المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

بخشنامهء مرحلهء اول دورهء 29

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

با سلام به همهء دوستان خوب و پیگیر

امیدواریم فصل امتحانات درسی را به‌خوبی پشت سر گذاشته باشید و به‌خوبی هم از پس باقی آزمون‌ها بربیایید.

طی بخشنامه‌ای، زمان آزمون مرحلهء اول مشخص شد.

از آنجا که ممکن است میلی به خواندن تمام این بخشنامهء هشت‌صفحه‌ای نداشته باشید، قسمت‌های مهم آن را که مربوط به المپیاد ادبی هستند، در چند موضوع می‌نویسیم:

  

زمان برگزاری آزمون مرحلهء اوّل بیست‌ونهمین المپیاد ادبی کشور:

جمعه، 30 بهمن 1394، ساعت 14:00.

 

زمان نام‌نویسی (تمدیدناپذیر):

از شنبه، 19 دی‌ماه 1394

تا پایان وقت اداری چهارشنبه، 30 دی‌ماه 1394

مراحل نام‌نویسی:

1. مراجعه به وبگاه http://Azmoon.SRTTU.edu

2. تأیید اطلاعات و عکس دانش‌آموز توسّط مدیر واحد آموزشی (محل تحصیل) در وبگاه بالا

[اوّلاً مسئولیت نهایی درستی اطلاعات و عکس با مدیر محل تحصیل دانش‌آموز است؛

ثانیاً بدون تأیید ایشان، نام‌نویسی تکمیل و قطعی نمی‌شود]

  

هزینهء نام‌نویسی:

205000 ریال (دویست‌وپنج هزار ریال)، فقط و فقط به‌صورت اینترنتی (از طریق درگاه پرداخت موجود در وبگاه بالا)

[اولاً داشتن کارت بانکی عضو شتاب و رمز دوم آن الزامی است؛

ثانیاً هر طریق دیگری غیراز شیوهء بالا باعث هدررفتن پولتان می‌شود و به‌هیچ عنوان منجر به نام‌نویسی نمی‌شود]

   

ویژگی‌های عکس مورد نیاز:

اندازه: 3*4؛

اسکن‌شده

ریزبینی (رزولوشن): 200dpi؛

پسوند فایل: jpg

حجم فایل: حداکثر 70kb.

   

[تذکر: 1. عکس حتماً و حتماً مربوط به خود دانش‌آموز باشد و به‌هیچ‌وجه قدیمی نباشد؛

2. عکس خانم‌ها حتماً و حتماً با حجاب اسلامی، و چهرهء ایشان کاملاً مشخّص باشد]

 

توزیع کارت شرکت در آزمون:

زمان: سه‌شنبه، 20 بهمن 1394

مکان: وبگاه http://Azmoon.SRTTU.edu

[تذکر: پس از دریافت کارت خود، حتماً توضیحات و  تذکرات روی آن را بخوانید

و حتماً کارت خود را به مدیر واحد آموزشی‌تان بدهید تا آن را مهر کند]

      

شرایط شرکت در آزمون:

1

دانش‌آموز مشغول به‌تحصیل در پایهء سوم دبیرستان باشد

[شرکت دومی‌ها آزمایشی است و آنها نمی‌توانند امسال به دورهء تابستانی وارد شوند]

 

2

رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی:

میانگین درس‌های زبان فارسی (2)‌ و ادبیات فارسی (2) دانش‌آموز کمتر از 15 نباشد؛

     

رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و علوم تجربی:

میانگین درس‌های زبان فارسی (2)‌ و ادبیات فارسی (2) دانش‌آموز کمتر از 17 نباشد.

 

 

 

۹۴/۱۰/۱۶
المپیاد ادبی

نظرات (۴۴)

چرا هرسال دارند گرونترش می کنند؟آبمیوه هم که نمی دن.این رمز دوم هم که معضلیه واسه خودش...

من معدل زبان فارسی 2 و ادبیات 2 ام 16.25هست مشکلی برام پیش میاد؟؟؟!!!
پاسخ:

اگر رشته‌تون ریاضی یا تجربی هست، بله.

حتما با مسئولای مدرسه صحبت کنید. اگر راهی داشته باشه، فقط اونا می‌تونن براتون انجامش بدن.

۱۷ دی ۹۴ ، ۱۱:۴۸ ! RaDio AcTiVe !
نوشته هزینه بیست هزار تومن
اما خب ما به خانواده میگیم سه چهل تومنه ! دیگه باید از یه جایی کسب روزی کنیم -_-

ببخشید من وارد پایگاه شدم ولی هیچ جایی برای ثبت نام یا پرداخت پول نیست .
پاسخ:
خب جون نام‌نویسی تازه از شنبه، 19 دی (= دیروز) آغاز شده :-)
@شفق
هنوز سامانه باز نشده.از شنبه باز می شه.
یعنی چی تایید با مدیر است؟امضایی چیزی باید بکند؟دانش آموز شخصا باید برود پیش مدیر یا مثلا ما ثبت نام می کنیم مدرسه خودش خبردار می شود؟

پاسخ:
نه، خودش خبردار نمیشه!
یعنی خود-به-خود خبردار نمیشه!
ولی اگر مدیرتون بره توی اون سایت، میتونه فهرست همهء دانش‌آموزای خودشو ببینه و تأیید کنه.
اما اگر المپیاد توی مدرسه‌تون خیلی جدی نیست و مسئول مشخص و مجزایی نداره، خودتون باید مدیر رو در جریان قرار بدید.
امضای کاغذی و قلمی نباید بکنن، باید تشریف ببرن توی همون سامانه و بصورت الکترونیک این کار رو بکنن.
اگر مدیر کلا در جریان نبود که چه باید بکنه، میتونید متن بخشنامه رو هم از لینکی که گذاشتیم دانلود کنید و پرینت بگیرید و با خودتون ببرید پیش ایشون، نشونشون بدید :-)
.
سلام.
من عکسم رو بارگذاری کردم و تیک شرکت در المپیاد ادبی رو هم زدم. توی مرحله ی بعد با این پیام مواجه می شم: 
کاربر گرامی، امکان پرداخت هزینه ی ثبت نام متعاقبا در سامانه فعال خواهد شد
می خواستم بدونم سامانه شون فعال نشده هنوز؟ یا من باید به یه لینک دیگه برم برای پرداخت.. چون از نوزدهم همین طوریه! 
ممنون :)
@کیانا 
منم همین مشکل رو دارم ، با اینکه توی بخشنامشون علاوه بر مبلغ ، شیوه ی پرداختشم نوشتن ولی لینکی رو براش در نظر نگرفتن گویا ، 
با آموزش و پرورش هم که مسئولین مدرسمون تماس گرفتن ، گفتن فعلا منتظر بمونین. 
جالبه حتی بخشنامش به شهر ما ابلاغ نشده و فقط توی سایت استان و سناد هست! :))
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۹ سیب گلاب
بچه ها چه قدر خوندین ؟
من تا هفته ی دیگه هم امتحانام ادامه دارن ، از سوم بهمن احتمالا شروع کنم :/

@سیب گلاب

بهمن رو فشرده بخونی حله :)
@سیب گلاب 
من تو ایام امتحانات فقط دوم و اولو خوندم و سوال غیر درسیا نرفتم هنوز. 
ولی به نظرم بشه با فشرده خوندن تا حدودی نتیجه گرفت... 
سلام نقره و برنز ادبی برای کنکور تجربی تاثیر داره؟
@سیب گلاب
منم امتحانام تا یه هفته دیگه ادامه دارند.تقریبا 12،13 صفحه بیهقی خوندم تا حالا.بزرگترین مشکل من با بیهقی اینه که پی دی اف خوندن برام سخته،پرینت گرفتن هزینه بره و کتابش رو هم ندارم.مورچه وار باید پی دی افشو بخونم.
و قطعا با بهمن فشرده حله.البته من می خوام چون این هفته امتحانام سبک ترند بیهقی رو یکم پیش ببرم.
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۹:۱۵ سیب گلاب
@علی
بازم به شما ؛ منکه هنوز درسیا رو هم نگاه نکردم ، تاریخ ادبیات دوم رو هم به عمرم نخوندم اصلا :|
ان شالله که نتیجه بگیریم ...
@شمبلیله
تا خدا چه خواهد ! ان شالله که حله !
@سحر
امتحانات نباید انقدر ادامه پیدا میکرد که ادامه پیدا کرد :/ آره من شاهنامه رو دقیقا همچین مشکلی دارم ، بیهقی رو از کتابخونه گرفتم ولی داره تو جاکتابی ِ خودم خاک میخوره :| اخوان هم واقعا نمیدونم میخوام چیکار کنم.
درسیا هم که کلا کابوسن :|
از من میشنوید با شاهنامه شروع کنید .
هم اعتماد به نفس میده ، هم انگیزه .
البته اگه تجربه ی عمیق بیهقی خوندن رو ندارید (مثل خودم)
۲۹ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۱ کیا هاشمی
ناموسا آخه شمبلیله؟ D-:
آقا شما چقدر سخت می گیرید،فشرده چیه؟ً!!
نه واقعاً فکر کردید مرغ همسایه غازه ؟ نه آقا غاز نیست هیچ کرکسه!
همه الان این جوری هست وضع مطالعه شان ! من خودم 14 صفحه بیهقی بیشتر نخوندم! شاهنامه فقط یه ذره آسونه که هدف شاعر توش انتقال مطلب بوده. این کتاب زمستان هم نمی دونم این وسط بین منابع چی می خواد؟با کی کار داره؟!درسی ها هم که شاخشون همین تاریخ ادبیاته که با مطالعه برای یادگیری نه حفظ کردن حل می شه مشکلش! همین.
@کیا هاشمی

شنبلیله در حقیقت D:


@امیر

من جوری که خودم میخونم رو فقط انتقال دادم همین :)
بحث مرغ و غاز و کرکس چیه ؟ :))
۳۰ دی ۹۴ ، ۱۶:۳۵ سیب گلاب
منکه فعلا خسته ام ؛ مونده تا خستگیه امتحانات بره بیرون ((:
قبولیم بابا ((:
اگر همه کم بخونیم سطح همه پایین باشه قبولیم ((:
بله ((:

سلام بچه ها 
میگم بیاید همه در حد متوسط بخونیم.بدجنسی نکنیم دیگه :|
بخدا من اخر این ماه کنسرت دارم مجبورم هم بر اون تمرین کنم هم درسای مدرسه رو بخونم هم.....
راستی خواهشا یکی بهم بگه جلد هفتم بیهقی دقیقا از کجا میشه و تا کجا هست اخه بر من کل کتاب هست 
راستی ما دیروز امتحانمون تموم شد من هنوز شروع نکردم درس بخونم
متوسط که خیلیا خوندن ، خیلیا فقط میخونن دیگه نمیان اینترنت و گذرشونم به اینجاها نمیفته :/
والا منم تازه امتحانام تموم شدن ، کلی هم طول میکشه خستگی در کنم...
شاهنامه هم سه هزار بیته آب خوردنه :////

شنبلیله جان
این قضیه ی عاز و کرکس اینه که:
از گذشته هنگامی که یکی فکر می کنه که دیگران چیز بهتری از اون ها دارند از این ضرب المثل استفاده می کنند: مرغ همسایه ؛ غازه
حالا این ضرب المثل حمایت ماست. همه فکر می کنن که همه جلوتر از آن ها در درک و مطالعه مطالب هستن ولی در حالی که خیلی ها این طور نیستن!!! در واقع همه فکر می کنن مرغ دیگران غازه!!
@امیر

پس ماجرا اینگونه است :))
بله دیگه اینم از اندر احوالات کنجکاوی :)
بچه ها ازمون طلایی هارو بدین حتما.رایگان قراره باشه.خودتونو بسنجین.هرچند یه ذره از سطح المپ واقعی بالاتره.یه ذره ها.




مجلد هفتم بیهقی ام میشه جلد دوم خطیب رهبر صفحه ی 395

موفق باشید
ازمون طلایی چیه؟


تو رو خدا توضیح بدید میخوام شرکت کنم
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۲۲ مهدى توکلى
من الان کل منابع غیردرسیا رو تموم کردم میخوام دوره کنم ، با این حال حس میکنم اصلاً اماده نیستم واسه ازمون و باید خیلى بیشتر مطالعه کنم . بعد مگه میشه یه سریاتون جدى بخونید و مثلاً هنوز ٢٠ صفحه بیهقى نخونده باشید ؟ من ترجیح میدم فرض رو بر این بذارم که این حرفا یه سرى شیطنت واسه شل کردن رقباست (چون من پارانوییدم و مادرزادى به همه چیز بدبینم به قولِ علاالدین توى the dictator :)) ) 
بعد این که یه سوال : جواب مرحله اول کى میاد حدوداً ؟ منابع مرحله دوم کى اعلام میشن حدوداً ؟ سدیگر [بعله ، شاهنامه خوندیم] این که چرا همه کلاساى مرحله اول واسه ادبى به حدنصاب نرسیدن ؟ امسال یه خورده کرخت شدن بچه هاى ادبى یا طبیعیه کلاً ؟
ببینید طلایی ها یه موسسه است برا المپیاد اصلا تبلیغ نمیکنم ولی خب ازمون شبیه ساز مرحله یکش رایگانه خوبه که بدین.برین یه سر به سایتش بزنید زودتر ثبت نام کنین اگه تموم نشده.ازمون شبیه ساز یازده یا دوازده بهمنه و خداییش سوالاش جون دار و خوبه.
اها چند تا چیز دیگه نزدیکای عید جواب قبولیا میاد منابعم یه کم زودتر مثلا چند روز زودتر از اون. کلایا ام به حد نصاب رسیدن.چرا نرسیدن؟البته خب ادبیات یه چیزیه که میشه خونه خوند مث نجوم نیست مثلا که حتما معلم بخواد.ولی شما اصلا نگران نباشین اگر دارین با علاقه میخونین یک صفر جلویین
من از دیگران خبر ندارم ولی خودم را می توانم بگم که دلیلی ندارد خالی ببندم که هنوز نخوندم!کمتر از بیست صفحه بیهقی خوندم فقط.هنوز تصمیم نگرفتم می خوام منابع رو تموم بکنم یا نه.هرموقع حسش بیاد شروع می کنم.
منم خدا وکیلی هنوز شروع نکردم هیچییییی
شمایی که تموم کردی ، آفرین دست مریزاد ! یه آزمون طلایی ها بده ببینیم اسمت میاد نفر اول یا نه !
با این وضع که هیچکدوم نخوندیم پس شما پتانسیلش رو داری که اول بشی !
ببینیم چی میشه !
درمورد تضعیف روحیه ، اولا که کافر همه را به کیش خود پندارد ! دوما من فکر میکنم این شمایی که داری تضعیف روحیه میکنی !
موفق باشی به هرحال !

یه سریا شروع نکردن
یه سریا هم تموم کردن
بعد همه هم با هم دعوا دارن...


به قول فردوسی پور چقدر خوبیم ما!!!

بیاین دست از کامنت گذاشتن بردارین. زشته.. حالا اسم ها همه مستعاره ولی خب پشتش یه شخصیت حقیقیه. یا میایم دوره و همو می بینیم یا هرچی.. جای این حرفا منبع خونده بودین، تموم شده بود. (دروغ گفتم اینو :دی شاهنامه تموم نشدنیه)

از این جا حرف زدن با هم چه خیری می بینین جز استرس یا نگرانی یا در بهترین شرایط اتلاف وقت؟

@سیب گلاب 

بابا جان حرص نخور :))) ریلکس باش !
(حالا خودم از استرس دارم میمیرما ...!)

@نقطه
موافق !!
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۱ مهدی توکلی
@شلغم پخته

مرسی از راهنماییتون . اگه از المپیادیای دوره های قبل هستید یا احیانا امسال مشغول خوندنید ، به نظرتون این برزخ اسفند رو چجوری بخونیم ؟ همون کتابای درسی سوم رو بخونیم دیگه فقط ؟ امسال که منابع مرحله اول مثل زبان و انگلیسی رو جلو کشیدن نکنه از پیش هم بدن تو مرحله 2 ؟ :))

@سحر

حرفم جنبه ی شوخی داشت تقریبا ، فک کنم از اون ":))" انتهای پیام مشخصه . قصد توهین به جنابعالی یا هرکس دیگه ای رو نداشتم خدای نکرده . قبولی مرحله اول کار سختی نیست ، ولی من به عنوان کسی که خونده منابع رو بهتون پیشنهاد میکنم منابع رو کامل و فارغ از المپیاد بخونید . یه دوره ی کامله از سبک خراسانی تقریبا و خیلی نکته های جالب توشون هست هم از لحاظ ادبی ، هم از لحاظ تاریخی و فرهنگی .

@سیب گلاب

برادر/خواهر من خدا روزیتونو جای دیگه حواله کنه . دمت گرم ، من یکی به اندازه ی کافی خودم درگیری و مشغله ی ذهنی دارم ؛ همینم کم مونده بخوام تو یه سایت المپیاد ادبی سر این که کی خونده کی نخونده با یکی که نمیشناسمش دعوا کنم . من هیچ بحثی با شما ندارم و همچنین هیچ رقابت یا رو کم کنی . من تا الان یه ازمون دادم تو موسسه ایریسک که 13 اذر بود ، اول شدم . ایشالا ازمونایی که برگزار میکنن رو هم میدیم ، ولی ازمون اول شدن چیز بزرگی نیست که شما بخواد روت کم بشه یا من ضایع بشم .

@alireza ghazi
برادر جان به هر حال زندگی سخت شده این روزا ، فشار روحی ممکنه باعث بشه یه سری دوستان دنبال یه جایی واسه خالی شدن باشن . دعوایی در کار نیست و با هم دوستیم ، هرچند همو نمیشناسیم .

@نقطه
حالا چرا اسما مستعاره واقعا ؟ مثلا ترور میکنن مگه با اسم خودتون کامنت بذارید که پس فردا تو دوره همو دیدیم یه شناخت قبلی باشه ؟ :))

سلام، شما چه جوری منابع غیر درسی رو می خونین؟
کلاس میرین؟ یا منبعی هست که بتونیم معنی ها را از روش بخونیم؟
راهنمایی کنین لطفا!
@اسما 
نه  منکه هیچ کلاسی نرفتم 
همینجوری از روشون بخون ولی برای تاریخ بیهقی برای خطیب رهبر رو بخون بد نیست
@z.f
ممنون، بعد اگه آدم خودش بخونه، امیدی به قبولی هست؟
خطیب رهبر فقط بعضی کلمات رو توضیح داده دیگه، درسته؟
تو خودت پارسال آزمون دادی، اگه آره سوالاش چه جوری بود؟ +چند نفر مرحله یک قبول میشن؟ و این که قبولیا برحسب رتبه ست یا باید امتیاز معینی بیاریم؟
بازم مرسی.
تو کامنتا خوندم که پارسال آزمون ندادی، آزمون طلایی ها چه جوری بود؟
اسما جان من خودم امروز زنگ زدم با شماره هایی که خود سایت المپیاد گذاشته همین سوالاتتو پرسیدم گفتن هر سال تعداد قبولی متغیره.راستش منم که اطلاعاتی ندارم نمیتونم از خودم بگم.ازمون  طلایی ها رو هم الان دارم جواب میدم.میگم چجوری بود.بنظرم اگه هی پیگیر این مسایل بشی استرست بیشتر میشه.شروع کن بخون.انشا الله قبول میشی
میگم فکر نمی کنید داستان 12رخ یکم کمه مثلا می تونستید بجاش جنگ و صلح تولستوی رو بزارید کمتر هم هست!!!!!!!!!!!!
سلام ببخشید من هنوز ثبت نام نکردم.راهی هست که بشه الان ثبت نام کنم؟ :(((
پاسخ:
باید در سامانهٔ دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام می‌کردید.
آخرین مهلت ثبت‌نام سوم بهمن‌ماه بوده و الان دیگر امکان این کار وجود ندارد.
نتایج مرحله اول چه زمانی اعلام می شود؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی