المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

منابع مرحلهء اوّل دورهء بیست‌وهفتم

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۴ ق.ظ

* منابع درسی:

- کتاب‌های ادبیات فارسی (۱) و (۲)   [مشترک بین تمام رشته‌ها]

- کتاب‌های زبان فارسی (۱) و (۲)   [مشترک بین تمام رشته‌ها]

- کتاب تاریخ ادبیات (۱)   [دوم انسانی]

- کتاب‌های زبان انگلیسی (۱) و (۲)   [مشترک بین تمام رشته‌ها]

- کتاب‌های عربی (۱) عمومی و عربی (۲) انسانی

- کتاب آرایه‌های ادبی   [سوم انسانی] --- سؤال‌های این منبع معمولا غیرمستقیم هستند

 


* منابع غیر درسی:

1. غزلیات سعدی، تصحیح مرحوم فروغی، غزلهای مختوم به حرف «ن»؛

2. جوامع الحکایات و لوامع الروایات، به کوشش دکتر جعفر شعار، «حکایاتی از قسم دوم»؛

3. سیاستنامه (سیرالملوک)، به کوشش دکتر جعفر شعار، فصلهای «7» و «41»؛

4. آینه در آینه، هوشنگ ابتهاج، به انتخاب دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، «از ص 183  تا پایان کتاب»؛

5. مصیبتنامه، عطار، تصحیح دکتر شفیعی کدکنی، انتشارات سخن، از آغاز داستان تا اول المقالة الثالثة؛

6. برگزیده‌ی اشعار صائب و دیگر شعرای سبک هندی، محمد قهرمان، انتشارات سمت، بخش صائب تبریزی از اول غزلِ 10 تا پایان غزلِ 30 و بخش کلیم همدانی و بخش طالب آملی؛

7. کلیله ودمنه، انشای ابوالمعالی نصرالله منشی، بابهای «زاهد و راسو» و «بوزینه و باخه»؛

8. برگهایی در آغوش باد، دکتر غلامحسین یوسفی، جلد 1، مقاله‌های «داستانی طنزآمیز در شاهنامه» و «ناصر خسرو، منتقد اجتماعی»؛

9. مجموعه‌ی از این اوستا، اخوان ثالث، شعرهای: «قصه‌ی شهر سنگستان، کتیبه، مرد و مرکب، آنگاه پس از تندر، روی جاده‌ی نمناک، ناگه غروب کدامین ستاره، نماز».

    

 * لازم به ذکر است که تعدادی سؤال مربوط به اطلاعات ادبی، خارج از منابع فوق نیز خواهد بود.

۹۲/۰۹/۱۳
المپیاد ادبی

نظرات (۸۴)

سلام به دوستان
خیلی منتظر اعلام منابع بودم
نسبت به پارسال بیشتره
ولی در کل حس خوبی دارم
سلام ممنون از اعلام منابع لطفا لینک دانلود منابع رو هم بگذارید ممنون
آینه در آینه از 183 س نه 113.
تصحیح لطفاً.
پاسخ:
تصحیح کردیم. ممنونیم از دقّت و یادآوری شما.
سلام لطفا لینکشو واسه دانلود زودتر بزارین .. همه ما نمیتونیم اینارو بخریم 


خواهش میکنم سریعتر بزارین
به جز  غزلای صائب بقیش ابه خوردنه :))
پارسال خیلی سخ تر بود خدایی!
راسی این منابعو اسکن اینا میکنید کپی رایت نداره؟
ی وخ حروم نباشه بریم مدال بیارم با نُسَخ حراااااام :|||
:))
@ md reza

شما نگران نباش! مدال گرفتی ، حروم و حلالش بامن!  :دی
'''@
نمیشه حاجی اون دنیا صایب سر پل صراط ولمون نمیکنه میگه شعرای منو مفتی خوندی مدال اوردی باید مدالتو بدی من :))
هر چند اینا مدال بده نیسن پارسال تو مدرسه ما 3 نفر مدال اوردن هنوز مدال هاشون رو ندادن :)))
سلام رفقا.
فکر کنم همه مون آماده ایم برای یک دویدنِ بی وقفه یِ دل نشین ِ نفس گیر!

فضای امسالو ماایم که می سازیم.از همین جا بگیر و برو تا دوره تابستونش!
خواهش خواهش خواهش اول رفاقت. من پیشنهاد می کنم یه برنامه ای بذاریم بعد از خوندن هر مبحث راجع بهش با هم حرف بزنیم .
منتظر دیدارتون تو دوره ام. تلاش کنید برای راه پیدا کردن!
سلام
همه موافق رقابت سالم هستیم و نه حسادت خدای نکرده
ولی فک نمیکنید یکم خیلی به خودتون اطمینان دارید؟
هنوز منابعو شروع نکرده به خوندن فکر دوره ی تابستون هستید؟
md reza@

ایول داداش!  :دی   صفاکردم بااون جوابت  :))  ایشالله تو دوره میبینَمِت  :)
'''@
ماشالا همه خودشون ور دوره ای میدونن :))
بابا یکم اعتماد ب نفسو بیارید پایین آدمای قوی مث منو شما اینجا ولو نیستن دارن منابعو میخونن
نه مث من که هنوز در ب در دنبال منابع میگردم :))
سلام.
کلاًچندتا سواله؟
تقسیم بندیش چجوریه؟
پاسخ:
معمولاً صد سوال است. راجع به تقیسیم بندی هیچ اظهارنظری نمی کنم چون هر سال با سال قبل متفاوت است و نمی شود قطعی نظر داد.
طاهره@
المپیاده دیگه معلوم نمیکنه
اگه طبق سال های قبل باشه 60درصد منابع درسیه 40 درصد غیر درسی ها
سبک سوال هم تقریبن یکم خیلی مفهومیه!
همین!
آخه من چی بگم..........................

از حافظ و بوستان و گلستان هیچی ندادن بعد اومدن از جوامع الحکایات و لوامع الروایات دادن

جا داره یک دقیقه سکوت کنیم

سلام

من دیدم زده فقط سال سومی ها میتونن شرکت کنن امکان داره تغییر کنه؟

لطفاً سریع جواب بدید
پاسخ:
فقط سومی ها می‌توانند به دوره راه پیدا کنند. شرکت دومی ها فقط آزمایشی خواهد بود. البته برگه‌شان در مرحله‌ نخست تصحیح خواهد شد، ولی در مرحله‌ی دوم نه.

بدنیست جناب

بد نیست این با اعتماد به خود درس خوندن ها. بیشتر هم جواب می ده

و تو رو به جای می رسونه که بقیه خودشون کلاهشونو جلوت برمی دارن و می گن:

بابا این زهرا خیلی آدم بزرگی بود!

 

_در هرصورت جدی نگیر. گفتنش در حد یه گپ کوچیک بود و بس.نشات گرفته از غرور یا اعتماد به نفس زیاد نیست. _

baba melat che etemad be saghfi daran :)) akhe az alan bayad bebinim sare emtehan dore aval ramon midan bad be fekre dowre bashim :))

va albat parsi ra pas bedarim

شرکت دوم ها آزمایش خواهد بود؟؟؟؟ درست دیدم؟
پاسخ:
اگر از حضور دوم‌ها در آزمون مرحلهء اول جلوگیری نشود، دست‌کم برگهء آنها در مرحلهء دوم تصحیح نخواهد شد.
بلی اعتماد به توانایی های خویش داشتن عالیه..عالی
ولی شاعر میگه:
افتادگی آموز اگر طالب مدالی//غره نشود رد ز همان مرحله اول :))
 وزنم نداره مهم نیس مهم مفهومه که اونم نداره :))
ولی خو بگم که شما هر چی بیشتر پیشرفتت رو نمایان نی-حداقل تو جامعه ی امروز-کسایی که میخوان جلوت سنگ بندازن بیشتر خواهند گشت!..
منابعم لدفن بذارید زود تر مردیم ز بی منبعی :|
ینی الان شما همه منابع رو (درسی)منظورمه تموم کردید که اینقدر منتظر منابع اید؟؟؟؟؟؟؟

من دانش آموز کلاس دوم هستم.به نظرتون من امسال هیچ تلاش نکنم؟؟؟

پاسخ:
چرا. از نگاه ما، آموختن پایه‌ای ادبیات و پیرو آن، آمادگی برای المپیاد، روندی بلندمدت است و نباید آن را زودبازده تصور کرد.
هرچقدر زودتر و مفهومی‌تر شروع کنید، به‌یاری خدا، موفق‌تر خواهید بود.
md reza@

داداش صفا میکنم باهات  :))

شعرات تو حلقم :دی 

'''@
حاجی چه کنیم دیگه شعره یهو تراوش میکنه فقط هنو غورس مونده تا برسیم :دی
خوب بود بچه ها.نه خوب بود!

یه چیزی جدایی از این بحث: 
 
لازمه ی وارد بحث شدن تو این فضاهای مجازی جبهه گیری نیست همون طور که "تو راست می گی" ها.
 
و این که خب بهتره قبل از وارد دیالوگ شدن به چند تا نکته توجه کرد من جمله موقعیتی که این حرف توش زده شده ، مخاطبان این خانم گوینده_!_ ، و قصدی که از گذاشتن این کامنت داشته.

بیشتر توضیح نمی دم که به شعور خواننده هم توهین نشده باشه خدای ناکرده.

+ در هر صورت انگار این جا قانون عمل و عکس العمل صادق نیست. انرژی مثبت می دی منفی دریافت می کنی. از اون جا که این مسائل و حرف ها دور باطل زدنه و به شدت احمقانه است اون هم در یه چنین فضایی. حداقا برای چون منی ، تمایلی به جدال و بحث ندارم . 
ببخشید استاد کسی هست که رو مصیبت نامه  کار کرده باشه؟
شرحی معنی ای؟ توضیحی؟
خیلی چیزه..ینی ی حسی بممیگه خیلی معنیو مفهوم در پس عرای ظاهرا سادش نهفتس!
ممنون اگه راهنمایی نمایید!
پاسخ:
مصیبت نامه چاپ دکتر شفیعی کدکنی شرح دارد که آن را هم روی سایت خواهیم گذاشت.
ضمنا آن جور که از سوالهای پارسالی برمی‌آید، خیلی در پی معانی عمیق نهفته لازم نیست باشید. 
md reza@

داداش مصیبت نامه خیلی خفنه :دی

من میخوام ببرم مدرسه دبیرمون منو بِرَهنَمایِ   :دی
'''@نوچ نوچ از همون مرحله اول رو اوردی ب معام سر خونه؟؟؟؟؟؟؟ :دی
بذا مرحله دوم بشه بعدش
حالا میریم ی گشتی میزنیم شاید ی کسی شرحی چیزی برش نوشته بود
فوقش پیدا نمیکنیم نمیخونیم
غزلای صائبم ک سخته ولش کن
کلیله هم لغت زیاد داره نمیشه فهمید
از این اوستا هم  خیلی نمادین نمیشه فهمید
تاریخ ادبیات 1 هم خیلی حفظیه من نمیتونم حفظش کنم
ادبیات1 هم گم کردم
زبان فارسیم که ریسک تست زدنش بالاس اصن نمیشه زد
برگ هایی در آغوش بادم چاپش تموم شده پیدا نمیشه
عاغا تبریک میگم من المپیادو بوسیدم هلیدم کنار
خخخخخ :)))

'''@نوچ نوچ از همون مرحله اول رو اوردی ب معام سر خونه؟؟؟؟؟؟؟ :دی
بذا مرحله دوم بشه بعدش
حالا میریم ی گشتی میزنیم شاید ی کسی شرحی چیزی برش نوشته بود
فوقش پیدا نمیکنیم نمیخونیم
غزلای صائبم ک سخته ولش کن
کلیله هم لغت زیاد داره نمیشه فهمید
از این اوستا هم  خیلی نمادین نمیشه فهمید
تاریخ ادبیات 1 هم خیلی حفظیه من نمیتونم حفظش کنم
ادبیات1 هم گم کردم
زبان فارسیم که ریسک تست زدنش بالاس اصن نمیشه زد
برگ هایی در آغوش بادم چاپش تموم شده پیدا نمیشه
عاغا تبریک میگم من المپیادو بوسیدم هلیدم کنار
خخخخخ :)))

همه منابع یه طرف
طالب آملی یه طرف
من اصلا تا حالا اسمش رو نشنیده بودم:)
md reza@ 

داداش میخوامت  :))   صداقتت تو حلقم ... ایشالله همهدیگرو رویت میکنیم یه رووووزی  :دی


مصطفی@

داداش ورودتو به سایت تبریک میگم :)

خونتو کثیف نکن :)  ما چیزی نخوندیم باو  :))




یه مدرسه ای تو شهر ما هست،پسرونه، "4 تا" معلم المپیاد دارن:| طلاهای همونجا.یعنی؛
هلو
بفرما تو گلو :|
ما بدبختا هم یواشکی یه کلیات سعدی از کتابخونه می گیریم،از مدیر تامستخدم مدرسه با تهدیدی-غضبی میپرسن مشقای حسابانتو نوشتی؟؟؟
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا!!!
عاقا بیاید نکات چیزایی رو که می خونیم به اشتراک بذاریم.هم اطلاعاتمون بیشتر میشه،هم به همدیگه کمک کردیم.
شروعش با خودم:
تو غزل های سعدی حرف "ن" تجاهل العارف زیاده: یا رب آن روی است یا برگ سمن؟
طاهره@
این معلمو اینا چرته پارسال طلا 1 زیست تو مدرسه ما بود شخضا شاهدم که هــــیــــچ معلمی نداشت تازه اون که زیست بود این که دیگه ادبیاته و مام بکسه انسانیو خلاصه همه چی ریدیفه :دی
شما اگه علاقه داری بزن تو سینش قبول میشی ایشالا!
"""@
حاجی رویت منو ول کن مصیبت نامه رو بچسب مصیبتیه برا خودش :((
md reza@

ناراحت نباش داداش ... بالاخره یه جووور میخونیمش :))
md reza@
تو مدرسه خودمونم زیادن امابنظرم معلم سرعت کارو زیاد میکنه.
بعله انسانیا خوش بحالشونه!
إن شاءالله همه موفق بشیم :)
طاهره@
پس عزمی جزم میخواد و تلاشی افزون :)
"""@
شما رو اوردی ب ملم سر خونه من چی که این قزطی بازیا در مرامم نیست :(
بچه ها ی آمار بدین چقدر خوندین؟
خودم کلیله و سیاست نامه و برگ هایی در آغوش و نصف کتاب سبک هندی رو خوندم.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۵ با کیا میخوایم بشیم 40 تا
میخواستم از چندتا از بچه ها بپرسم فازشون چیه؟؟

مثلا

md reza:این قزطی بازیا در مرامم نیست :
یعنی نمکه که میباره ....

'''   :  صداقتت تو حلقم ...
        شعرات تو حلقم :دی 
کلا حلق جاداری دارند

زهرا خانوم هم که کلا فازشون جداست 



یعنیا باور کنید همینا که اینجا دارن حرف های بی ربط و تهی میزنن آخرش میرن دوره و ما باید بشینیم بزنیم تو سر خودمون ||:
اعتمادت به سقفتم تو حلق این حاجی """ ما:))
با کیا قراره "بشیم"؟؟خخخخ
من اگه حرفی میزنم من باب مزاحه لکن شما یه درصد احتمال بده سطح علمی ما رو ندونی ;)

...@

داداش!  منو md reza میریم دوره  شمارو هم باخودمووون میبریم داش :)) ناراحت نباش عمو  :دی


md reza@ 

آخه داداش من کجا دبیرسرخونه دارم باو؟؟ !!  من منظورم این بود که از صبح تاظهر به دبیرامون بچسبیم  :دی
ا اگ رفتیم بیا تو ی خوابگاه باشیم خخخخ :))
نه دیگه لو فتی هیچی نگو :دی مــــــــــــــــعـــــــــــلم خصوصی وای وای وای
md reza@

ایشالله داداش ....

منظورم معلمای مدرسه بوود  عمو :))


داداش چی خوندی تاحالا؟   من فقط ورق زدم  :دی
حاجی 5 تا غزل سعدی باب زاهد و راسو و سیاست نامه
منابع درسیم کمو بیش بلدم فقط مرور میخواد...
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۶ المپیادی دوره !26

سلام :)


دوستانی که به منابع دسترسی ندارن اصلا نگران نباشن!


دیر یا زود اعضای محترم سایت منابع رو در اختیارتون قرار میدن و شما تا اون موقع می تونید حداقل روی کتاب های درسی تمرکز کامل داشته باشید!

و اگر وقت نکردید که منابع رو کامل بخونید به هیچ وجه نگران نباشید!

چون اگه واقعا به ادبیات علاقه دارید, می تونید مرحله اول رو حتی بدون خوندن قبول بشید!


md reza@

افرین داداش من! ایشالله قبولی پَس :)

منم دارم از فردا شروع میکنم  :)    هرچی بخونم میام توسایت میگَم داداش...
"""@
چرا از فردا؟
راسی المپیاد بسیج ندادی؟
md reza@

پَس از کِی بخونم  ؟ از فردا دیگه داداش :))

آره شرکت کردم شدم 60  توکشور  :(

توچی؟
اهل کدوم استانی حاجی؟
اگه ریا نشه من 4 شدم تو کشور :دی
تازه نامردا منابعو ب من اشتباه اعلام کرده بودن ینی مسیول بسیج تنبل بازیش اومده بود برذاشته بود همون منابع پارسالو زده بود تو برد مام شرط حزم و عقل رو رعایت نکردیم خیلی راحت یه تبلتو از دست دادیم :(
خدا لعنتشون کنه :(
:(
md reza@

آفرین داداش :*    توووپ شُدی کِ  :)   وِلِش عَمو ، مهم اُلُمپ اصلیه هستش :)
md reza@

شمال ایران :))   توچی عَمو؟
باو اگه خونده بودم تب مفت برده بودم :دی
وللش :دی
المپ اصلی که باید بالا 90 بزنم :دی
منم همون مرکز و شمالو اینا متغیره مکان خاصی نداره :دی
md reza@

بیا ایریسک عضوشو عَمو .... مام اونجا عضویم :)
حاجی اشتباه شده مث که من 2 شدم تو کشور
خخخخخخخخخ تبلت مفـــت :دی
نه من باید چراغ خاموش پیش برم:دی
تازه طبلیق سایتای دیگه رو نکن :|
md reza@

داداش تبلت مبارک!  تودوره بیارش کارِش کنم  :دی


سایت المپیاده عَمو :)
md reza@

چنددرصد زدی داداش؟
باو از این ایرانیا میدن میخوام بدم داداشم دست از سر گوشیم برداره کچلم کرده :دی
33 درصد ولی دیدی که سوالای منابع غیر درسیش اسون بود با ی بار خوندن میشد جواب داد...
میگم ویچتی چیزی نداری؟
خوب نیس در ملا عام :دی
چی ندارم؟  :دی
من با 35 درصد دوم کشور شدم
توچجوری با33 مث من شدی عایاااا؟؟؟
ضمناً مرحله دوم جایزه نداره نه اول...
حاجی صیر کن ی لحظه
نه
رمز و یوزرنیم میخواد
به جون خودم تا همین ساعت 11 صبح با مسیول پژوهش مدرسه رفتیم 2 بود
الان دوباره شده 4
معلوم نیست سیستمشون چجوریه :||
ادمین محترم!
شما ی نگاه ب کامنتای قبلی یا آدرسی که md reza گذاشته بود میکردی متوجه می شدی اصن ربطی ب صفحه دانلود منابع نداشت!
پاسخ:
امین محترم
مسلّماً این کار را کرده ام و از بحث شما بر سر المپیاد بسیج و رتبه ها باخبرم.
این پیامها در میان پیامهای خصوصی و عمومی فراوانی بود که از باز نشدن منابع - مبحثی مرتبط با مطالب سایت - شکایت داشتند و پیش زمینۀ ذهنی من این بود که در ارتباط با آن هاست. می بخشید اگر در میان بحث‌های شخصی شما مطلبی نامرتبط را عنوان کردم.

وااااااااااای. ینی چی؟من ازالان واسه امتحانات ترم نمی خونم .نشستم واسه المپیاد می خونم .اونوقت هیچی.دوما آزمایشی همین.؟کلی نقشه کشیده بودم .چقدم جایزه تعیین کرده بودن خانواده وخاندان .ینی همه پر.بیچاره دل من که منتظر گوشی اپل بود که قرار بود پسر دایی از آلمان بیاره.واااااااااااای.خدا دارم خود درگیری حاد پیدا می کنم
امین@ خخخخخخخخخ ادمینه دیگه بنده خدا مشغله کاریش زیاده قاطی میکنه یهو :دی
با کمال احترام و تچکر از دست اندر کاران سایت المپیاد ادبی :)
پاسخ:
پاسخ امین را بخوانید.
مسافر@
خو عزیز من نه آدم المپیاد رو واسه گوشی اپل میخونه؟ :))
نه اخه چرا ان قد ادمای شهر من مادی شدن :|
از الان درک ادبیت رو ببر بالا سال دیگه هم المپیادِ خداست :دی
در ضمن غیر مستقیم هم پزِ پسر دایتو دادی فهمیدیم :|

md reza@

اولا هدف اصلی که اپل نیست.جایزمه .حقمه.درضمن کوتا سال بعد می خواستم پزشو به دیگران بدم .هم پسرداییمو ،هم المپیادمو.که متاسفانه نشد.ببینم شما بیکاری از بقیه سوتی می گیری .تو دوره می بینمتون.

دی:

یعنی چی؟

توی برنامه نویسی همه سایت ها ،شبکه های اجتماعی،گوشیا و...برای تعریف آیکون خنده از D: شده.
که دوستان فارسیشو استفاده میکنن:)
البته توجه داشته باشین که فارسیشو عموماً مینویسن :دی
نه دی:
از D: استفاده شده.
از ادمین بسی  عذر میخواهیم که ما هم بحث ها رو به حاشیه میکشونیم :دی
راسی المپیاد بسیج چقدر از نظر سطح سوالات قابل اعتماده؟ :|

پاسخ:
اصلاً در نظر بگیریم سطح سوالات بسیج فوق العاده؛ ولی المپیاد مثل کنکور نیست که چارچوب و زاویه‌ء دید طراح تعریف شده باشد. ذهنیت طراح کاملاً ممکن است سمت و سوی ماجرا را عوض کند. به عقیدهء شخصی من المپیاد بسیج فارغ از سطح کیفی سوالها ،بی ربط و بیشتر در حکم تمرین است.
اولن مرسی سرعت
دومن به نظرم بعضی وقتا سوالای کنکور سراسری المپیادی تره انصافا :|
خیلی سوالای الپیاد بعضی وقتا آبکی میشه :|
فک کنین طراحای کنکور با همین منابع سوال در بیارن واییی :|
داداش رضا تو ایریسک منتظرتم...  :دی    سوال بپرسیم و جواب بدیم   خخخخخخ

اینم صفحم         قربون همتون حامد صبوری
وای من به ی نکته ای رسیدم :|
این مصیبت نامه حدودا بعد از 40 صفحه ینی بعد از نعت ها و یکی دو تا داستان ی جایی داره با عنوان "فاتحه الکتاب" آغاز کتاب نوشته که تا مقاله سوم حدودا 20 صفس و اتفاقا اون تیکش یلی ب قول معروف هـــــلو هست و سختیه مصیبت نامه اون تیکه های اولشه
آقای گودرزی میشه ب شفاف سازی انجام بدید که الان باید از اول کتاب بخونیم :||||| یا اینکه از اونجا که نوشته فاتحه الکتاب... :|
پاسخ:
برای خود بنده (گودرزی) هم دقیقا روشن نیست؛ اما یکبار که از یکی از اعضای کمیته این مطلب را پرسیدم، ایشان گفتند از آغاز کتاب باید خوانده شود.
آقای گودرزی من با یکی معلم هامون که دستی در المپیاد دارن و خودشون هم دانشجوی دکترا هستن صحبت کردم گفتن نظرشون اینه که از همون فاتحه الکتاب میاد
چون سایت اولن سایت اعلام کرده "آغاز داستان"
که داستان بعد اون ها شرو میشه
دومن گفتن شاید شاید شاید چون 66 بیت در مدح خلفای راشدین داره و همچنین اون داستان ابوبکر و داستان فدک احتمالن...
من امروز از مدرسه زنگ زدم باشگاه خودشون هم دقبقن گیج زدن گفتن ساعت 2 تماس بگیر زنگ زدم گوشیو برنداشتن :)))
اخه فرق بین اول کتاب تا فاتحه ی کتاب 1000 و اندی بیته و اتفاقن هم صعب و دشخواره! :|
تازه اگه از همین فاتحه هم اگه حساب کنیم حدود 600 بیته...
بازم من و تمام بچه هایی که نمیخوان حتی یکی از منابع-حتی اگه "مصیبت" نامه باشه رو ناخونده بذاریم تچکر ب عمل میاریم اگر خبر موثقی حصول ب عمل بیارید :)
سلام بچه ها چند تا سوال:1-ثبت نام توالمپیاد چ جوریه؟2-منابع مرحله دوم تغییرمی کنه وسخت ترمیشه؟3-ماها ک دومیم حق ورود به مرحله دوم ونداریم ونمی تونیم آزمون مرحله دوم رو بدیم ونفرات برترم ازبینمون انتخاب نمیشه؟4-منظورتون ازالمپیاد بسیج آیه های تمدنه با لیگ علمی پایا؟
پاسخ:
1. ثبت نام در المپیاد از طریق مدرسه است. وقتی زمانش اعلام شد به شما اطّلاع می دهیم.
2. منابع مرحلهء دوم چند کتاب درسی است: ادبیات 3، زبان فارسی 3، تاریخ ادبیات 2 و عربی 3 (همه اختصاصی انسانی) منابع مرحلهء دوم لزوما سخت تر و زیادتر نیست. صرفاً متفاوت است.
3. در مرحلهء نخست اگر قبول شوید می توانید آزمون مرحلهءدوم را بدهید، ولی به دوره راه پیدا نمی کنید و نتیجه تان اعلام نمی شود. این که باشگاه به شما کارنامه خواهد داد یا نه را خبر ندارم.
4. البته دوستان شرکت کرده صاحب نظرترند، ولی من نام دیگری برای المپیاد علمی بسیج نمی شناسم.
دوست عزیز هیچ کدام!
لیگ علمی ی چیزه آیه های تمدن ی چیزه المپیادم ی چیز!
ضرفا چون گفتن دوستان یشتر میدونن ج دادم :دی
کتاب ارایه های ادبی چون غیر مستقیمه سوالاش توی بخشنامه ننوشته؟
۲۹ دی ۹۲ ، ۲۲:۰۷ کمیل غلامی
ضمن عرض خسته نباشید،سلام علیکم!خداقوت :)
من حداقل روزی دو بار اینجا رو نگاه میکنم ولی هیچ وقت روم نمیشد که بیام اینجا و کامنت بذارم که"خواهشن!غزلیات سعدی رو هم آپلود بفرمایید!"چون تا همین الان هم  بخش اعظمی از انگیزه و تمام منابع غیر درسی رو از اینجا گرفتم...
ولی خب،الان باقی منابع رو به اتمام است و غزلیات سعدی هم ناتمام و واقعا من نتونستم جایی پیدا کنم...
"خواهشن غزلیات سعدی رو هم آپلود بفرمایید"لطفن.
پاسخ:
چشم. همین فردا خوب است؟
آرزوی موفقیت برای همه و خودم
خدایا خودت کمک کن قبول شم. وهمین طور بقیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی