المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

نخستین وبگاه تخصصی المپیاد ادبی ایران

المپیاد ادبی

برای آنکه وبگاه مفیدتری داشته باشیم، چه پیشنهادهایی دارید؟ لطفاً با ما در میان بگذارید...

المپیاد ادبی

نظرات (۳)

اوّل سلام! و تبریک!

دوم، چند تا نکته به نظرم رسیده؛

 

1) برای رسمی‌تر شدن ِ وب، خوب است که منظّم و با فاصله‌های زمانی ِ منطقی آپ بشود. یعنی هرگز حس نشود که وب رها شده به امان ِ دیگری.

نظرات هم، خوب است که زود به زود تأیید بشوند؛ یا پاسخ داده بشوند.

 

2) نظم ظاهری ِ وبلاگ واقعاً روی جذّابیّتش اثر می‌گذارد. این که از فونت و فونت سایز و رنگ ِ مناسب و منظّمی استفاده بشود مثلاً.

 

3) یک کاری که اگر اجرا شود واقعاً اتّفاق خوبی‌ست،  پاسخ دادن به سؤالات ادبی و زبانی ِ دانش‌آموزان است. اگر این سایت یک بخش جدّی برای پاسخگویی داشته باشد، (نه مثل این بخش سؤالات متداول باشگاه که لینک شده به صفحۀ اصلی!) تبدیل می‌شود به یک پایگاه ادبی خیلی رسمی و جدّی. نام پاسخگو هم اگر معلوم باشد که، دیگر کاملاً در قبال ِ پاسخ ِ داده شده مسئولیّت وجود دارد و از طرف پرسشگران به پاسخ‌های داده شده اعتماد خواهد شد.

همین طور اگر پرسنده بداند که مثلاً حداکثر تا 48 ساعت بعد از پرسیدن سؤالش، جواب، یا منبع مربوط به جواب را دریافت می‌کند، حتماً می‌پرسد و برای گرفتن پاسخ مراجعه می‌کند.

 

4) اگر امکانش باشد که بعد از اعلام ِ هر سری از منابع، پی‌دی‌اف‌شان را روی سایت بگذارید، شرایط شرکت در المپیاد برای کسانی که به منابع دسترسی ِ کامل ندارند بهتر می‌شود.

 

آرزوی موفّقیّت و امتداد (!) دارم :)

پاسخ:
با سپاس خیلی زیاد :)
دربارهء نظم ظاهری، به‌نظر شما، قالب فعلی چه اشکالی دارد که باید برطرف شود و چه پیشنهاد جایگزینی دارید؟

دربارۀ نظم ظاهری،

در متن همین 4 پستی که الآن هست، هماهنگی ِ فونت سایز و فرمت فونت یکسان وجود ندارد. همین طور در متن صفحات دیگر. بین فرمت صفحات مختلف، انسجامی جدّی احساس نمی‌شود. فاصلۀ خطوط و فرمت فونت هم در پاسخنامۀ تشریحی مناسب نیست و دنبال کردن مطلب را دشوار می‌کند.

دسته‌بندی‌ای که انجام شد خیلی خوب و لازم بود. (آزمون‌ها و پاسخ‌ها - منابع)

ضمناً احساس شخصی ِ من در مورد ِ بخشی مثل "دربارۀ المپیاد ادبی" این است که این همه تو در تو بودن شاید لازم نباشد. مثلاً در همان قسمت یاد شده، وجود بخشی به نام "منابع المپیاد ادبی"، در حالی که بخش متمایزی با نام ِ "منابع" نیز در یک دسته‌بندی ِ کلان‌تر وجود دارد، مخاطب را اندکی گیج می‌کند.

پاسخ:
دوباره و از صمیم قلب، سپاس خیلی زیاد :)

۱. چند تغییر در جهت یکدستی فونت‌ها در تمام صفحات دادیم. وضعیت جدید به‌نظرتان چطور است؟ به‌ویژه اندازهء قلم‌ها مناسب است یا ترجیح می‌دهید کوچک‌تر باشد؟

۲. وضعیّت جدید پاسخ‌نامه چطور است؟

۳. بخش «منابع» و «منابع المپیاد ادبی» هردو به یک صفحه ارجاع می‌دهند. یعنی این صفحه از دو طریق (در فهرست اصلی و در فهرست موضوعی) در دسترس است.

با سپاس دوباره،
همچنان چشم‌براه کمک‌های فکری شما هستیم.

1. اندازۀ قلم‌ها، به گمانم اگر کمی کوچک‌تر شود بهتر می‌شود. مخصوصاً در فونت Tahoma بین این فونت‌سایز، و اندکی کوچک‌تر از این فونت‌سایز، تفاوت آشکاری هست. البتّه این نظر، شخصی‌ست.

 

2. تفکیک بخش‌ها خیلی خوب شده‌ست؛ سپاسگزار. ضمناً پاسخ سؤال 98 ایراد تایپی دارد. در سؤال 94 هم، "و باید مفتوح (نه منصوب) باشد نه مکسور.." به نظر صحیح‌تر است. چون فتحه و کسره‌اند که به حرکت اشاره دارند؛ نه نصب و جر.

 

چه قدر عالی، که به نظر مخاطب توجّه می‌کنید. خیلی ممنون :)

با کمال میل.

پاسخ:
۱.  بنابر پسند خود ما نیز، اندازهء قلم‌ها مقداری از حالت فعلی کوچک‌تر بود؛ امّا همان‌طور که خودتان هم اشاره کردید، احتمال داشت در مطالب طولانی (مثل پاسخ تشریحی) باعث خستگی چشم شود. بخاطر یکدستی تمام صفحات، همهء قلم‌ها را کمی بزرگ‌تر کردیم.

۲. سپاس‌گزاریم. بله، واژه‌ء «مفتوح» جا افتاده بود که با تغییری کوچک در عبارت اصلاح شد.

۳. دربارهء استفاده از «هء» به‌جای «هٔ»، ابتدا از این شیوه استفاده کردیم، اما در بعضی موارد، بعضی سیستم‌ها کد را نمی‌خوانند و «ه» را داخل یک مستطیل قرار می‌دهند، که مطلوب نیست. پس راه میانه را برگزیدیم.

۳. این وبگاه برای استفادهء شماست. درنتیجه مهمترین تأثیر را بر ما، نظر شما می‌گذارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی