المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

اعلان

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ق.ظ

نخست:

برخلاف برخی شایعات مبنی بر اینکه مرحلهء دوم بیست‌وهفتمین دورهء ادبی چند سؤال تشریحی خواهد داشت، به‌اطلاع می‌رسانیم:

آزمون مرحلهء دوم امسال، کاملا چهارگزینه‌ای خواهد بود.

   

دوم:

برای دریافت منابع، به بخش «دانلود منابع» در نوار بالای وبگاه بروید.

تا کنون این منابع قرار داده شده‌اند:

شاهنامه - حافظ - بیهقی - ویس‌ورامین - سمک عیار - poetry

جدید:

عقل سرخ (متن + شرح) کامل شد

مثنوی (متن + شرح جامع کریم زمانی)

۹۳/۰۱/۲۳
المپیاد ادبی

نظرات (۳۸)

خیلی خیلی خیلی ممنونم.
اگه مثنویو با شرح دکتر استعلامی خونده باشیم اشکالی داره؟
سلام بچه ها!
هر کی ریاضی یا تجربیه دستش بالا!
سلام
تازگی ها کسی نرفته « آفیس باباش» برامون منابعو اسکن کنه ؟؟؟؟

راستی یادم رفت بپرسم ترجمه poetry رو هم قرار میدین؟

تجربی ام. 
@احسان گفته بودن میذارن!!
بعضیا عادت دارن محبت بقیه رو با مسخره کردن جواب بدن...
شرح استعلامی اصن شرح نیست :|
سلام،ما هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه ی برگزاری مرحله ی دوم نداریم.ازمون دقیقا کی برگزار میشه؟
ثبت نام چجوری هست؟اصلا ثبت نام وجود داره یانه؟

پس چیه؟
۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۲۳ محمد دائمی(دوره بیست و چهارمی)
به خانم پریناز (با اجازه ی اساتید سایت) :
سلام
من زمان خودمون از روی شرح دکتر استعلامی خوندم و خیلی به دردم خورد! به نظرم شرح استعلامی شرح خیلی خوبیه برای خوندن مخصوصا اگر وقت کمتر باشه البته شرح زمانی بسیار معمول تر و رایج تره
خیلییییییی ممنون آقای دائمی.یه لحظه وحشت کردم!!!!
استعلامی فقط اومده لغت ها رو معنی کرده و مرجع ضمیرها رو گفته با همون رویکرد کاملا منقدانه و منفیه خودش
کلا این استعلامی ب همه چی نقد داره :|
کریم زمانی..بعدم سید جعفر شهیدی
اون چیزی که من خوندم یه سری توضیحات دیگه ام داشت .مقایسه کردم با همین شرحی که گذاشتن اصل مطلبشو می رسوند
ببخشید صفحه 176-177 شرح آواز پر جبرئیل نیست!!
هر کی هر جور راحته..
برادر اشکان
وقتی رو که میزاری بیای اینجا نظر بنویسی رو کمتر کن به جاش تست بزن
همش که اینجایی شما!!!!!!!!!! :D
من ک اصن قبول نشدم ک تست بزنم برادز :D
سلام مرسی که گذاشین...بنظرتون نهج البلاغه ترجمه کیو بخونیم بهتره؟
سید جعفر شهیدی
علی دشتی
من کلا از بچگی رابین هود و کسایی که مثل اون بودنو دوست داشتم."اصلا منظورم باکس خاصی نبودا!!!"
سلام.ببخشید تجزیه و ترکیب نهج البلاغه رو میذارید؟
دوستان عزیز این جا رو با هتل اشتباه گرفتن!!!!موافقین از الان سوالا و پاسخ نامه ی مرحله دو هم رو سایت قرار بگیره!؟؟؟؟
یکی ترجمه میخواد یکی ترکیب و تجزیه میخواد یکی شرح میخواد!بابا این دوستان دارن لطف میکنن اینارم میزارن.شهریه که ازتون نمیگیرن!!!!
^_^بسی بسی ممنون استم :))))))))))
سلام.واسه مثنوی صرف ترجمه اش کافیه یا شرح اونم لازمه واسه المپیاد؟
پاسخ:
لطفا از لفظ «ترجمه» استفاده نکنید.
شرح را هم بخوانید.
سلام!
۱. ما کما کان منتظر ترجمه poetry هستیم!
۲. قرار بود یک پستی درباره این که چی را چجوری بخوانیم (مثلاً عزاداران بیل را برای چه نوع سؤالی بخوانیم یا ...) بنویسید؛ فکر کنم اولویت این از خود منابع بالاتر باشه.
۳.@ اشکان: منظورتان محمد دشتی بود دیگه؟ (این یکی ترجمه نهج البلاغه داره، اون یکی کتاب زیاد داره، اما ترجمه نهج البلاغه نداره.)
۴.تشکر اکید و شدید!
و نسأل التوفیق من الله

سلام وای این چند روز سخت گذشت زراستی بچه ها من مثنوی رو شرح کبیر رو خوندم حدود 200 بود نمی دونم بازم کریم زمانی رو بخونم یا نه....؟؟؟

راستی ارتباط معنایی چقدر از سوالا هست؟؟؟

سلام.واسه مثنوی و منابع آواز پر جبرییل و عقل سرخ صرف ترجمه اش کافیه یا شرح اونم لازمه واسه المپیاد؟
پاسخ:
ترجمه؟ مگر از زبان دیگری است؟
شرح را هم بخوانید مطمئن تر است.
سلام دوست من!(دوست خفن!)
من بیشتر دوست داشتم توی کارتون ها شخصیتی مثه «تام» ، «جری» رو بخوره !
یا اون گرگه ، میگ میگ رو ...

خیلی روح لطیفی دارم ، مگه نه؟

دوستان واسه مثنوی شرح دکتر جعفر شهیدی هم خوبه؟ 
پاسخ:
شرح دکتر شهیدی تک تک ابیات را توضیح نداده است.
به‌ امید قبولی انشاءالله  موفق باشین:-)

سلام بچه ها,مرحله ی دوم هم مثل مرحله ی اول 100 تاسؤاله؟40 تاازکتابهای درسی,50 تاغیردرسی,5تاعربی 5تازبان؟یافرق میکنه؟بالاخره ویس ورامین ازصفحه ی چندتاچنده؟چراانقدر آدم روگیج میکنند؟!منتظرجوابتون هستم.
@milad
اذیت نکن ، مهسا رفیقمه.
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۵۶ سید محمد حسین قاسمی
خیلی ممنون آقای گودرزی
برای ترجمه ی شعرهای عربی تاریخ بیهقی ترجمه ی آقای دکترخلیل خطیب رهبر هم خوبه
سلام بچه ها.تا حالا چند تا از منابعو خوندیم و چه منابعیو هنوز نخوندین؟(لطفا همه جواب بدن)
۰۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۸ انسانم ارزوست
سلام
سپاس فراوان ازتون...حقیقتش تو فکرشم که اگه بشه بعد از این که رها شدنم تو این المپیاد تموم شد..چه قبول شم چه نه..منم کمکتون کنم..
سلام بچه ها خواهش میکنم جوابم روبدید خیلی حیاتیه! برای مرحله دوم المپیادباید ثبت نام می کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام، بچه ها نمیدونین واسه قبولی مرحله 2 تقریبا چند درصد باید زد؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی