنگ هستن ویژه ادبیات رو میخونن. 
حقیقتش داشتم به آمار سال گذشته و افرادی که مدال گرفته بودن هم توی سایت نگاه میکردم که دیدم همشون یا از تهرانن یا شیراز و اصفهان و کلان شهرها و بجز چند تا شهرستانی خبری از شهرای کوچیکتر نیست. 
خیلی دوست دارم نظر شما رو راجع به این مسئله بدونم. البته کاملا مطلعم که المپیاد بستگی به فرد و سواد ادبیش داره ولی یه نظر رئال رو میخوام ، نه شعار دوستان... 
ممنونم. 
نظر رئال اینه که تو همون فرهنگ و تهران و فلان هم کسی که خنگ باشه و به زور پول بخواد بیاد هیچ موفقیتی به دست نمیاره!چون دقیقا تو همچین مدرسه ای هستم و به عینه دارم می بینم می گم.شما تلاشتونو بکنید چیزی رو از دست نمی دهید.مخصوصا مرحله یک و دو که فقط خوندن منابع مهمه و کار خاصی لازم نیست بکنید. اونی که چیزی از دست می ده همون کسیه که ده میلیون پول کلاس می ده،هفته ای 30 ساعت سرکلاس می شینه آخرم قبول نمی شه!کسی که خودش بخونه چیزی از دست نداده.
@ علی. ح
سلام دوست عزیز اگر واقعیت رو بخوای شما کمی دیر برای خوندن المپیاد شروع کردی اما با توجه به این که سال سوم انسانی هستی قطعا مشکلات دیگران رو برای دروسی مثل عربی و تاریخ ادبیات نداری. نکته ی دوم اینه که المپیاد چه قبول بشید چه نه خیلی زیاد به کنکور کمک می کنه پس امیدوار باشید. سوم این که شهرستانی بودن شما و این که امسال شروع به کار کردید به این معنی نیست که نمی تونید موفق بشید هرچند بی تاثیر هم نیست چون به عینه می بینیم که امکانات تهران رو سایر شهرستان ها ندارن!
به طور کلی فکر میکنم اگر ملاکتون بیشتر التذاذ ادبی باشه در آخر رضایت بهتری خواهید داشت.
و من ا... توفیق
ببخشید ثبت نام کیه؟
۰۸ دی ۹۴ ، ۱۰:۰۳ سیب گلاب
@علی.ح
سلام دوست عزیز
اتفاقا اصلا نگران نباش ! المپیاد ادبی خوشبختانه محیطش یه جوریه که چندان وابسته به کلاس و اینا نیست ! و البته اگر نگاه کنی سهم بچه های شهرستان تو المپیاد ادبی بیشتر از بقیه ی المپیاد هاست!
خیلیا از بهمن ماه شروع کردن ، سوم انسانی هم بودن ، طلا گرفتن !
همه چیز بستگی به خودت داره !
باور داشته باش که میشه و عاشقانه ادبیات رو بخون ، ناممکن نیست !

۰۸ دی ۹۴ ، ۱۶:۴۷ کیا هاشمی
اهم اهم...
سخته صحبت کردن یکم تو این جمع :) حس بیگانگى دارم. بچه ها چند تا نکته:
اول این که همونطور که خیلیا گفتن تو مرحله اول حتى کسایى بودن که هیچ مطالعه اى نداشتن و قبول شدن. ولى این باعث نشه بیخیال بشید و منابع رو نخونید. بخونید اما بدون استرس بخونید. اصلا هم مهم نیس با چه درصدى قبول شید.
نکته ى دوم خطاب به اون دوستمون که گفت از شهرستانم و دیر شروع کردم. ببین على جان. من خودم از شهرى رفتم تو دوره که تو کل ادوار المپیاد ادبى ٣ تا مدال داشت قبل از من. اصلا نا امید نباش. تو تلاشت رو بکن و مطمئن باش اگر خوب بخونى شانس بالایى خواهى داشت. اصلا هم دیر نیست و خیلى هستن کسایى که از بهمن و نوروز شروع کردن و طلا شدن(بماند که من با همچین المپیادى مشکل دارم یکم :D ) اما شک نکن که حداقل الان اصلا دیر نیست.
نکته ى آخر...دلم چقد تنگ شده واسه این جو... :( قدرشو بدونین.
و عسی ان تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم وعسی ان تحبوا شیئاً وهو شر لکم والله یعلم وأنتم لاتعلمون
فکر کنم واضحه تلاش کنید و زندگی من خودم پارسال قبول نشدم با این که تلاش زیادی کرده بودم و احساس می کردم مزد زحمت هامو نگرفتم  هر اتفاقی که بیفته به فال نیک بگیرید.
@سحر : درسته ، حقیقتا در المپیاد باختی وجود نداره و چه به هدفت برسی و چه نه برنده ای ، ولی نباید دست کم گرفت افرادی رو که از این امکانات استفاده میکنن توی شهرای بزرگ...  ممنونم از پاسختون. 

@مهسا: درود بر شما ، جمله ی آخرتون خیلی برام جالب بود!  کاش هممون از المپیاد به التذاذ ادبی میرسیدیم...
ولی لذت بردن به تنهایی کافی نیست اگر نشه به سطح رقبا رسید و از طرفی شهرستانی بودن هم به معنای محدودیت نیست ، مهم تلاشه و داشتن روحیه مناسب که خودتو دست کم نگیری...  متشکرم از دیدگاهتون بانو. 

@سیب گلاب: سلام دوست عزیز ، باهاتون موافقم ، شاید مهم ترین مزیت المپیاد ادبی این باشه که برعکس المپیاد های دیگه نیازی به کلاس خصوصی یا دوره به خصوصی نداره (البته امیدوارم!)  و میشه خودمون هم بخونیم . ممنونم از راهنماییتون... 

@کیا هاشمی : درود بر شما کیا جان  ، اتفاقا از شهر ما هم چندین المپیادی داشتیم و این آمار عموما در اختیار دخترها بوده و علوم انسانی در مدارس پسرونه جایگاهی نداره متاسفانه... 
به نظر میرسه شما جزو مدال آورهای سال گذشته بودین :) ، اگر امکانش هست میشه یکم راجع به درس خوندن و روحیتون توضیح بدین ؟
دوستان ممنونم بابت پاسخ هاتون ، باعث شد که خیلی روحیه بگیریم ، سپاس گزارم ...
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۸ کیا هاشمی
@سیب گلاب
شما در انتخاب نام ادامه دهنده ى راه شلغم پخته و هویج هستید :) امیدوارم در مدال آورى هم ادامه دهنده ى راهشون باشین :D
@على. ح
ببین اصلا چیز عجیب و غریبى نیست. مثل همیشه درس بخون (البته اگر قبل از المپیاد مى خوندى چون من که نمى خوندم :D ) خیلى واسه خودت دوره و مدال و این چیزا رو بالا نبر. سال دیگه این موقع چه مدال داشته باشى چه نداشته باشى اهمیت آنچنانى نداره. همین تفکر باعث میشه استرس بى دلیل و مخرّب نداشته باشى. به این فکر کن که المپیاد یه "مسیر"ه نه صرفا یه مقصد. همین خودش خیلى روحیه رو مى بره بالا. و همیشه به این فکر کن که یه فرق با بقیه داشتى که الان تو این راهى :)
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۳ سیب گلاب
@کیا هاشمی
D: شلغم امسال المپیاد که تامین شد ، یه هویج مونده ! 
نشناخته ارادت داریم خدمت بانو شلغم ! 
ان شالله ! تا خدا چه خواهد و چه رسد ! 

@علی.ح 
ان شالله دوره امسال حضور داشته باشیم...! 
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۳ کیا هاشمی
بزرگا دخترا که شلغم است :)
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۰:۵۹ شلغم پخته
ارادتمندیم دوستان !
 ترکیدم از خنده!         
 

منم خیلی دلم تنگ شده بود...چه زود گذشت...
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۶:۰۴ محمدحسین
سلام 
کسی از دوره ی عید لمپیاد واسه مرحله دوم خبر داره ؟
میدونین هزینه و شرایطش چطوره ؟

۱۱ دی ۹۴ ، ۱۷:۱۸ آنی شرلی
شلغم پخته@

خیلی دوست دارم باهاتون صحبت کنم خیلی 
بچه ها به نظرم منابع مرحله اول رو کامل بخونید، پایتون خوب قوی میشه، مخصوصا کسایی که می خوان تو دوره هم موفق بشن

۱۱ دی ۹۴ ، ۱۷:۲۶ آنی شرلی
کلا از صحبت کردن با بچه های دوره خیلی خوشحال میشم ...
یه جوری انگیزه میدن !!
@محمدحسین
هر گروهی واسه خودش دوره جدا میذاره
بسیج و طلایی ها و آیریسک
هر کدومشون هزینه رو تو سایت خودشون نوشتن
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۶ سیب گلاب

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ! حالیا ما میخوایم بزنیم شلغم بانو ((:
اجازه هست ؟ (((:
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۳:۴۷ محمدحسین
@alireza grazing عذر میخوام ، شما توی این دوره ها شرکت کردین ؟
به نظرتون می ارزه کلاساش با توجه به مبلغ بالایی که گرفته میشه ؟
ممنون. 
@محمد حسین

grazing کیه؟ :)))

من پارسال رفتم دوره آیریسک. به نظرم واسه جمع بندی خوبه. ینی باید یه دور منابع رو خونده باشی اونجا رفع اشکال کنی. 

اما اگه خودت معلم المپیاد داری به نظرم لازم نمیشه.
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۰:۱۳ امیرحسین
باسلام
در نظرات بالا دیدم که کتاب هایی در مورد آثار مهدی اخوان ثالث و سبکش نیاز هست لذا می توانید در آدرس زیر تمام کتاب های مربوطه را پیدا کنید.
http://www.ibna.ir/fa/doc/report/219595
سلام. 
بچه ها شما ثبت نام کردین برا مرحله اول ؟!
من رفتم دفتر مدرسمون میگن هنوز بخشنامش نیومده! 
کی باید ثبت نام کنیم ؟!
۱۵ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۳ شلغم پخته
سلام. بچه ها ثبت نام اواخر دی خواهد بود احتمالا بیخودی نگران نباشین    مرحله اول هم اواخر بهمن برگزار میشه اگه میخواین برنامه ریزی کنین. دیگه چی پرسیده بودین؟؟؟؟اها بیهقی خطیب رهبر با فیاض(که منبع شده) خیلی تفاوتی با هم ندارن.میتونین از روی همون خطیب رهبر بخونین.توضیحات خطیب رهبر کامل تره.

موفق باشین
۱۵ دی ۹۴ ، ۱۷:۲۶ علی ارحامی
خسته نباشید استاد گودرزی
ان شاالله بچه ها همه موفق باشید . موفقیت فقط به قبولی نیست . همین که المپیاد ادبی رو انتخاب کردید یعنی موفقیت
چون سرتاسرش لذت می برید
پاسخ:

سلام علی جان،

ممنون،

شما هم خسته نباشید :-)

حرفت رو کاملاً قبول دارم، توی اون «منبر آخر»م هم همیشه به بچه‌ها میگم :-)

۲۸ دی ۹۴ ، ۰۰:۴۰ سرو خرامان
بچه ها من از اول بهمن بدون معلم می خوام بخونم به نظرتون قبول میشم؟؟؟
خیلی استرس دارم چون از راهنمایی المپیاد یکی از اهدافم بوده...
همه اطرافیانمم کلاس می رن واسه همین حس می کنم خیلی عقبم...
۲۹ دی ۹۴ ، ۱۹:۳۸ کیا هاشمی
@سرو خرامان

مسلما موقعیت موفقیت دارى :)
۲۹ دی ۹۴ ، ۲۳:۱۳ سرو خرامان
@کیا هاشمی

سپاسگزارم دوست عزیز...
ببخشید شما مدال دارید؟
سلام ببخشید منابع چیا هستن؟چرا سایت دانش پژوهان رو نمیشه رفت انگار سایته حذف شده ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی